▪7▪ dejt!

108 2 0
                                    

En månad senare
Ambers pers

Av någon anledning så här jag börjat gilla detta stället mer och mer. Jag vet inte varför men dom har inte misshandlat oss så grovt som dom gjorde förut. Allt prat om han mannen som verkar vara min pappa inte skojar. Jag vet att det inte finns någon ursäkt om hur han inte kan vara min pappa på grund av det dära fotot. Jag har pratat med Emmy om det men det känns inte alls lika jobbigt när jag pratar med henne.

Isak har tagit våra telefoner så att vi inte ska kunna ringa hem. Även fast det inte finns någon teckning.

Huset, om man ens kan kalla det hus ligger mitt ute i ingenstans. Tror jag. Men det finns inga fönster i våra rum.

Emmy har alltid varit rädd för mörker så jag har alltid fått hjälpa henne när hon är rädd. Alltså typ hålla i hennes hand och säga att det inte finns några monster. Jag bara skoja. Hihi.
"Finns det någon gullig Amber här?" Nej!! Inte Sebastian! Hanns mörka nästan svarta ögon går mig på nerverna!
"Låt mig va!" Skriker jag.
"Men för fan håll käften! Visk/skriker Sebastian. Du kan inte motstå mig." Han flinar. Åhhhhh jag orkar inte med honom!
"Du äcklar mig." Säger jag tyst men han hör ändå.
"Åh så snällt av dig." Säger han och viftar med sina korta ögonfransar.

Sebastians pers

"Åh så snällt av dig." Säger jag och viftar med mina korta ögonfransar. Jag ser hur arg hon blir. Amber är söt när hon är arg.
"Gå rakt på sak." Säger Amber. "Okej, okej. Och ja, jag kan bli din." Amber kollar äcklat på mig.
"Jag hatar dig, ut!" Vrålar hon.
"Okej, svaret är ja" Säger jag lugnt.
"Nuuuuu!!" Skriker hon. Jag tar upp händerna i luften och backar ut.
"Ses imorron på dejten." Är det sista jag säger innan jag stänger dörren.

Ambers pers

Han stänger dörren. Bra. Sebastian går mig på nerverna. Och dejt? Aldrig!
Jag lägger mig på sängen. Lägger ansikten i kudden och skriker
" fan dig Sebol!" Det får bli hanns nya smeknamn.
"Älskar dig också gullet." Säger Sebol. Jag pekar finger mot dörren.

Jag minns inte hur men när jag vaknar så ligger jag i duschen. Har jag svimmat? På andra sidan dörren står Emmy och bankar på dörren.
"Du har varit där inne i fem timmar! Vi börjar bli oroliga." Säger Emmy.
"Vadå vi?" Frågar jag?
"Ja det är, Isak, Sebastian, Jag, din pappa..." Jag avbryter henne." Han är inte alls min pappa!
"Men gumman." Säger han som inte är min pappa! "Nej! Ropar jag.
"Men kan du komma ut!?" Avbryter Isak.
"Jaaa, stönar jag. Jag virar en handduk runt min smala kropp. Jag har inte haft aptit att äta. Sen går jag ut. Men såklart så ska Sebastian viska "Sexy" i mitt öra.
"Håll käften Sebol!" Säger jag.
"Så gulligt, du har ett smeknamn på honom." Säger Emmy med sin ljusaste röst hon kan. Jag suckar bara till svar och går in till min lilla WIC. Jag låser dörren och sätter på mig en Addidas hoddie och ett par vita mjukisar. Sen går jag ut men då är bara pappa där. Eller inte pappa utan mannen som jag kallar honom.

Kidnappad 《Pausad》Donde viven las historias. Descúbrelo ahora