▪22▪självisk??

24 1 0
                                    

Skys pers

Juste, jag har ju en fickkniv i bakfickan! Jag stoppar ner ena handen i fickan. Jag känner något vasst mot huden. Fan, jag skärde mig! Jag ser framför mig hur hela fickan blir röd.

Jag tar fram kniven och börjar skära repen. Ett rep av...... två rep av........ tre rep av! Jag ställer mig upp och sparkar honnom HÅRT i skrevet.
"Aaahhöö!" Stönar han och faller ner på golvet. Sen tar jag kniven och sätter in den rakt i hjärtat på honnom. Nu är jag nöjd! Jag ska just trycka ner dörrhandtaget... när jag hör någon skrika "Neej!" Jag stannar upp. Äsch, jag inbillar mig säkert bara. Men så hörde jag det igen. Men denna gången kom det med en snyftning i slutet. Någon värkar behöva min hjälp.

Jag slänger upp dörren... Men det borde jag inte ha gjort. Varför ska jag alltid tro att jag är hjälten??? För framför mig står Amber, Emmy, Mike, Samir, Luke, Nicke. Och typ 20 stora, muskulösa männ! Men någon saknas, jag kan bara inte komma på vem. Jag kollar igenom männen. Sen ser jag det, HAMPUS!! Samir kollar på mig som om jag var korkad.
"Vi skrek ju nej!" Säger han. Jag kollar mot Ambers håll. Gon står och gråter. Jag märker att alla står och glor på mig som att jag är en idiot. Jag blir röd som en tomat och får skuldkänslor. Men det är som att männen inte kollar på mig. Det känns som att dom kollar igenom mig. Är det någon/något bakom mig?? Jag vågar knappt kolla bak. Men då kommer jag på att det är mannen som jag har dödat dom stirrar. När Samir ser det så får han ett belåtet flin, flinet växer och växer. Just nu ser han ut som en packad idiot. Jag skrattar för mig själv.

Jag hinner inte blinka innan jag är upptryckt mot väggen. Det är David.
"Han var... våran bästa!!" Skriker han i mitt öra. Han är så spänd att han måste stamma sig igenom meningarna.
"Han var min bror!!" Hans ögon är kolsvarta nu och det ser ut som att han ska sprängas av ilska. Inombords så är jag faktiskt jätte rädd. Men istället för att visa det så säger jag "Chilla!" Då värkar det räcka för honnom. Jag får ett slag på armen, benet och ett... PANG!!
"Aah!" Gnyr jag. Han sköt mig i foten. Det sista jag kommer ihåg är hur Amber, Emmy och dom andra killarna i gänget springer fram till mig. Sen blir allt svart...

-------------------------------------------------------------------
Jag är verkligen inte nöjd med boken. Försöker komma på ett slut men det känns helt hopplöst. Längtar tills jag publicerar min nya bok "Morfar Ställan den lilla badboyen" Den är heeelt oseriös och har kategorin "Humor"
///M

Kidnappad 《Pausad》Where stories live. Discover now