Hari ni, aku decide nak pakai kasut yang daniel kasi semalam. Benda baru lepastu lawa kot. Mesti la aku tak sabar-sabar nak pakai sampai nak tercirit-cirit aku menunggu pagi.
Baju blouse putih aku tuck in dalam seluar jeans biru. Tudung bawal hitam. Aku turun ke bawah dengan terkinja-kinja. Dari ekor mataku. Aku dapat nampak yang papa dengan abang memerhatikan aku dengan muka yang pelik. Aku tahu. Nampak macam orang tidak waras.
"Kau asal?" muka dia berkerut seribu.
"Tak ada apa-apa" aku senyum
Aku capai sandwich yang abang sediakan. Dia ni suka cuba memasak dan dia juga jenis yang minat memasak. Dia cuma MINAT. takat sandwich ni aku rasa daniel pun boleh buat.
Aku ambil beberapa gigit sehingga habis.
"Bye pa. Abang!" aku melambai. Tangan sebelah lagi aku capai kasut adidas stan smith putih
|\
Ada seorang budak perempuan dalam lingkungan umur 15/16 datang menegur ketika aku dalam perjalanan ke library sekolah.
"Kak yana kan? Betul ke sekarang couple dengan abang daniel? Rumours tersebar sebab semalam ada orang nampak akak dating dengan abang daniel. Lepas tu korang pakai barang yang sama hari ni" muka dia mempersoal.
Muka aku berkerut. Semalam? Dating? Kepala jambu dia. Aku jadi hamba tau tak. Senang dia je kata aku dating.
Aku menggeleng " eh mana ada"
"Ouh ok bye. Saja nak mintak penjelasan sebenar" dia beredar. Apa benda la budak ni. Terima kasih pun tak ada. Aku lepuk jugak kang.
Aku meneruskan perjalanan ke library. Tiba-tiba
"Yanazz !" dua suara memanggil. Danish dan farish. Aku TERindu diorang dua ni lately. Alahai. Semua aku rindu kecuali daniel dan mikhael. Maaf bruh.
"Farish! Danish! Ya allah. Aku rindu gila korang dua. Haha buang tebiat"
"Eleh mengaku jela" danish senyum sehingga lesung pipit dia terserlah. Susah nak nampak sebab danish ni tak selalu senyum. Dia banyak gelak.
"So kau nak pergi mana ni?" farish pandang aku.
"Ouh. Aku nak ke library. Aku nak tidur hehe."
"Ouh.yana. Aku nak cakap ni" farish menarik lengan baju aku ke tepi laluan. Danish pun mengikuti.
"Ha ye apa"
"Lawa kasut *sengih* "
"Ouh wahau thank you!"
"No i mean. LAWA KASUT" dia sengih balik tapi macam sengih geram. Apa benda dia nak sebenarnya.
" apa. Memang lawa. Thank you!" aku buat muka geram
"Biar la dia wei. Dia memang blur" danish menarik lengan farish yang mula nak cekik aku. Apa masalah dia and danish. SUKAHATI DIA JE NAK PANGGIL AKU BLUR.kutuk. kutuk belakang la. Tak ada pengalaman mengutuk orang la dia ni
"Bye yana. Kitorang gerak pergi kafeteria. Nanti kitorang bagi tahu kat diorang yang kau tak rehat hari ni!" danish melambai sambil memeluk bahu farish.eiyuww kunyit haha.
YOU ARE READING
Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]
Teen Fictiona u t h o r g i v e u p n a k m e n g e d i t ❝ you bring happiness to our life ❞ ✔INSPIRASI DARI BUKU SILVER HIGH : HANI CIPTAAN @AdrianHariz ⬇ / y a n a ' s V ( 5 ) f a v o u r i t e a n i m a l / ↘D A N I E L mamat yang kurang nak ada mani...