"so kau dah lupa tentang aku? Kau rasa macam aku tak wujud lagi? Tak apa kau tunggu. Aku culik kau!" Mawar menekup mulut aku dengan kain putih bersama kloroform.
"Tolongg!" Aku meraung tapi seperti jeritan yang tenggelam.
Aku pun pengsan
Dan aku juga
Tersedar dari mimpi durjana itu.
"Allahuakbar" aku mengelap peluh di dahi yang mula terbentuk walaupun aircond berada pada suhu 16,suhu paling bawah bagi aircond.
Aku mula ketakutan dan memerhatikan sekeliling.
Setelah memastikan persekitaran selamat. Aku sambung tidur.
|\
"Kau okey tak ni?" Rayyan disebelah memandang muka aku.
"Hmm okay je"
"Muka kau pucat. Kau betul-betul pasti yang kau okay ke? Aku risau. Tunggu jap sini aku panggil daniel" dia menutup phone nya.
"Rayyan. Tak perlu" aku memanggil dia.
"No. Aku kena juga"
"Rayyan. Please. No" aku merayu.
"Okay. Tapi kalau kau tak sedap badan ke apa. Terus inform aku. Aku terus pecut ke arah kau.angkut bawak pergi klinik sekolah" dia senyum.
Aku senyum dan mengangguk.
Hmm gentleman sungguh.
Dalam senyum aku masih ada perasaan takut. Aku mula serious kembali.
Macam mana kalau mawar betul-betul nak culik aku?
Aku nak buat apa?
Kena bagi tahu daniel ke pasal mimpi malam tadi?
Tapi aku takut dia gelisah. Dah la aku dengan dia baru okay semalam.
Tapi aku betul-betul rasa tak sedap hati. macam tak nak balik. Nak stay sekolah. Rasa macam kalau aku keluar sekolah nanti dia dapat apa-apa kan aku tanpa pengetahuan orang lain.
Hmm apa nak jadi. Jadi lah.
"Ermm rayyan kata dekat daniel. Dont worry and aku sayang dan rindu dia selalu okay?" Aku mengigih kan senyum aku agar nampak mesra.
Dia diam.
Aku menjongketkan kening sebelah. Mulut mengumam 'kenapa?'
"Apahal ni? Macam ada apa-apa nak berlaku dekat kau je ni" Dia terkejut teruk.
"Tak ada apa-apa. Aku okay je tapi tolong la eh bagi tahu. Please?"
"Okay okay" dia mengangguk dan mengeluh.
|\
Aku menyelongkar beg aku dan cuba untuk mencari kunci kereta. gali-gali. Aih mana kunci ni. Terjatuh ke.
"Hai yana nak balik dah ke?" Farish melambai aku sambil memegang helmet di tangan.
"Aik? Ponteng kelas lagi la tu haih member member"
YOU ARE READING
Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]
Teen Fictiona u t h o r g i v e u p n a k m e n g e d i t ❝ you bring happiness to our life ❞ ✔INSPIRASI DARI BUKU SILVER HIGH : HANI CIPTAAN @AdrianHariz ⬇ / y a n a ' s V ( 5 ) f a v o u r i t e a n i m a l / ↘D A N I E L mamat yang kurang nak ada mani...