BAB 19

78 3 6
                                    

Jantung aku yang dari tadi asyik berdebar-debar dengan pantas aku abaikan. Aku dah cukup bersedia untuk jawab semua soalan yang berkemungkinan akan diajukan kepada aku.

Dari jauh aku nampak dia di tempatnya dengan kepala terlentok di atas meja. Tidur.

Aku menghampirinya secara perlahan-lahan. Berharap agar dia tidak menyedari kewujudan aku walaupun aku tahu ia mustahil.

"Hah! baru sampai." Aku yang masih dalam mood berjaga-jaga terlompat ke belakang apabila disergah.

"Hehehe.."Garu kepala. "Aku ingat kau tidur tadi." Kerusi tempat duduk aku tarik dan duduk.

"Hrmmm...ngantuk lah, aku layan drama korea malam tadi tu yang tak cukup tidur ni." Jawab Thira dengan mata yang hanya terbuka kecil memandang aku.

Kepalanya sekali lagi dilentokkan di atas meja.

Aku tunggu dalam beberapa minit tapi Thira masih dalam kedudukan tadi.

Aik? dia tak nak tanya aku ke? Ke dia tak ingat? Atau Thiraz tak cerita dengan adik dia ni?

Omaigud kalau Thiraz tak cerita memang baik ahh cerita dia babe. Aman hidup aku tak perlu nak bersoal jawab. Thira ni bukan boleh sangat!

Sampai bermula waktu pertama pembelajaran dan Thira masih juga membuta jadi aku simpulkan yang dia tak tahu apa-apa dan Thiraz tak bukak mulut.
















Aku masih duduk di tempat perhentian bas. Hampir satu jam menunggu dan ayah aku masih tak nampak batang hidung. Bukan aje batang hidung, bau asap kereta dia pun tak ada.

Ayah lupa ke anak dia ni sekolah hari ni. Adoii ayah jangan lah buat hal....aku dah lah paling pantang bab-bab menunggu ni.

Aku pandang jam ditangan kiri. Mengira-ngira detik yang aku bazirkan dekat sini. Aku pandang sekeliling hampir semua pelajar dah balik. Aku rasa hanya tinggal aku dan pak guard aje ni. Thira pun aku rasa dah sambung tidur kat rumah dah ni.

Tiba-tiba sebuah motosikal berkuasa tinggi berhenti betul-betul depan aku. Dari segi motosikal ni aku macam dah boleh agak dah siapa.

Helmet yang tersarung dikepalanya ditanggalkan. Rambut yang berserabai disisir ke belakang dengan tangan kanannya.

Kau ingat macho ahh?

Ok memang macho pun!

"Nah." Satu lagi helmet yang dibawanya tadi dihulur kepada aku.

Aku terpinga-pinga memandang Falyq. Apa dia cuba buat? tolong cakap apa yang aku fikir ni salah.

"Ambik lah.. nak balik tak? ke nak tinggal sini?" Helmet masih setia terhulur kepada aku.

Aku masih teragak-agak untuk ambil atau tak..Wait a minute! Kenapa aku kena percaya cakap dia? Entah-entah dia nak culik aku. Manusia zaman sekarang ni bukan boleh percaya sangat. Muka memang nampak baik tapi perangai lebih dajal dari setan.

Ok kenapa aku overthinking sangat ni. Dia cuma nak tolong kau lah Nadine!

Tapi tak salah kan kalau aku ada rasa ragu dekat dia? Dia pun manusia biasa jugak.

"Cepat lah Cik Nadine oiii.. panas ni." Muka Falyq yang dah berpeluh-peluh aku tatap. Ok nampak menggoda.

"Siapa yang suruh cikgu bawak saya balik ni?"

"Ayah awak lah." Jawabnya malas.

"Boleh percaya ke?" muka curiga.

"Saya tak ada masa lah Nadine...cepatlah nanti ibu awak risau awak tak balik lagi." Falyq pandang aku tak puas hati.

Sekali Aku Jatuh CINTAWhere stories live. Discover now