الفصل الثالث و العشرون ...."بداية لعنه جديدة..!!"

30.5K 564 2
                                    

_...فی ڤیلا الألفی ....!!
_...فی غُرفه عاصم ....!!

کان یجول الغُرفه ذهابًا و إیابًا فی عصبیه و غضب و همس تُحاول تهدئته و لکن لا فائده ...حیث کان یُتمتم بغضب قائلًا :-

–ماشی یا عُدی الکلب .. ،، بقی أحمد العامری یرجع و یدخل بیتی و انا معرفش ..بس لما أشوفک یا عُدی .....!!

أمسکت همس بذراعه لتهدئته و أردفت قائله :-

–إهدی یا عاصم ..،، إنتَ مسافر و مکنتش هتعرف تعمل حاجه و کُنت هترجع تقلبها فی دماغهم ..،، بس عُدی برضوه إتصرف صح علی الأقل بعده عنهم شویه لحد ما ترجع ....!!

عاصم بغضب :-
–برضوه کان لازم أعرف مش یتصرف من دماغه ..،،کده هیولع الدُنیا أکتر ..،، انا لازم أنزل مصر بسرعه ....مش هستنی هنا تانی ...!!

ثم إتجه للخارج سریعًا ،،فزفرت همس بضیق و أخذت تتذکر مُکالمه عُدی لعاصم ....!!

****************************

–....Flash Back...!!

عاصم بعدم إستیعاب :-
–علیاء مین ...و أُختی مین ..و إنتَ مین ...؟!!

عُدی و مازالت إبتسامته السخیفه تُزین ثغره :-
–علیاء بنت أُختک حیاه ..انا صدیقک الصدوق یا باشا ....!!

أبعد عاصم هاتفه عن أُذنه و نظر إلی أسم عُدی ثم أرجعه مره آخری و أردف قائلًا :-

عاصم بغضب :-
–إنتَ بتستهبل یا عُدی ..قول إنک بتهزر ....؟!!

عُدی بتوتر :-
–آآآ ..أهزر إیه بس ...انا بقولک عایز أتجوز ..،، و بعدین هو إنتَ هتلاقی عریس زیی فین ...!!

عاصم بغضب أکثر :-
–طیب إستنی لما أجیلک یا زفت ..ثم تابع بترقب :- و بعدین تعالی هنا اللی جااب الفکره دی فی دماغک أصلًا ....!!

عُدی بحذر :-
–أقولک بس متتعصبش ...؟!!

عاصم بغضب :-
–إخلص یا زفت ...!!

عُدی بحذر أکثر :-
–أحمد العامری ..جوز أُختک ..رجع تانی ....!!

عاصم بعصبیه :-
–نعممم ..،، إنتَ بتقول إیه ...؟!!

عُدی بتوتر :-
–واللّٰه هو ده اللی حصل ...انا کُنت هقولک ..بس کُنت مستنیک ترجع من تُرکیا ....!!

عاصم بعصبیه :-
–نعممم ..یعنی کُنت ناوی تخبی علیا ..،، انا جایلک یا عُدی و أتصرف بنفسی ..متعملش حاجه تانی من غیر ما ترجعلی إنتَ فاهم ....!!

ثم أغلق الخط بوجهه ..،، فسألته همس بقلق ..فحکی لها المُکالمه بالکامل ....!!

******************************

–...فی البیت المشبوه ....!!

انا ظبط کُل حاجه مع البوص و التنفیذ یوم رجوعهم من بره...!!

أردف سعید بتلک الکلمات ..،، فنظرت إلیه سُعاد و أردفت قائله :-

سُعاد بتسأول :-
–و ظبط الناس اللی هیقوموا بالمُهمه دی ...؟!!

جحيم قسوته - الكاتبه مريم مجديحيث تعيش القصص. اكتشف الآن