🖤-13

16 1 8
                                    

Shay Pov 🎉
( het weekend is voorbij dus het is nu weer maandag )

Ik zit in de aula naast Dilan en tegenover Melanie. Ik en Dilan zijn erg close samen en ik ben nog steeds goed bevriend met Melanie. We hebben met z'n 3en een gesprek over koetjes en kalfjes, letterlijk. 'Die koetjesrepen zijn echt lekker man!' Zeg Melanie vrolijk. Het valt me nu pas op dat Mel veel vrolijker is dan de afgelopen week. Ruzie met haar ouders gehad ofzo?
'Ey' ik word aangestoten door Dilan.
'Wat?' Vraag ik verbaasd.
'Vanmiddag naar mijn huis, ik heb die nieuwe videogame' commandeert Dilan en ik knik op zijn commando. 'Alleen als je chips hebt' grijns ik. 'Vreetzak dat je bent' lach Dilan. School zou school niet zijn als het je leven verpest dus op dit moment gaat de bel.

Mel heeft nu biologie en ik en Dilan hebben nu aardrijkskunde.
'Dus daarom heeft Canada een rode vlag met een blaadje erin' beëindigt meneer Gietsen. 'Saaiii' fluister ik tegen Dilan die hevig meeknikt. 'Ey heb jij toevallig je notitie blok mee?' Fluistert hij in mijn oor. Ik kijk hem met een grijns aan, want ik weet precies waar hij op duidt. Ik scheur zo onopvallend mogelijk een blaadje uit mijn boekje en pak een pen. 'Hey GIETERsen het regent niet kan je ff naar boven vliegen?' Schrijf ik op het papiertje en vouw het tot een propje. 'Goeie man' grinnikt Dilan naast mij. Ik geef het propje aan Dilan omdat ik niet geweldig ben met mikken, alleen met pistolen uiteraard. Dilan gooit het propje precies op het achterhoofd van meneer Gietsen. 'Bingo' fluistert hij zacht. 'WIE WAS DAT!?' Schreewt hij boos. Iedereen in de klas grinnikt maar ik en Dilan melden ons niet. Meneer gietsen kijkt erg geïriteerd en pakt het propje op. Hij vouwt het open en als hij de tekst heeft gelezen loopt hij rood aan. 'Wie nu niet zegt wie het gedaan heeft... DAN MAG IEDEREEN ERUIT!' Roept mij boos. Ik kijk naar Dilan en hij knikt. Lachend pakken we onze tas in en gaan gierend van het lachen het lokaal uit. 'Ik heb.. i i in tijden niet meer zo ha-hard gelachen' probeer ik uit te brengen. 'Zag je z'n kop dan' lacht Dilan hard. 'Kom man we gaan ons melden' grinnik ik en geef een klopje op zijn schouder.

Na een lang gesprek mogen we naar huis. We skippen de laatste 3 uren van deze dag maar we moeten de uren dubbel inhalen. 6 uur extra op school dus. 'Ik heb het er voor over' grinnikt Dilan als hij zijn fiets uit de stalling haalt. ' ik ook' zeg ik met een glimlach.

- Bij Dilan thuis -

'Mamsie ben thuis?' Roept Dilan vragend door het huis. We krijgen geen antwoord. 'Papa?!' Roept Dilan dan, maar nog steeds geen antwoord. 'Klootzak Mootzak!' Roept Dilan uit. Klootzak mootzak is de bijnaam die Dilan geeft aan zijn broer die dus eigenlijk Mees heet. Mees is 3 jaar ouders dan mij en Dilan, vandaar ook die best wel ouderwetse naam.
'Home Alone' grijnst hij. Dat betekend maar 1 ding. 'KOELKAST TIME' schreeuwen we beide uit en stormen af op de koelkast om al het lekkere voedsel in onze monden te duwen.
Nu zitten we samen op de bank in de woonkamer tv te kijken en soms op onze mobieltjes. Ik krijg een appje binnen van Stanley.

Stanman: hey Shey

Ik: shey?? Tis shay hoor 😂

Stanman: t klonk leuk oke?

Ik: haha oke true
Maar wassup?

Stanman: lang verhaal kort: Mel is dus huisloos en aangezien ik Mel niet mag kan ze niet bij jou wonen tijdelijk?

Ik: is ze dakloos geworden? Wow goed dat je d'r opvangt maar ik woon al met mn 2 zussen en ouders en hond in 1 huis dus dr is echt geen plekje over sorey

Stanman: oke goed had er toch weinig hoop in, doei

Ik: doei🤨

Ik sluit mijn telefoon af en kijk verbaasd ernaar. 'Wow Mel is huisloos' zeg ik zonder dat ik het doorheb. 'Dat is toch dat meisje dat vandaag bij ons zat in de aula?' Vraagt Dilan. Ik knik. 'Kom naar mijn kamer gaan we gamen!' Roept Dilan enthousiast en samen rennen we naar zijn kamer.

Ik plof naast Dilan neer op zijn tweepersoonsbed en ga in kleermakerszit zitten, wat Dilan ook doet. Ik krijg een controller toegeworpen en houd het ding stevig vast in mijn handen. 'Kom maar op' zeg ik en kijk Dilan uitdagend aan.
'SCHIET SCHIET SCHIET!' Roept Dilan uit frustratie. Ik lach me helemaal kapot om hoe agressief Dilan soms kan zijn. 'Yes ik heb weer gewonnen!' Roep ik blij uit. Dilan daarentegen zit chagrijnig voor zich uit te kijken. 'Je verliest altijd' zeg ik lachend naar hem en steek mij tong uit, lekker volwassen ook. 'Met 1 ding win ik gegarandeerd hoor' hij kijkt mij aan met een sluwe grijns. 'NEE NIET DAT!' Roep ik uit. Maar voordat ik van het bed af kan springen pakt Dilan me vast duwt me neer op bed en komt boven op mij zitten. Hij grijnst gemeen en geeft mij dan een prik in mijn zij. 'Nee' lach ik en sla zijn arm weg. ' te laat Shaggie' lacht hij. Vervolgens prikt hij mij meerdere keren achter elkaar. Ik huil van het lachen. Ik kan er dus echt niet tegen als iemand mij kietelt!
Nog steeds kietelend lach Dilan mij uit. Ik sla zijn armen weg zodat hij met zijn bovenlichaam op mijn borstkast valt.
'Dikke schuld' lach ik dan. Dilan haalt zijn hoofd van mijn borstkast en geeft mij een tik in mijn gezicht. 'Sukkel dat je bent' grinnikt hij. 'Je plet me ga van me af' zeg ik nu wat strenger. 'En als ik dat nou niet doe?' Grijnst hij. Ik kietel hem terug maar hij geeft geen kik.
'Jammer joh, mooi geprobeerd' lacht Dilan. ' hè kak' zeg ik geïrriteerd. Dilan komt boven mij hangen en prikt weer meerdere keren in mijn zij. 'Hé kap nou is rotjoch dat je bent' schater ik uit van het lachen. 'Nahh jammer hoor, kijk is wie er nu wint' zegt Dilan. 'Dil.. st-stop als-alsjeblieft' hik ik. Dilan stopt met kietelen en ik kijk hem dankbaar aan. 'Thanks Dilbil. Grijns ik. 'Ohnee dat zei je niet!' Gromt hij. Vroeger noemde ik hem altijd Dilbil en dat vind Dilan absoluut niet leuk. Voordat dilan weer iets kan doen mep ik op zijn armen.
Dilan schrikt en valt voorover maar stopt net optijd. Zwevend met zijn gezicht boven mij kijk ik hem aan. Minuten lijkten te verstrijken terwijl het maar een paar seconden zijn.
'Je stinkt uit je bek gast' zeg ik.
Een grijns komt op zijn gezicht en leunt naar achteren. 'Nou dan ga ik maar even mijn tanden poetsen Shaggie' grinnikt hij en loopt naar de badmaker.
'Douche dan ook gelijk effe, Dilbil!' Grap ik.

AUB LEES DEZE A/N ffkes

Wow jaa even iets anders dan anders.
Dit gaat vaker voorkomen :) Sommige mensen houden er niet van dus meld ik dat nu even. Er komt homoseksualiteit in voor. Heb je er problemen mee? Sla dan de hoofdstukken over van Shay pov. Ik probeer er niet al te belangrijke informatie in te zetten als je het niet wilt lezen. Ik probeer ook mijn best te doen om het zo cute mogelijk te laten lijken maarja daar ben ik dus geen prof ik ;)) Ga ook geen irritante opmerkingen maken over homoseksualiteit want er is niks mis mee. Bij voorbaat dank.
( shay pov komt niet heel vaak voor want het gaat natuurlijk wel grotendeels over Melanie, Johnny en Stanley )
[ Je ziet ook dat er normaal gesproken een bom staat voor het getal van het hoofdstuk. Als het dus in Shay's pov is zie je een zwart hartje, we houden het toch allemaal even bij zwart :p ]

Toodles tot volgens hoofdstuk :/)

The trauma twins (compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu