BAB 8

231 10 4
                                    

Nasib baik hari ini dah hari Sabtu boleh lah aku tidur sampai matahari terpacak atas kepala..Wohuuu heaven heaven!!

Hermm heaven lah sangat kalau kepala otak aku ni tak berhenti berfikir macam banyak sangat kerja yang otak aku ni buat..tak penat ke berfikir..Kalau kau fikir sorang-sorang tak apa lah otak tapi kenapa nak ajak aku sekali sampai aku tak boleh tidur..Haihh tau dak weekend ni adalah hari syurga bagi para yang bergelar pelajar tak boleh pikiaq ka?

Nadine mengeluh kecil. Selesai menunaikan solat subuh mata Nadine tidak boleh terpejam..

Kenapa kau asyik fikir pasal Falyq Hayzar ni otak!!

Mesyesal memang menyesal aku deal dengan perjanjian bodoh dia tu semalam..tak pasal-pasal ujian add maths awal tahun ni aku kena tolak markah..ishh dah lah add maths tu susah nak skor..gred D pun susah apatah lagi A..Matilah aku mati lah mesti kena marah dengan ibu ni!!

"Macam mana nak buat dia tarik balik perjanjian tu"

Nadim yang memerhati kakaknya disebalik pintu bersuara.

"Tarik balik apa kak?"

Nadine mengusap dada apabila tiba-tiba ditegur oleh Nadim.

"Bila masa hang masuk ni."

"Baru je..masa kakak tengah cakap sorang-sorang tadi." Nadim tersengeh..

"Kenapa tak ketuk pintu..kalau lah akak ada sakit jantung dah lama akak ..."Ehh tak payah lah sambung nanti jadi doa pulak..aku tak nak mati awal belum kahwin lagi ni...adoii ke situ pulak hang Nadine Uyaina oii.

"Akak apa?" Nadim mengangkat kening..Sengaja menyuruh Nadine menyambung ayat nya tadi.

"Keluar lah hang sibuk je."

"Hek elehh kalau ibu tak suruh Adim panggil akak breakfast mana mau nya Adim nak masuk bilik akak ni..dah lah bilik macam reban ayam." Nadim sempat menjelir lidah kearah Nadine sebelum kaki nya memecut ke tingkat bawah..

Membulat mata Nadine melihat langkah Usain Bolt Nadim tadi.

Kurang asam jawa punya adik..mulut tak dak insurans!!

Setelah mandi Nadine turun ke tingkat bawah..melihat Hajah Zurida yang tekun menyiapkan sarapan pagi Nadine meluru ke dapur untuk membantu ibunya.

"Ibu nak akak tolong apa-apa ka?"

"Dah nak siap dah Nadine oii..Kalau nak harap hang tolong pagi-pagi hujung minggu ni alamat nya kebulur lah ayah dan adik hang." Hajah Zurida memerli Nadine.

"Alaa ibu ni..Ini lah satu-satunya hari yang akak boleh bangun tidoq lewat..Kalau hari lain kena bangun awal..Ibu bagi lah peluang sikit kat anak kesayangan ibu ni."

"Banyak lah peluang kamu Nad..Kalau kamu dah berkahwin nanti baru lah kamu tahu macam mana rasa nya hidup tanpa cuti.."

Nadine hanya diam.

Malas lah nak sambung kalau sambung nanti aku yang akan kena balik..baik dok diam.

"Tahu pun diam..takut lah tu." Hajah Zurida menjeling Nadine.

Sekali Aku Jatuh CINTAWhere stories live. Discover now