Epd 11

18.4K 852 51
                                    

"She's okay . Nothing to worry . Dia kena ubat tidur itu je " ujar Mikael tenang .

Dia mengemas alatan perubatannya . Selain sniper yang berjaya dia juga merupakan 'fake doctor' 😂 . Takdelah , kalau nak tahu Mikael ni lulusan medic . So kira doktorlah . Doktor yang tak berjaya dan bertauliah  .

Eiden mengeluh berat . Dia mengenggam jari jemari Zahra yang lena diatas katil . Bagai nak gila dia melihat Zahra rebah tak sedarkan diri .

"Kau jangan risau . Dia tak overdose memandangkan dos yang hanat tu guna sikit je " ujar Mikael .

Dia bangun sebelum meminta .

"Mika "

Mikael yang berada dipintu menoleh . Belakang Eiden dipandang menanti bicara lelaki itu .

"Kau tahukan kerja kau ? " tanpa menoleh dia bicara . Dia masih kekal dalam posisi menggenggam jari Zahra.

"Baik boss " Mikael berlalu keluar dari bilik tidur mereka sebaik saja pintu terbuka .

(Pernah tengok K-drama 'W-Two Worlds' tak ? 😂 Imagine rumah Eiden dengan Zahra macam ni tau 😂)

Eiden mengusap rambut Zahra .

"Macam mana aku nak lindung kau sayang?"

Zahra yang terasa ada pergerakkan dikepalanya perlahan membuka mata . Matanya terus dikalih memandang sisi kanannya .

Kelihatan Eiden sedang menunduk sambil mengenggam jari-jemarinya di dahi .

"Ian.."

Laju lelaki itu mengangkat muka .

"Sayang ? Sayanggg" rengek Eiden sambil membuat memek muka sedih .

Dia terus naik duduk diatas katil disisi Zahra .

"Sayang tahu tak sayang dah takutkan Ian ? Sayang tahu tak ? Tak sayang tak tahuuu " sekali lagi dia buat macam tadi .

Eiden Rian please stop . Awak cairkan saya 😢

Zahra tergelak kecil .

"Sinilahh" ujar Zahra . Dia menepuk-nepuk katil disebelah kanannya . Kesian dia melihat Eiden yang sesekali membetulkan duduknya .

Terus Eiden melompat ke sisi Zahra . Bukan lompat terus 😂 dia tindih Zahra sebelum terbaring disisi .

Dia letakkan kepalanya diatas dada Zahra sebelum memeluk pinggang Zahra erat .

"Manjanya dia " ujar Zahra . Dia merangkul bahu kiri Eiden sebelum jarinya bermain dengan rambut Eiden .

Mereka hanya diam dalam posisi begitu untuk beberapa minit .

"Eh ! Ian ! Kenapa Ara pengsan ? Tadi elok-elok Zahra dekat dapur lepastu terus tak sedar diri " adu Zahra .

Eiden telan air liur . Takkan dia mahu berterus terang pada Zahra yang sebenarnya dia ditembak dengan damak berdos ubat tidur ?

Masak dia di soal oleh makcik bawang sebelah dia ni .

"Doktor cakap sayang penat . Tulah ! Biey dah cakap . Jangan buat kerja berat-berat ! Sayang degil . Ni tuhan balas cash sebab tak dengar suami "

His Baby Girl : My Last LoveWhere stories live. Discover now