💣-16

15 1 6
                                    

Melanie pov

Na school fietst Stanley naar huis met mij achterop. Ik had geen zin om te fietsen dus was Stanley zo aardig om mij achterop te laten zitten. Hij is echt een hele goede vriend. Ik heb hem zo erg gemist, dat wil je niet weten. Als we thuis zijn gooi ik de tas op de grond. Ik voel me hier gewoon thuis. Ik ben al heel lang niet meer naar mijn echte huis geweest. Ik mis het niet eens. Ik heb hier een geweldige vrouw die voor me zorgt en mijn beste vriend en ik zijn weer close samen. 'Hoi Janiek' zeg ik als ik op de bank plof. 'Hey meisje' zegt Janiek vrolijk en ze kijkt even op van haar krant. Stanley springt over de bank heen en ploft naast mij neer.
'Stan stop met over de bank heen springen' zegt Janiek. 'Ok mam' zegt Stanley. 'Kom we gaan vast ons huiswerk maken zijn we daar vast van af' zegt Stanley en ik knik. We lopen naar de kamer van Stanley en gaan daar huiswerk maken. Na een tijdje verveel ik mij en gooi expres mijn boek van het bureau. Geschokt kijk Stanley mij aan. 'Oeps' grinnik ik. Een lach verschijnt op het gezicht van Stanley en maakt verder zijn huiswerk. Stomme Stanley geef me aandacht want ik verveel me. Ik trap tegen zijn stoel waarop hij zit. 'Mel ff niet doen ik maak huiswerk' zegt Stanley een beetje geïrriteerd. Na een tijdje rijden op de bureaustoel van Stanley krijg ik een idee. Het kan goed uitpakken of niet. Ik zet de bureaustoel achter de stoel en leun met mijn hoofd naast die van Stanley. 'BOE' roep ik. 'GOSH' roept Stanley en schrikt zich zo te zien heel erg. Ik? Ik lig op de grond van het lachen.




Pov Stanley 💚

Ik kan veel hebben maar op dit moment irriteert ze mij echt to the max. 'Mel stop ik meen het nu echt' zeg ik. 'Mhokey' zegt Melanie en loopt mijn kamer uit. Ik ga rechtzitten en focus mij dan op scheikunde.
Vraag 6: wat is thermolyse?
Aha die weet ik.
Vraag 7: geef de reactievergelijking voor de ontleding van ijzererts in zijn elementen. Wat is dit nou weer? Hoe moet ik dit nou weer weten. Ze verwachten tegenwoordig echt te veel van je.

'Stan STAN STANNIE' roept Melanie en komt de kamer inrennen. 'Er staat een hottie voor de deur, hij is echt heel knap en beweert dat hij je nieuwe buurjongen is!' Zegt ze vrolijk. 'Kom'.
Ze sleurt me mee naar beneden waar de jongen staat. 'Hey' zeg ik en leun tegen de deur aan. 'Haiiii' zegt hij vrolijk. 'Hey ik ben Mel!' Zegt ze vrolijk en pakt de hand van de jongen en schud hem. 'Ik ben Sam...' zegt hij twijfelend maar zet dan toch een glimlach op zijn gezicht. De jongen is niet heel erg lang en heeft een vrolijk gezicht. Sproetjes zitten verspreid over zijn wangen en zijn haar.. gosh het is Paars, lichtpaars, pastel paars. Oogkleur? Grijs zilver achtig. Ik denk lenzen maar het kan ook zijn echte oogkleur zijn. Hij heeft ook een lip piercing wat hem echt wel staat. Een zilver ringetje wat precies matcht bij zijn oogkleur.

'Mooie haarkleur' grinnik ik.
'Ya thanks' zegt Sam. 'Het is zeker geverfd?' Vraagt Melanie. 'Mel er bestaan geen mensen die geboren zijn met pastel paars haar' zeg ik.
'Yea dat' lacht sam 'al zou het wel cool zijn'. De jongen is even oud als ons dus kan hij misschien bevriend raken, ik heb geen idee.

Melanie Pov 💚

'Ik vind je haar echt cool jo' zeg ik en streel door zijn haar. 'Neeeee niet mijn haar' lacht Sam. 'Nou hoe lang woon je er al' vraag ik. '2 uur ofzo' mompelt hij.
'Ik ga eten halen, Mel' zegt Stanley en wandelt in de keuken. 'Woa! Eten' Roept Sam en gluipt naast mij naar binnen. Ik sluit de deur en loop ook naar de keuken. 'Yo gast! Blijf van mijn eten af ya?' Snauwt Stanley. Ik grinnik. Ik heb al zo'n voorgevoel dat Stanley hem niet gaat mogen. 'Maar eten is het leven en je wilt niet dat ik doodga eh?' Smeekt Sam hem. 'Ik ken je niet zo i don't care' snauwt Stanley hem af. 'Outch' murmelt Sam. Ik pak een zak chips uit de kast en trek Sam mee naar de bank. Ik scheur de zak open en zet het tussen ons neer. Ik wiebel met mijn wenkbrauw en gooi chips in zijn gezicht. 'WIHOO ik weet nu al dat we best friends zullen worden' grinnikt hij en stopt de chips in zijn mond. 'Eyo eerst steel je mijn eten en nu ga je mijn best friend stelen? Go away!' Zegt Stanley nu boos. 'Nee, wie gaat er nou weg als je chips kunt krijgen?' Stamelt hij verbaasd. 'Wat was je echte haarkleur? Poep' lacht Stanley. Sam's gezicht betrekt en zijn lach verdwijnt. 'Stanley tis wel genoeg zo' zeg ik vriendelijk. 'Hmpf ik ben boven' zegt Stanley en loopt de trap op.

'Ey niks van hem aantrekken, hij bedoelt het niet echt zo' zeg ik. 'Okey' zegt Sam. 'Wil je wel vrienden zijn, ik heb niet echt uhm.. vrienden gehad fzo' stamelt hij. 'Nooit?' Vraag ik verbaasd. Langzaam schud hij zijn hoofd. 'Tuurlijk zijn we vrienden' zeg ik met een glimlach. 'Oke nog 1 ding voordat je echt zegt dat we vrienden zijn, ok?' Vraagt hij met een niet al te blij gezicht. Ik knik. 'Nou... ik ben Gay dus als je geen vrienden wilt zijn omdat ik dat ben moet je het zeg..'. 'Duhhh tuurlijk vind ik dat niet erg, sufkop' grinnik ik en geef hem een duw. Er verschijnt een glimlach op zijn gezicht. 'Dus waarom is je haar pastel paars, het is by the way echt een mooie kleur!' Zeg ik.
'Ik werd vroeger gepest om mijn haarkleur en ik werd het beu, ik vond paars mooi dus vandaar' zegt hij bot. Hoe kan je gepest worden door je haarkleur? Ik zie dat hij er niet over wilt praten wat ik ook begrijp ik ken hem pas net een kwartier ofzo. 'Ik moet wel zeggen, ik ben nogal raar' grinnikt Sam. 'Lucky you, i am crazy too'.
'Nou Sammeke van me, heb je al een vriend of een crush' zeg ik en klap in mijn handen. 'Nup, maar ik ga morgen naar die school hier zo 20 minuten vandaan dus misschien morgen hè?'.
'Ik zit op dezelfde school!' Roep ik vrolijk. 'Dan kan ik je voorstellen aan mijn vrienden'. 'Nice' glimlacht Sam.

'Hoe heet je broer?' Vraag Sam.
'Ehm hij is niet mijn broer, maar mijn best friend' zeg ik zachtjes. 'Hij heet Stanley, iets voor jou?' Glimlach ik.
'Ik houd niet van chagrijnige mensen' lacht hij. Ik grinnik omdat Stanley net best chagrijnig deed. 'Dus je woont hier niet?' Vraagt Sam met een gezicht van frustratie. 'Ik woon hier eigenlijk wel' zeg ik 'maar het is een lang verhaal dus vertel ik het later wel'. Sam knikt en verder praten over we van alles en nog wat.  




———————————————————

Yaay nieuw hoofdstuk. Ik zeg 1 ding.
Sam word belangrijk in dit verhaal :)
Ma pastel paarse boy :) i like him ❤️
Just cuz he's crazy like me xD

Tot volgend hoofdstuk!

The trauma twins (compleet)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu