Aku nampak daniel tunggu tepi kereta dia. Muka monyok
"Niel!" Aku senyum lebar. Cuba memujuk dia.
"Masuk" suara dingin, garang.
Dia bukak pintu. Lepas suara dingin dia keluar. Terus senyum aku hilang.
Dalam kereta awkward gila. Dia tiba-tiba senyap. Aku senyap sebab sentap kena marah.
"Ermm ni-nie-niel" aku gagap. Rasa nak luruh jantung. Takut.
"Apa" dia tengking aku. Tapi tak terlalu kuat.
"Esok aku kena spend one day dengan hael. Kau kasi tak?"aku main main jari sambil tertunduk.
"Heh" dia tiba-tiba keluar nada sinis ni apa kes.
"One day? Asal tak sebulan setahun sedekad je terus. Terus je jadi milik dia. Kau kan single! Keputusan dekat tangan kau. Mana ada sesiapa nak kisah kan?!"
Bahu aku terhenjut henjut dia tengking aku. Aku nyaris nak heart attack.
"Ah-aku min-mintak maaf daniel" aku nangis. Tersendu sendu.
"Shit!" Dia hentak steering. kuat. Lalu menghentikan kereta di tepi jalan. Hutan ni.
"Daniel maafkan aku. aku tak sengaja. Maafkan aku. Kalau kau benci aku pun jangan la tinggalkan aku dekat hutan ni. Aku dulu bukannya pengakap. Aku puteri Islam" aku nangis sendu sendu.
Dia tiba-tiba gelak kecil.
Ha weh selamatkan aku. Dia dah kena rasuk. Aku nak lari dalam hutan ni macam mana. Aku tak reti survive. ha tula lain kali rajin la search Google. Bengap betul.
"Comel la kau ni. Tak jadi aku nak merajuk. Sayang la nak lepaskan kau"
Dia gelak sakan.
"Ish! Aku seram la! Jangan la buat dah lain kali! " Aku pukul lengan dia.
"Okay okay" dia menahan tangan aku dari terus untuk memukul dia. Dia genggam. Lembut
Aku tarik. Gila ke pegang-pegang!? Kang kena tangkap. Habis.
"GILA KE?!"
"You're the one who drive me crazy yana aulia. It's your fault"
Erm lagi galak aku pukul lengan dia. Bad mistake daniel.
Dahla berduaan.
Emang lagi manja lagi pengen dimanja pengen berduaan dengan dirimu daniel uuuu
|\
You
Niel
Kau kasi ke aku keluar dengan hael ni?Niel💕
Hmm
Boleh
Jangan balik lambat
Jangan chat aku
Nanti aku meroyan bila teringat balik yang
Kau keluar dengan diaYou
Baik bos!
So
Sampai bila nak rahsiakan relay kita ni?
Rasa bersalah
Sebab tipu dia
Dan sakitkan hati kauNiel💕
Nanti ada masa
Dia mesti tahu sendiri
Takpun kalau dia melebih macam
Mintak kau jadi awek dia ke
Aku akan bagi tahu
Berani dia nak ambik awek akuYou
Please kalau kau nak marah dia ke apa
Jangan sampai bertumbuk
Atau
Friendship korang terjejas
Kalau tak
YOU ARE READING
Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]
Teen Fictiona u t h o r g i v e u p n a k m e n g e d i t ❝ you bring happiness to our life ❞ ✔INSPIRASI DARI BUKU SILVER HIGH : HANI CIPTAAN @AdrianHariz ⬇ / y a n a ' s V ( 5 ) f a v o u r i t e a n i m a l / ↘D A N I E L mamat yang kurang nak ada mani...