"Abang tengah menyemak kertas ujian ke tu." senyuman manis Nadine dilemparkan pada suami tercinta nya.Falyq yang dari tadi kusyuk menyemak kertas ujian memandang wajah manis isterinya dengan kasih sayang.
"Taklah abang tengah main silang kata ke hati sayang." Falyq senyum menyenget sambil memandang Nadine.
"Poyo!" Nadine mencebik.
"Sayang tahu tak kalau dua hati disatukan dia akan jadi apa."
"Jadi cintalah..macam hati Nadine dan hati abang disatukan menjadi cinta sejati." Nadine membuat gaya bentuk hati dihadapan Falyq.
"Salah lah sayang ni.."
"Habis tu apa.."Nadine mencebik.
"Kalau dua hati disatukan akan ada hati yang ketiga." Falyq senyum menyenget.
"Maksud abang.. abang ada perempuan lain ye." Nadine mencubit lengan Falyq.
"Sakit lah sayang.." Falyq mencebik.. "Maksud abang akan ada anak lah." Falyq gelak besar.
"Eee abang ni memang nak kena lah...Nadine ingat apa benda lah tadi." Nadine sekali lagi mencubit lengan Falyq.
Falyq mengaduh sakit.."Jadi bila kita nak buat anak." Falyq mengangkat kening nya melihat Nadine.
"Tunggulah Nadine habis belajar dulu...tulah nak sangat kahwin dengan budak sekolah..tunggulah sampai beruban nanti baru abang merasa ada anak." Nadine ketawa melihat muka suaminya yang sudah berubah.
Falyq mencebik sambil teringat akan detik percintaan nya dengan anak muridnya sendiri..Susah nak percaya yang dirinya sekarang sudah berkahwin dengan anak muridnya yang merangkap jiran sebelah rumah.Tapi cinta itu membuatkan seseorang itu buta...buta untuk memilih yang sempurna apabila berjumpa dengan yang terbaik!!