Diorang kaut nasi ke atas pinggan. Aku menuang air ke dalam gelas setiap seorang
"Yana mana pinggan? Meh aku ambik kan nasi" harraz bertanya.
"Tu ha sebelah kau" aku menjuihkan bibir
"No no biar aku ambik kan! Dia kan kesayangan aku" mikhael di sebelah kanan harraz memberhentikan dia
Semua krik-krik dan semua pandang mikhael.
"Ehh tak kisah la siapa ambik kan hael. Aku makan je . Nasi tetap sama" aku senyum.
Semua kembali makan. Daniel berbisik . Aku dengar what-trying-to-do-kantoi
Muka dia berkerut-kerut.Apahal ni. Apa yang diorang cuba lakukan. Tah la
Mikhael mengambil nasi aku. Dia letakkan di tempat aku. Selesai tuang air. Aku duduk
"Thank you hael" aku senyum
"And thank you harraz sebab offer nak ambik kan" aku senyum lagi lebar.Farish danish dan harraz dah ke ruang tamu sambil membawa pinggan dan cawan. nak tengok bola sambung tadi punya perlawanan. Macam budak-budak. Turun ke meja makan pun sebab diorang kata ada bau haruman asam pedas yang sampai ke bilik dia.ciss
|\
"Weh aku gerak ke ruang tamu dulu eh" daniel kata sambil membetulkan baju dia. Dah la tu. Segak dah
"Ermm yana,hael. Aunty nak mengemas dapur jap ye. Korang makan la dulu"
Ehh no! Nanti tinggal aku dengan hael je . Awkward akan melanda meja makan ni sikit lagi. Semua dah beredar. Tinggal aku dengan mikhael je.
"Ermm yana"
"Ya hael?"
"Aku ada something nak confess dekat kau ni. I cant control this feelings anymore" mikhael menyisir rambutnya penuh gaya.
"Okay hael. Go on. Im waiting" aku mengangkat kening.
"Aku-aku-aku-sebenarnya-aku-suka-kat-kat-"
Hati aku berdebar menanti confess dia. Apa yang dia nak confess ni. Aku ni dah la blur bab-bab cinta dan suka suka ni. Nasi di dalam pinggan aku kuis kuis membuang perasaan debaran.
"Weh hael ! MALAYSIA MENANG BRO!" farish jatuh melutut meratapi kemenangan malaysia.
Aku dan mikhael memandang farish yang seperti kaku berlutut di atas lantai. Yela tiba-tiba beb. Tapi mekasih la sebab farish dah buang keadaan awkward tadi.
"Kau okay ke tak ni?" aku pandang farish dengan penuh perasaan curiga.
"Aku tak okay. Aku emotional. Sila berikan aku segelas air" dia menghulurkan tangan dia. Aku mengetap gigi. Aku tepuk kuat tangan farish.
"HAMBEK KAU. AKU GERAM NI"
farish mengaduh kesakitan. Dia berlari ke ruang tamu semula
"Yana aku mintak diri ke dapur dulu" mikhael beredar.
Aku mengangguk. Confess tadi tu? Takpe lah aku tunggu. Atau aku akan lupakan je.
|\
Kami meminta diri untuk pulang.
Dalam kereta. Tiba-tiba azan asar berkumandang di radio era fm.
"Weh farish, yana . Aku nak singgah masjid kejap. Solat asar" harraz membelok ke dalam masjid. Enjin dimatikan
"Ha harraz jom solat" farish memeluk bahu harraz.
Diorang tinggal aku seorang diri di sini? Jap. Aku cuba cari tempat solat bagi perempuan.
Aku ternampak kelibat seorang perempuan. Aku berlari ke arah dia.
"Jap maafkan saya kerana menganggu. mana tempat solat bagi perempuan" aku senyum
"Ha awak pergi belakang masjid tu ada satu pintu. Awak masuk ikut situ"
"Ha okay terima kasih" aku senyum lagi.
Pe lagi. Marilah kita menunaikan solat asar . Aku menuju ke arah tempat wuduk. Sunyi nya kawasan wuduk ni. Halah kan sekarang orang tengah solat. Aku je yang baru terhegeh-hegeh nak ambik wuduk.pftt. Aku melipat lengan baju.
Tiba-tiba aku rasa seperti kepala aku dipukul benda tumpul. Seperti kayu baseball. Aku memusing pandang siapa yang memukul. Tapi malang. Mata aku kabur. Mata aku perlahan-lahan tertutup.
Siapa lah yang menempah maut pukul orang yang comel di kawasan suci rumah allah ini? Tak rasa berdosa?
+
Maaf pendek. Jangan kecam
YOU ARE READING
Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]
Teen Fictiona u t h o r g i v e u p n a k m e n g e d i t ❝ you bring happiness to our life ❞ ✔INSPIRASI DARI BUKU SILVER HIGH : HANI CIPTAAN @AdrianHariz ⬇ / y a n a ' s V ( 5 ) f a v o u r i t e a n i m a l / ↘D A N I E L mamat yang kurang nak ada mani...