▪8▪ prata

83 1 0
                                    

Där står pappa. Eller Ja, han som säger att han är min pappa.
"Du vi måste prata." Säger han med en allvarlig röst. Jag suckar. Han ger mig en blick att jag ska sätta mig ner.
"Varför?" Är det ändå jag får ur mig.
"Vad?" Frågar han oskyldigt.
"Varför lämnade du oss?!" Skriker jag.
"Det var mycket med pengar och jobbet." Han kliar sig i nacken.
"Seriöst? Är pengar och jobbet viktigare en din familj?"
"Nej, men du fattar ändå inte. Säger mannen och reser sig upp. Jag tar tag i hanns handled.
"Men berätta då!" Skriker jag.
"Okej! Din mamma var otrogen mot mig. Jag blev så arg på henne att jag stack. Jag ser hur hqbs lgon blir glansiga men han fortsätter. Senare fick jag ett sms från mitt jobb. Du minns väll att jag sa att jag jobbade på banken? Jag nickar till svar. Ja, jag sa det till din mamma och dig. Men egentligen så jobbar jag med att tortera människor."
"Men varför? Frågar jag.
"Jag fick ett erbjudande på 200 tusen kronor om jag gav dig till mina två chefer. Så nu är du här och snart kommer mina chefer och hämtar dig." Jag bara gapar.
"Men Emmy då?" Frågar jag.
"Jag får 3000 kronor mer om dom får henne också, plus att dom kommer döda henne om du inte gör som dom säger. Han ger mig en örfil innan han går iväg.

Varför gör han såhär? Han är inte min pappa. Eller jo, men hur? Man kan inte göra såhär mot sitt egna barn. Och barnets kusin.

Plötsligt öppnas dörren och två killar/männ kommer in. De ser ut att vara runt arton. Men med sig har dom Emmy. NEJ! Det är dom!

I bilen

"Men skolan då?! Fråg/skriker Emmy.
"Kaxig brud, najs. Säger en av killarna.
"Emmy, hur kan du tänka på skolan nu!? Visk/skriker jag. Hon ger mig en tom blick. Vad är det med henne?

Kidnappad 《Pausad》Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang