Epd 8

17.7K 960 28
                                    

"My Love " Eiden menyapa Zahra yang sedang ralik memotong sayur . Pinggang Zahra dirangkul erat .

Leher jinjang Zahra sesekali dicium .

"Ian , can you please stop ? Ara tengah potong sayur ni kan ? Nanti terpotong jari macam mana ? " bebel Zahra .

Eiden buat bodoh . Dia meneruskan kerjanya .

"Eiden Rian Edham . Before you kena tidur ruang tamu malam ni better you stop  ! " dengan penuh geram Zahra berkata .

Eiden terus melepaskan rangkulan itu dan berlalu ke ruang tamu tanpa kata . Zahra menggeleng kepala melihat kelakuan Eiden .

"Sayang sayanggg " Eiden yang berlari masuk ke dapur dipandang Zahra dengan pelik . Tercungap-cungap mencari nafas .

"Kenapa ni ? "

"Ada hantu "

Zahra terus tepuk dahi . Muka selamba Eiden itu ditatap geram .

Dia terus menarik telinga Eiden .

"Aa aa sakit sayangg "

"Nak buat lagi ?! " membulat mata Zahra .

Laju dia menggeleng sambil menjerit .

Ting tong !

"Sayang , let me go ! " ujar Eiden dengan mukanya yang sudah kemerahan menahan sakit .

"Bro ! Ak..Oppss sorry " terus Ayden keluar dari dapur . Terbuntang luas mata Zahra melihat kelibat Ayden yang berlalu ke ruang tamu .

"Ian ? Ian ? " dia memandang ruang tamu dan Eiden disisinya berulang kali .

Eiden lepas tawa kecil . Dia menarik Zahra merapatinya .

"Yes baby , i'm here . Kenapa ? Rindu dah ? Malam ni okay sayang ? " ujarnya nakal .

Pap !

"Auww sayang ! Sakitlah "

Zahra ukir senyum sinis .

"Otak kotor betul you nikan ? "

Zahra mengalih pandangan ke ruang tamu .

"Tu siapa ? "

Soal Zahra .

"Tulah hantu Ian cakap tadi . Sayang taknak percaya " selamba dia menjawab .

"Eiiiii "

Dia cubit lengan Eiden dengan kuat .

"Main main ! " bulat mata Zahra memandang Eiden tajam .

"Sakitlah Zahra ! Ish " Eiden terus keluar dari dapur meninggalkan Zahra .

"Merajuk pula orang tua ni " gumamnya perlahan .

Dia menyambung kerjanya hingga siap sebelum berlalu ke ruang tamu .

Patutlah tadi sayup-sayup dengae orang berborak . Disangkakan Eiden gila cakap sorang-sorang rupanya ada partner .

Ayden yang perasan kelibat kakak iparnya terus mengangkat tangan dengan teruja .

"Yo Kak ipar ! "

Eiden menjeling Ayden sebelum melempar bantal sofa ke arah Ayden .

"Yo yo ! Kau ingat ni member kau ke ? "

Ayden mengangkat jari tengahnya .

"Kau gelabah kenapa sial ? Zahra tak kesah pun "

Zahra menepuk paha Eiden . Menahan Eiden dari meneruskan perbalahan .

"Hi ! Tak pernah nampak pun you sebelum ni ? " teruja Zahra membalas .

Ayden hanya tersenyum kemenangan .

"I Ayden Ryan . Panggil Ryan je . Haah kita tak pernah jumpa lagi , sebab i stay US . Further study and working there . Balik sini pun sebab cuti sem " ramah dia menjawab .

Zahra terangguk-angguk .

"Patutlah tak pernah nampak you "

"Kau datang sini kenapa ? Takde rumah ?" Balas Eiden . Saja nak menyampuk . Sakit mata tengok diorang dua duk balas-balas senyum .

"Baik baik sikit setan . Ni rumah Mummy , bukan rumah kau ! "

Eiden jeling Ayden . Ayden angkat jari tengah tinggi .

"Bila kau nak balik US sial ? Semaklah "

"Kau tu blah . Cari rumah sendiri . Dah ada bini duduk dengan mummy lagi . Dasar anak mak ! Cau ! Bye kak ipar ! " Ayden terus melahirkan diri ke bilik tidurnya .

Eiden terus mendapatkan Zahra . Dia melentokkan kepalanya ke bahu Zahra .

"Sayanggg , nampak tak ? Dia usik Iannn " rengek Eiden di bahu Zahra .

Zahra menjeling menyampah . Tangannya naik mengusap pipi Eiden .

Usap .. usap..

Pap !

"Mengada ! Dah tepi ! "

Eiden terus tarik muncung . Pipinya digosok perlahan . Zahra dipandang dengan tidak puas hati .

"Tadi Ara cubit Ian sekarang Ara tampar Ian . Baguslah . Teruskan buat dosa . " Eiden terus naik ke bilik . Zahra gigit bawah .

Alaa.. gurau je cik abang .

Laju Zahra menapak naik ke atas .

Habislah malam aku .. over time !

Episode 8 ✔

please read !!⚠

Hi ! I nak cakap i dah tukar jalan cerita 😂 tak boleh move on lagi dengan DBTB . Dark side Iman belum hilang lagi 😢 .

So , this story , i tukar jalan cerita , takdelah action sangat sebab this story more to Romance .

Btw , sebelum korang nak cakap cerita i sama dengan mana-mana story yang korang baca i nak cakap awal-awal . Actually , even i cakap jalan cerita dah tukar tapi not 💯%  i kekalkan lagi sesetengah idea I . Dalam i mengarang , tulis novel ni , update story ni , i pun baca cerita orang😂 .

So , bila dah baca cerita orang. Idea datang nak gempakkan lagi cerita sendiri . Maybe ada yang tersama tapi cara berbeza .

Lagipun DBTB i tak buat Iman ada adik beradik yang semafia dengan dia 😂 (what a lonely guy 😔 )

Tapi kalau dah tersama terus , i pun minta tolong tegur ya ? 😉 tapi tegur lah dengan elok-elok 😔 walaupun saya tersama jalan cerita dengan novel yang awak awak semua baca , i pun perah otak nak karang ayat sendiri 😂.

Apapun , i harap ada yang masih sokong i dari belakang ! 💕 i janji , i akan buat yang habis baik untuk korang ❤ .

Terima kasih to those yang sentiasa menunggu update dari I 💕 . Percayalah , Eiden pun selalu paksa I suruh update cerita dia . Rimas 😥😕😂 .

Stay tune my love! 💝

His Baby Girl : My Last LoveWhere stories live. Discover now