Ambers pers
Mannen slår mig under ögat. Jag gnyr till. Jag hör hur Emmy skriker. Jag tror att hon hörde smällen. Han skrockar och går mot mig. Jag kan känna mannens andetag mot min panna. Jag spänner käkarna. Han värkar märka det och backar lite. Jag ser honom gå ut. Men han låste inte dörren. Tillslut får jag loss repen från mina armar och ben. Jag vinglar till när jag ställer mig upp. Jag smyger snabbt men tyst till Emmys dörr. Jag hör att mannen är där. När han går ut så gömmer jag mig bakom dörren men innan han hinner stänga dörren så smiter jag in. Emmy hoppar tyst upp och omfamnar mig.
Emmys pers
Jag ser Amber komma in. Jag blir så glad att jag hoppar upp från golvet och kramar henne. Men jag gnyr till när repen dras loss från mina handleder. Jag hade visst fått så mycket kraft att repen gick sönder. Jag blir röd som en tomat när jag tittar ner på mina handleder. Men när jag tittar upp på Amber igen så ser jag hennes stora blåtira. Den är seriöst så stror som tefat. Det gör att det är svårare för henne att se med det ögat.
"Vi måste fly! Vill skriker Amber.
Jag har en plan, säger jag. Planen går till så att Amber ska låssas att må dåligt och ropa på honom. Samtidigt så tar jag en av vakterna telefon när dom inte ser. Jag hackar mig in på telefonen för att jag typ är bäst på det. Sen ringer jag mannen, ger mobilen till vakten och säger att han tappade mobilen. PS: Vakten kommer stå vid dörren ut. (Om vi har rätt.) Då smyger vi ut och springer för våra liv. KLART!Ambers pers
Amber: Jag mår illa
Mannen: hämtar spyhink!
Amber: Nej, stanna hos mig. Lämna mig inte. Det där var det äckligaste jag har sagt till någon på väldigt, väldigt länge. Jag hör hur han kommer går mot mitt rum. Men i handen har han...Emmy! Jag slår i luften och skriker.
"Så lätt blir ni inte av med mig. Den där mannen går mig på närverna!
KAMU SEDANG MEMBACA
Kidnappad 《Pausad》
Misteri / ThrillerBästa placering 1'a deckare/thriller Min första bok (ha inga förväntningar) Amber är en helt vanlig person. När hon och hennes kusin är hemma själva så blir dom kidnappade. Det kan innehålla fula ord och blodiga scener. Den här historien är inte sa...