Plötsligt så står Isak rakt framför oss. Hans ögon svartnar när han ser killarna. Sen glor han på oss?! Nej!! Min peruk har åkt av.
"Emmy!" Utropar han. Isak drar av Ambers peruk...
"Amber!! Vad fan?!" Mumlar han. Hällst så vill jag sjunka genom jorden just nu. Hur mycket jag en försöker så går det inte, jag kniper med ögonen, gör grimacher och vickar på ögonbrynen.
"Varför flörtar du med mig?" Frågar Isak. Jag börjar asgarva och samma sak gör Amber. Medans killarna bakom bara står och glor. Vad är det med killar nu för tiden, dom har ju ingen humor alls.Ambers pers
Nu ligger vi nere på golvet och så garvar. Plötsligt så börjar det rycka i Isaks mungipa och han börjar skratta. Inget fint skratt utan ett elakt skratt och det där äckliga flinet han har. Plötsligt ropar han " Killar, kan ni ta hand om domma!" Jag kollar på Emmy, hon kollar på mig. Vi kollar på killarna. Jag nickar en gång, två gånger, tre gånger... SPRING!
Just när vi har sprungit runt och runt på övervåningen så springer vi mot trappan, men männen han före och stoppade oss.
"Fan! Suckar Mike, jag som ville springa mer!" En av männen flinar. Han är störst av dom, stor och muskulös. Han har tatueringar över typ hela kroppen och en piercing på ögonbrynet.
"Jag tar hon!" Säger han och pekar mot mig.
"Men jag ville ju ta hon." Hör jag en kommentar. Den största mannen suckar.
"Du vill väl inte få en smäll." Säger han och höjer handen bakåt. Han värkar vara bossen.
"Då tar jag henne!" Säger den andra mannen och pekar på Emmy. Samir ger honnom en mördarblick.
Varför står dom här och tjafsar. Då tar jag skansen. Inga är bakom oss. Emmy värkar märka vad jag tänker på och viskar till Mike som viskar till Samir osså vidare. Dom försöker göra så att männen inte ser... men nej det är klart att dom ska se!
"Hallå, vad gör ni!" Säger en av männen. Han är kort men stor. Han har stora, stora hål i öronen med sånna där runda örhängen.Bild
Jag blir illamående så fort jag ser på hanns öron. Han värkar se att jag kollar in honnom för han flinar stoort. Jag suckar, varför lever jag såhär, jag vill ha en vanlig familj. Ingen som man blir kidnappad och misshandlad av. Plötsligt får jag en bra idé. Jag ser att Emmy har klackskor, (fattar inte varför.) Hon skulle ju kunna trampa på männens fötter! Jag byter plats så att jag står bredvid Emmy och ingen värkar märka något. Jag viskar min plan till Emmy som nickar.
Emmy går fram till en av männen och börjar flirta. Men just när hon får honnom på fall så trampar hon, hårt. Men mannen får inte ont utan bara skrockar.
"Vi har stålhätta, gullet!" Samir ska just hoppa på honnom när Mike och Sky stoppar honnom.
"Gör inte saken värre!" Mumlar Sky. Samir fnyser.
Emmy backar bak några steg.
"Kom och fortsätt med att flörta!" Säger mannen och blinkar med ena ögat. Då får Samir nog. Han slänger sig på mannen och det blir slagsmål.Tillslut får mannen ner Smair så att han ligger på Samir. Jag håller andan och sneglar mot Emmys håll. Hon har röda ögon och det ser ut so att hon ska börja gråta när som hällst.
Samirs pers
Plötsligt ligger jag under mannen. Plötsligt känner jag ett slag på käken. Ett till fast på näsan. Han ställer sig upp och slår mig i magen. Jag tappar andan. Han sätter strypgrepp på mig så jag bara för enu svårare att andas. Jag sneglar mot Emmy som har börjat böla. Okej Samir! Du gör det här för Emmys skull. Du är en man! Mannen har vänt rygfen till mig så jag tar skansen. Jag ställer mig upp och sparkar honnom HÅRT i ryggen och sen knäar jag honnom. Jag tittar nöjt ner på honnom som ligger på golvet och jämrar sig. Jag flinar och vänder mig mot Emmy och dom andra. Men så känner jag ett slag i mitt huvud och allt blir suddigt och börjar snurra. Sen blir allt svart...
Jag vaknar upp av att jag slängs mot ett hårt stengolv. Är detta mitt slut på livet?
"FUCK JÄVLA LIV!!" Skriker jag.Efter att jag har gått runt lite i detta kolsvarta rummet så hittar jag lysknappen. Jag trycker på den men inget händer. Jag känner på området runt knappen. Det är som att det är ett lås med kod. Jag kommer FUCKING aldrig ta mig här ifrån!
Jag tror att jag är på en vind eftersom att jag har fått e massor med spindelväv på mig. Sen har det ju hänt att det här krupit spindlar och kackerlackor up och ner för mina armar. Jag har alltid varit vän med insekter men dom här var inte snälla! Pissmyrorna svider iallafall. Jag sätter mig i ett hörn. Men jag kommer inte hela vägen ner på golvet. Jag värkar ha suttit mig på en stol eller något. Plötsligt öppnas dörren och av ren reflex så hoppar jag ner för stolen och försöker gömma mig... vilket inte går så bra.När jag har vant mig vid ljuset så ser jag var jag är. Jag är inte i ett hus/stuga utan i em trädkoja mitt i skogen. Jag märker att det inte var ett kodlås jag kände på utan flera små skalbaggar. Skalbaggar är den ända insäkten som jag inte gillar. Yiou vad äckliga dom är. Och så sprattlar dom som fiskar!
Nu börjar jag få panik. Jag måste ut. NUUU!!
Emmys pers
Jag, Amber och killarna (förutom Samir) försöker komma på en plan. Vilket inte går så bra. Vi sitter i någon källare tror jag. Jag har fobi för insekter. Varje gång ett kryp kommer på mig så skriker jag och hoppar upp i någons famn. Samma sak gör Amber. Det känns verkligen inte som att vi är kusiner utan bästa kompisar. Och vi har inte bärettat för killarna än.
"Vi måste hitta Samir!" Säger Sky.
"Nähe!" Säger jag ironiskt. Sky blänger på mig och lägger armarna i kors som en 5åring. Jag kan inte låta bli att skratta åt honom. Dom andra konstigt på mig. Jag kollar generat ner i golvet/gäggan eller vad det nu är.Efter typ 3 timmar så öppnar någon dörren... Daniel!
"Kom med nu! Ni ska få stryk!" Det sista mumlar han bara ut men jag hörde allt! Jag vägrar! Jag tänker aldrig gå ut och bli sänder slagen. När han märker att jag inte vill så tar han fram någon. SAMIR!!! Han lägger en pistol mot Samirs tinning. Samir ser helt förfärlig ut. Han har sår och blod i hela ansiktet och mörka ringar under ögonen. Det ser ut som att han har gråtit.
"Klockan går! Tick tack, tick tack!" Säger Daniel.---------------------------------------------------------------------
Tack så himla mycket för 200 läsare och 7 röster😙 Ni är bäst!❤❤/M
ESTÁS LEYENDO
Kidnappad 《Pausad》
Misterio / SuspensoBästa placering 1'a deckare/thriller Min första bok (ha inga förväntningar) Amber är en helt vanlig person. När hon och hennes kusin är hemma själva så blir dom kidnappade. Det kan innehålla fula ord och blodiga scener. Den här historien är inte sa...