Fuh nasib baik aku ada alasan yang agak tak munasabah masa farish tanya aku tadi. Tapi kalau dia bagi tahu daniel apa alasan aku tu. Mesti daniel lagi marah.
Argh aku amat la buntu sekarang. Stress sampai pening kepala. Apa yang aku nak buat ni. Nak ke tak nak bagi tahu daniel. Tapi aku rasa nanti mesti sampai satu tahap. benda ni akan terbongkar sendiri atau aku akan bagi tahu sendiri.
Aku meraup muka. Rambut serabut. Muka serabut. Patut nya nama aku serabut aulia binti tan sri yusuf
Tiba-tiba satu notification masuk.
Siapa pulak tiba-tiba berminat nak mesej aku pukul 9 setengah malam ni. Sejak aku dan daniel tak berapa rapat, 8 hingga 6 pagi tak ada sesiapa nak borak pun.hmm
Aku mencapai phone di atas meja lampu tepi katil.
Ha. mesej dari daniel? Baru balik futsal la tu. Tapi main futsal buat dia gila tiba-tiba nak mesej aku ke. Bukan aku dengan dia tengah gaduh ke sekarang. Bukan gaduh just. Bagi dia, aku cari pasal.
Tapi omg dia nak maki aku ke tu alamak. Susah la farish ni. Mulut dia laju je. Dia tu selain kaki apa je yang laju kalau bukan mulut
Aku meraup muka. Menambahkan stress aku je notification ni. Baik tak payah tengok tadi.
Inhale exhale inhale exhale. Ok
aku tekan notification tersebut. Mata aku dipejamkan
Aku membuka mata dengan perasaan yang ragu-ragu. Aku membaca mesej tersebut.
La itu je ke.
Aku dekat depan rumah kau
Keluar sekarang
Ada benda nak discuss
Eventhough SOMEONE can see usSomeone can see us? Siapa? Aku curiga. Ayat dia macam erm. Nak kata yang seseorang memerhati kami dalam diam. Jap. Dia tahu ke pasal surat yang mawar kasi dekat aku tu. Aku sambung baca lagi entah entah dia ada kata yang dia dah tahu ke en
Wtf who cares
Kepala jadah dia who cares. Dia yang kena nanti kalau mawar nampak aku dengan dia rapat macam ni.
I need to see you
AndAnd apa pulak ni? Dia nak maki aku ke. Ha betul la tu. Habis la macam mana ni. Macam nak tak nak je aku keluar rumah sikit lagi.
Tiba-tiba notification masuk lagi
I miss you
Please
Aku tak boleh tahan
I miss you so muchAh hilang perasaan takut aku tadi. Nasib baik. Dia cuma rindu aku. ok aku ingat dia nak maki aku sebab aku bagi alasan tak munasabah untuk berjauhan dengan dia.
Aku serta merta reply
Jap
OTWAku mencapai tudung selendang dan selimpang ke kiri dan kanan. Aku jalan laju ke luar bilik dan menuruni tangga.
"Lia nak ke mana tu. Ha lupa papa nak bagi tahu. Niel ada dekat luar. Papa ajak masuk dia tak nak" papa menghirup secawan kopi.
"Nak jumpa niel. Memang degil budak tu pa" aku senyum dan sengih
Papa senyum
Aku menyarung selipar dan berlari anak ke arah daniel yang sedang menunggu di atas motor berjenama Yamaha modal MT09 berwarna hitam. Dia sedang membetulkan rambutnya sambil memandang cermin motor. Pada pemegang motor terjuntai nya satu plastik. Apa benda la dia beli lagi tu?
Tak pernah cakap ada motor pun. Tapi ya allah nampak hot la dia duduk atas motor tu. Motor dah smart owner pun smart omg package.
Dia tak sedar pun aku dah keluar rumah. Punya la khusyuk betul kan rambut tu.
"Niel" aku menegur dia.
Dia menoleh.
"Hey" dia mengenyitkan mata sebelah. Cepat nya dia bertukar.
Dari seorang yang serabut dan marah-marah . Terus jadi lemah-lembut macam ni. Wadahel
Aku kenyit dekat dia balik. Punya la bengap sangat. Lepas tu aku nervous. Dah lama tak borak dengan dia.
Dia mengerutkan muka dan senyum
"Omg you're so cute" dia meraup muka.
"Apa nak bincang?""Oh. Aku tahu kenapa kau tiba-tiba nak jauhi aku" dia tertunduk dan senyuman dia mulai pudar.
"Hmm?"
"Aku tau someone tak boleh nampak kita berdua- berduaan ni. Bukan nya jabatan agama Islam. Its Mawar right?" Dia mengerling ke arah aku
Aku tersentak.
"Mam-macam man-na?" Mata ku membulat.
"Alif"
"Apa kena mengena dengan alif. Siapa alif?" Aku memandang daniel dengan raup wajah yang sungguh keliru
Dia senyum.
"Alif Iqbal. Abang kau. Dia curiga dengan kotak yang kau terima dari mawar tu. Dia ternampak kotak kau dekat bawah katil. Kau sorok kan? Dia ambik kotak tu. Dia baca nota yang mawar kasi tu. Dia rasa kesian sebab kau tanggung semua ni sendiri. Dia call aku semalam lepas tu dia bagi tahu pasal isi kandungan surat tu"
"So today. Aku jumpa kau dan aku nak kita discuss elok-elok. Macam mana nak avoid antara satu sama lain tapi still stay rapat sebab nyawa orang lain bakal jadi ancaman disebabkan kita" dia meraup muka.
" Omg abang dah tau. Menyesal betul aku suruh abang yang buka kan kotak tu. Patut nya aku boleh je guna penyepit ke apa untuk tolak bangkai katak tu ke tepi" aku membebel seorang diri.
"Tapi niel. Mawar mungkin akan nampak atau tengah tengok kita sekarang. Kita discuss dalam phone je la" aku senyum.
"Penat aku ride motor ke rumah kau. Nak jumpa kau. Rindu kau. Senang-senang hati kau je kata sembang dalam phone?" Muka dingin dia muncul kembali.
"Niel. Nyawa orang lain jadi ancaman kalau mawar nampak kita berdua rapat macam ni. Tak faham-faham lagi ke?" aku menjeling dia
"Okay la. Ye aku faham. Tapi jap-"
Dia mencabut juntaian plastik itu dari pemegang motor dia
"Nah. Aku ada la beli sikit ni ha roti naan cheese dengan teh o'ais limau. Aku lepak mamak dengan yang lain kejap tadi" dia senyum
"Hmm haram la nak ajak aku" aku memonyokkan muka
"Tengok tu tengok tu. Perangai. Buat perangai" dia mengerling sekilas ke arah aku sambil memakai helmet.
dia mula menghidupkan enjin motor nya.
"Bye. Makan roti naan cheese tu. Aku balik lu" daniel menabik hormat aku, si pembesar dunia dan berlalu pergi.
Macam-macam perangai la dia ni. Kejap sangat berubah pula tu. Tapi kesian dia. Last-last aku halau dia pergi.
Iya la. Nyawa orang lain jadi ancaman kalau aku dengan dia rapat-rapat macam ni. Relationship aku dan dia macam tak boleh menyedihkan lagi je
YOU ARE READING
Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]
Teen Fictiona u t h o r g i v e u p n a k m e n g e d i t ❝ you bring happiness to our life ❞ ✔INSPIRASI DARI BUKU SILVER HIGH : HANI CIPTAAN @AdrianHariz ⬇ / y a n a ' s V ( 5 ) f a v o u r i t e a n i m a l / ↘D A N I E L mamat yang kurang nak ada mani...