▪18▪ närmre och närmre

50 1 0
                                    

Jag springer till dörren och drar med Emmy.
"Vad?" Frågar hon oroligt.
"Bara att våra värsta fiender har tagit några killar!" Säger jag ironiskt. Emmy kollar förskräckt på mig. Vi börjar springa. Isak och dom måste ha solt killarna men sedan smugglat illbaka dom.

Skys pers

Jag tar fram min iPhone ur fickan och knappar in Tiffanys nummer... Tiffany älskling kan inte svara just nu, lämna gärna ett meddelande efter tonen.
"JÄVLA FUCK YOU!" Skriker jag så att dom andra killarna hoppar till.
"Vad!" Skriker jag. Killarna kollar frågande på mig. Just då öppnas dörren och två killar kommer in. Dom kollar på oss och flinar.
"Ska vi ha lite kul!" Säger den ena blonda killen. Den andra har svart hår. Utan förvarning slår dom mig mitt i ansiktet. Ett till, ett till. Och så fortsätter det. Den svarta killen börjar slå på Samir och den blonda på Hampus. Plötsligt börjar allt snurra... Allt blir svart.

Jag vaknar av att jag ligger i ett vitt rum, men inte på sjukhuset.
Jag känner hur någon håller min hand, jag tittar upp och ser...Amber!
"Det var vi!" Säger Amber och flinar.
"WTF?!?!" Utropar jag. Amber håller för min mun.
"Håll käft!" Viskar hon.
Plötsligt kommer hela killgänget in, inklusive Emmy. Samir har armen runt Emmy. Vad är grejen med dom två? Men var är vi?
Amber värkar har fattat vad jag tänkte för hon säger "Vi är oss Isak och Daniel.

Vi har försökt att tänka ut en plan men det går inte så bra. Men varför räddade dom oss?? Vi har ju gjort allt förutom att vara schysta. Amber sätter sig bredvid mig.
"Vad tänker du på?" Undrar hon.
"...Varför?" Viskar jag. Amber flinar.
"Varför vi slog er, jo, ni vet ni förtjänar det." Säger hon. Och.. där var svaret på min fråga!

Emmys pers

Plötsligt knackar det på dörren!
"Vad gör ni killar egentligen?!" Där är Sebastian! Jag sneglar på Amber, och sen på perukerna. Amber värkar fatta vad jag tänker för hon viskar "Göm er!" Till killarna. Sky och Mike gömmer.sig under sängen. Hampus bakom dörren... bästa gömstället😅 Dom andra killarna gömmer sig i garderoben. Jag och Amber tar på oss våra peruker och öppnar dörren.
"Hej." Säger jag med så mörk röst som möjligt, men jag värkar inte lyckats så bra med det eftersom att Amber börjar fnissa.
"Ni låter som tjejer!" Säger Sebastian och kollar misstänksamt på oss. Jag och Amber kollar på varandra och börjar gapskratta istället.
"Men tysta!" Väser Hampus som gömmer sig bakom dörren. Jag försöker mima till vad han säger för att Sebastian ska tro att det är jag som pratar... men nej!
Amber harklar sig och skriker "En råtta!" Hon värkar veta Sebastians låga pungt för han springer iväg. Vi kollar om kusten är klar. Vi vinkar på killarna att dom ska komma. Men så kommer vi på att dom inte ser något bakom dörren och inne i garderoben så vi får säga till dom istället. Jag suckar när jag ser Isak gå upp för den orange, röd randiga trappan.
"In igen!" Väser jag men killarna värkar inte höra. Jag hör hur fotstegen kommer närmre och närmre...

-------------------------------------------------------------------
Erkänn bra avslut!🤔😅 Är jääätte trött så har inte orkat lägga upp något men fick ihop ett kapitel. Inte världens längsta kanske men får duga!❤ Ha en nice dag /M😘

Kidnappad 《Pausad》Donde viven las historias. Descúbrelo ahora