▪6▪ pappa?

112 1 0
                                    

Ambers pers

Jag ser hur mannen tar upp något... EN PISTOL! Jag backar mot ytterdörren. Jag tar tag i en jacka för att se om det finns något vapen i den. Men det enda jag hittar är ett kort. Jag lägger det snabbt i fickan.

Två männ greppar tag om oss. Dom har ett hårt grepp. Jag har sätt en av dom förut.
"Ta ner dom till källaren, dom ska få se på riktig tortyr!" Han skrattar sådär fult som bara gamla gubbar kan. Även fast han typ är nitton. Jag vaknar upp av att jag ligger fastbunden i det jag tror är källaren. Emmy ligger som tur är bredvid mig. Emmy är också vaken.
"Släpp ut oss JÄVLA IDIOTER!!" Vrålar jag... Inget svar.

Isaks pers

Ja, det var jag som skrattade åt dom och så att dom skulle få se på tortyr. Och det ska dom. Plötsligt hör jag en smäll. Alla männ som sitter runt bordet inklusive mig springer ner till källaren. Jag öppnar dörren.
"Oj så rädda ni blev", säger flickan med en blåtira. Hon flinar. Jag morrar åt henne som svar.
"Vi börjar redan idag." Säger jag. Jag ser hennes ögon bli våta men jag bryr mig inte.

Ambers pers

"Vi börjar redan idag." Säger idioten.
"Är du säker Isak, ska vi inte fråga chefen?" Säger mannen/killen till vänster om idioten som värkar heta Isak.
"Jaaa Sebastian!" Vrålar Isak. Männen börjar lossa på repen och snart är dom av. Sebastian tar tag om mig och någon annan gubbe med skägg tar Emmy.
"Hej bebe." Viskar Sebastian i mitt öra. Å vilket äckel. Jag och Emmy börjar kämpa i mot och sloss. Plötsligt känner jag ett stick i armen och allt blir som vanligt svart.

Jag vaknar upp av att mannen står framför mig. Jag hoppar till. Han tar tag om min haka.
"Och var hittade du denna? Skriker han på mig. SVARA!"
"Ähh... i någon... jacka." Stammar jag fram. Ohnej! Det är kortet! Mannen sätter kortet rakt framför ögonen på mig.
"Ser du vilka det är på bilden?" Ryter mannen.
"Aaaaa." Jag kipar efter andan. (Hoppas att ni fattar hur det låter.)
Nej, det kan inte vara sant! På bilden ser jag mamma... Och mannen. Men om jag kollar noga så ser jag mig som bebis ligga i mammas famn. Det är på sjukhuset!!
"Pappa?? Säger jag. Du kan inte vara min pappa!" Skriker jag.
"Jo Amber, jo." Säger pappa. Jag vill inte kalla honom för pappa. Han har misshandlat mig under denna veckan. Och nu får jag reda på att han är min pappa!

Kidnappad 《Pausad》Onde histórias criam vida. Descubra agora