Lord combermere szelleme

49 6 0
                                    

A szellemfotókat mindig is kritikus szemmel néztük, hiszen a mai világban nem nehéz tíz perc alatt összedobni egy hitelesnek tűnő fényképet. A technika fejlődésével megnőtt a szkeptikusok száma is, ám mi a helyzet azokkal a képekkel, amelyek majd’ fél évszázada készültek? Az akkoriaknak nem állt rendelkezésére próbaverziós photoshop, ezért egyes esetekben rejtély, vajon igazi-e a fotón szereplő alak, vagy csak egy nagyon jó trükk eredményét szemléljük?

A fotót Sybell Corbet készítette az 1890-es években. A fényképész a lord könyvtárát kívánta megörökíteni a kedvenc székével, ám a film előhívása után döbbenten tapasztalta, hogy van a képen valami, ami eddig nem volt ott. Lord Combermere 1891-ben halt meg, mikor az öccse véletlenül halálra gázolta egy lovas kocsival. A család minden tagja a négymérföldnyire lévő temetőben tartózkodott a lord temetésén, mikor Corbet a képeket készítette. Egy fotó elkészítése egy órát vett igénybe, így elképzelhető, hogy egy szolga foglalt helyet urának székében egy rövid időre, ezért átlátszó és elmosódott az alakja. A szolgálók azonban váltig állítják, mindenki az úr temetésén tartózkodott, senki sem járt a könyvtárban, mikor a fotó készült.

Furcsa mód nem ez az egyetlen rejtélyes történet, amely a lordhoz kapcsolódik. A család ugyanis a temetés alkalmával észrevette, hogy a sírbolt zárja természetellenesen mozgott, mintha kinyitották volna. Miután örök nyugalomra helyezték a lordot, már sokadszorra megismétlődött az a furcsa eset, hogy a koporsók össze-vissza voltak szétdobálva a kriptában. Minden temetéskor kénytelenek voltak újra sorba helyezni az elhunytakat.

CreepypastaWhere stories live. Discover now