◾ f o r t y ▶ n i n e

2.6K 153 0
                                    

"yana senyum la sikit" mikhael memarahi aku.

"Kepala otak kau la nak senyum. Lengan aku berbalut ni. Gambar jadi tak lawa tau tak" aku menjeling dia.

"Sampai hati kau. Ni hari terpenting bagi aku dengan yang lain tau. Geng ni dah masuk kau. Jadi hari penting kau sekali" dahi farish berkerut-kerut cuba menerangkan.

"Alaa ni hari pertemuan korang tahun yang ke 10. Satu dekad. Aku tak nak rosak kan gambar" aku memonyokkan muka.

"No. Kau gf daniel. So kau dah jadi sebahagian dari geng" harraz senyum.

"Yana please. Sekali je. Sekali" farish senyum lebar sambil jari telunjuk di angkat menandakan satu.

"Hmm okay lah" muka aku tetap monyok.

"Tak perlu. Habis rosak mood dia. Ni korang nanti seekor seekor aku tendang" daniel menunjuk satu-satu member nya.

"Ewah kau gf lebih penting dari member. Mampus aku tak nak kawan dengan kau dah" farish membebel seorang diri.

"Okay" daniel menuju ke arah aku.

Farish buat muka monyok dan beredar dari situ.

Ya ini lah apa yang orang kata bila gf ada. Member dicampak ke tepi. Tapi selalu nya kaum hawa yang selalu kena. Macam. Lelaki bila dia jumpa member dia. Automatik akan lupa dekat gf. Padahal jumpa member setiap hari. Hmmmmmm

"Okey tak?" Daniel mencangkung menghadap muka aku. Dia mencangkung sebab nak bagi eye level kami sama.

Aku mengangguk dan senyum.

"Mana ada aku sentap ke apa. Aku main-main je" aku senyum. Memang betul pun aku main-main. Saja je buat muka monyok.

"Ish kau ni habis aku kena pujuk balik malaun yang acah acah gf aku nombor dua tu" daniel meraup muka.

"Ha pergi la. Ada saja la korang ni" aku menggeleng-geleng kan kepala.

"Tunggu sini tau sa-" dia berjalan beberapa langkah dan memusingkan separuh dari badan nya.

Aku memandang dia sebab ayat dia tak habis lepas tu dah jalan beberapa langkah ke hadapan.

Daniel memandang aku.

"Sayang" dia mengenyit mata sebelah dan senyum nakal lalu dia beredar.

"Ishh apa kau ni!" Pipi aku yang pasti sudah kemerahan sekarang dipegang.

"What the hell" danish buat muka meluat.

"Aduh jangan la bergula depan aku" mikhael tersenyum.

Daniel lari kegirangan macam orang tak tentu arah. Hmm bahagia mungkin dapat kena kan aku di khalyak ramai.

Padahal dia dah lupa ke dia tengah dalam perjalanan nak pujuk gf dia nombor dua yang tengah merajuk.

Hmm aku tersenyum sendirian

Sejak dari hari aku kena culik dan diselamatkan itu, aku duduk hospital nak dekat dua hari. Sebab tikaman pisau lipat tu begitu dalam. Jahitan dekat lengan aku pun masih baru.

"Hmm mawar aku maaf kan kau"

Aku melihat balutan di lengan aku dan aku usap perlahan.

"Hmm nasib la yana. Lengan kau dah ada parut. Tapi punya la lama aku jaga lengan aku dan juga badan aku dari sebarang kecederaan sebab aku tak suka kulit aku dicemari parut"

Lek parut dekat lengan je pun bukan dekat hati.

Aih

Cliché

Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]Where stories live. Discover now