دلفت حياه إلي المطبخ و التفتت إلي الخادمه و أردفت قائله.............
حياه بهدوء.........
"ليلي روحي جهزي السفره..... علشان عايزه اتكلم مع كريمه شويه......."أومأت ليلي لها بطاعه ثم خرجت خارج المطبخ،،،،التفتت حياه إلي كريمه و أردفت قائله..........
حياه بتسأول........
"هاااااا... عملتي اللي قولتلك عليه امبارح يا كريمه؟؟........."كريمه بهدوء.........
"ايوه يا حياه هانم.... عملت كل اللي قولتي عليه......"حياه بسرعه.........
"و ايه النتيجه يا كريمه؟؟؟..........."كريمه بإيجاب..........
"زي ما حضرتك قولتي بالظبط،، عاصم بيه امبارح كاااااان.........."فلاش باك"
عاصم بهمس و خبث.........
"دي جزات اللي يتحداني يا همس،،، و استني اللي جاي احلي...... دي البدايه بس......."ثم رحل تاركاً إياها فاقده للوعي....... بعد ذهاب عاصم إتجهت كريمه إليها و نظرت إليها بشفقه ثم تركتها و دلفت إلي الداخل...............
******************************
"عوده إلي الوقت الحاضر"
كريمه بهدوء.........
"و هو ده كل اللي حصل يا حياه هانم......."حياه بحده.........
"طيب و ليه مقولتليش امبارح عن اللي شوفتيه يا كريمه؟؟........"كريمه بإرتباك..........
"حضرتك كنتي نايمه و محبيتش أزعجك........"حياه بإنزعاج.........
"ماشي يا كريمه،، بس تاني مره لو حصلت حاجه زي كده قوليلي......."كريمه بإيجاب...........
"حاضر يا حياه هانم........."زفرت حياه بإنزعاج ثم توجهت إلي غرفه عاصم لمواجهته بما حدث...........
*********************************
........في غرفه همس.......
دلفت همس خارج المرحاض و هي تُجفف شعرها بالمنشفه و تتمتم قائله...........
ثم رمت المنشفه بعيداً و اتجهت خارج الغرفه،، عازمه علي مواجهه ذلك الغبي...........
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في طريقها إلى غرفته سمعت أصوات صراخ من ناحيه غرفه عاصم فاسترقت السمع قليلاً و قد كانت تلك الأصوات.............
لا يا عاصم أنا مش معاك في اللي عملته ده أبداً..... أنتَ أكيد مجنون لا يمكن تكون أخويا عاصم اللي ربيته أنتَ عايز ايه من همس يا عاصم،، هي عاملالك ايه لكل ده هااااا جاوبني.... "
أردفت حياه بتلك الكلمات الغاضبه..........
نظر اليها عاصم بضيق ثم أردف قائلاً...........
عاصم بضيق.........
"حياه أنتِ عايزه ايه؟؟.........بتجبريني أتجوز واحده انا لا حاببها و لا عايزها......و انا وافقت عايزه ايه تاني؟؟......"
أنت تقرأ
جحيم قسوته - الكاتبه مريم مجدي
Romanceجميع حقوق الملكية تخص الكاتبه مريم مجدي الفيس بوك الخاص بالكاتبة : قصص و روايات بقلمي / مريم مجدي **مقدمه** وحيده.... منعزله عن الجميع ليس لها أحد.... حتي جاء هو من بدأ بتدمير حياتها مره تلو الآخري.... حتي نفذ صبرها و لم تعد تقدر علي التحمل.... وقفت...