"Fan!" Svor jag tyst för mig själv. Varför händer det här just mig? Jag ser en stor sten, jag springer snabbt in bakom den. Fotstegen kommer vara närmre och närmre.
Jag tittar runt stenen, där står pappa! Men han ser mig som tur inte.
"Om du någonsin bil se din kusin igen så får du komma fram. Då hör jag, Emmy skriker "NEEJ, Amber spring och hämta hjälp!"
Plötsligt känner jag hyr någon tar tag om min handled. Jag vänder mig om... Isak!! Han drar upp mig och leder mig till pappa.
"Bra gömställe lilla jänta!" Hånar han. Jag ger honom en mördarblick.Isaks pers
Vi tar in dom två tjejerna till huset och släpar upp dom till deras gamla rum. Jag kastar in Amber och låser. Hon springer runt och smäller i dörren. Jag flinar, hon kommer aldrig ut.
"Imorgon ska vi sälja dom!" Säger jag och ler falskt. Daniel som Ambers pappa heter flinar. Vi sätter på en film som handlar om hur man säljer något för bra pengar.
Filmen var seriöst skitbra. Vi lärde oss massor med saker. T.xm att le och låta vänlig. Vi ska... nej, måste få bra betalt!Nu är klockan 2 på natten och jag står och ler framför spegeln. Eller ja, jag försöker att le.
"Hur gör man?!?" Mumlar jag irriterat.Samma stund
Samirs pers
"Var är dom?!!" Skriker jag. Vi såg Mike smyga runt i vårat hus. Han har bytt gäng nu.
"Va??" Säger han och flinar retsamt. Jag nickar mot Sky, Sky tar upp en pistol ur sin ficka och sätter den på Mikes tinning.
"Menade du verkligen bara va?" Frågar jag. Han ger mig en mördarblick.
"Fuck you!" Viskar han.
"Berätta!" Beordrar jag.
"Okej, Daniel och Isak tog dom!" Skriker han och pustar ut när han märker att han har sagt det.
"Vi måste dit! NU!" Ropar Sky.
"Gör det imorgon." Säger Mike.
"Varför?" Undrar jag.
"Det får ni se!" Säger Mike med avsky i rösten.Nästa dag
Skys persJag vaknar av väckarklockan. Jag flyger upp ur min säng, går in i Ambers rum och börjar sminka mig. Men Tifanny får hjälpa mig. Dom andra killarna kommer in förfigsminkade. Vi tar på oss våra peruker. Planen är att vi ska se ut som tjejer och köpa Amber och Emmy. Och kanske flörta lite. Men det värsta är att vi ska ha tillgjord röst. Typ som en tjej. Tiffany hjälpte oss att dölja våra adamsäpplen.
Ambers pers
Det knackar på dörren men jag ignorerar det. Dörren öppnas av Emmy.
"Emmy! Viskar jag. Hur kom du ut?"
"Äh, inget speciellt." Säger hon. Jag tittar ner på golvet och ser Isak och min pappa som värkar heta Daniel ligga blodiga på marken.
"Såg på Youtube." Säger Emmy och flinar. Vi smyger ut ur huset. Vi vet redan var alla vakterna är.När vi kommit ut genom dörren så springer Vi, springer för våra liv.
Davids pers
"Fann!! Skriker Isak. Dom har kommit undan." Jag tvekar men säger "vi måste gå till det andra gänget!" Isak suckar, går upp till mig och nickar.
"Men vi måste gå till stan och låssas sälja något.Samirs pers
Nu sitter vi i bilen Sky kör, jag sitter bredvid i framsätet, Luke sitter i mitten där bak, på vänster sida sitter Nicke och på höger sida sitter Hampus sen så får Mike ligga i bagaget.
Sky stannar bilen vid en parkering i stan. När vi går i stan så kollar några killar oss. Vi ger dom en mördarblick och fortsätter att gå. Plötsligt så ser vi Isak och Daniel. Vi trippar fram till dom men några gånger på vägen så trampar vi snett eller snubblar på dom höga klackskorna.
"Hej!" Säger Sky flörtigt och försöker se sexig ut mot dom men misslyckas. Jag och Nicke börjar kämpa för att inte börja gapskratta. Sky trampar mig på foten och ger oss en mördarblick.
"Kom ladys." Säger Isak och Daniel. Vi rycker på axlarna och följer efter. Vi går runt ett hörn där det inte är några personer. Isak stoppar ner handen i sin ficka. Innan vi vet ordet av så har Isak och Daniel tejpat fast våra händer. Dom är verkligen skickliga.
"Om ni inte går med på att bli sålda så kommer vi göra så att ni önskar att ni aldrig har funnits." Säger David. Vi nickar, dom tar loss oss och berättar att vi ska le och lite sånt. Vi går ut på scenen. Publiken jublar och har sig.
"Vi har chansen att fly!" Viskar Sky till mig och jag viskar vidare. Men just när vi ska springa så tar några fast oss.
"Men var är Amber och Emmy?" Viskar jag till Sky. Han ser inte så glad ut.-10 tusen! Ropar någon
-15 tusen!
-35 tusen!
"Sålt! Ropar Isak och Daniel i kör.----------------------------------------------------------------
Hej alla fina läsare! OMG!! Vi har gått upp till 180, tack så sjukt mycket!! Långt kap idag för att jag inte har uppdaterat på länge /M
BINABASA MO ANG
Kidnappad 《Pausad》
Mystery / ThrillerBästa placering 1'a deckare/thriller Min första bok (ha inga förväntningar) Amber är en helt vanlig person. När hon och hennes kusin är hemma själva så blir dom kidnappade. Det kan innehålla fula ord och blodiga scener. Den här historien är inte sa...