◾ f o r t y ▶ s i x

2.3K 150 3
                                    

" yana. Can I come in?" Elya menjenguk dari bukaan pintu.

"Erm ta-"

"Okay yes!" Dia masuk ke dalam bilik aku sambil lompat tergedik-gedik. Autism sebentar mungkin?

Dia mula memerhatikan satu persatu barang di dalam bilik aku. Dia membuntuti meja lampu sebelah katil aku. Aku pun ikut memerhati mungkin ada barang atau gambar yang berkaitan dengan dan-

ALAMAK. Frame gambar aku dengan dia

atas meja

belakang dia.

Aku laju bangun dari duduk menuju ke arah elya dan memeluk bahu dia dari belakang.

"Elya. Erm how bout kita spend time together hari ni?" Aku senyum dibuat-buat.

"Tapi elya nak tengok-tengok lagi bilik yana ni" dia buat muka monyok dan masih memerhatikan setiap barang di dalam bilik aku.

Dia mula pusing untuk melihat barang-barangan di belakang nya.

"Ah jom yana belanja" aku memegang keras bahu elya.

Dia mengaduh.

"Sorry" aku senyum bersalah walaupun sebenarnya aku tak ada langsung perasaan bersalah haha

"Okay. Deal eh?" Dia senyum kegirangan.

"Hm yela semestin-"

"Yeay!" Dia lari kegirangan keluar dari bilik aku.

Kenapa sesiapa tak bagi tahu yang dia ni autism. Lepas tu dah la tak tunggu aku habis kan ayat.

Aku melepaskan nafas lega dan mengambil frame gambar aku bersama daniel. Aku simpan dalam laci.

|\

"Yana nak mcd" kata elya tapi mata masih tertumpu pada phone.

Aku ni dah rupa bibik dan driver dia.

Dah la tadi suruh aku beli kan dia Starbucks, bayar tiket wayang, duit karaoke. Itu pun dia yang nyanyi sampai masa habis.

Aku pun tak ingin nak nyanyi dengan dia.

Aku mengeluh sambil mengutuk dia dalam hati.

Selesai drivethru, aku berhenti di golden park untuk makan bersama dia. Even hmm

Even aku tak suka pun keadaan ni

"Yana jom duduk situ" elya menunjuk satu pondok yang dikhaskan untuk pengunjung makan.

Aku mengangguk dengan tiada perasaan rela.

"Yana tahu tak elya rindu gila dengan yana. Lepas tu-"

Hmm lepas tu fikiran aku melayang.

Aku masih fikir apa yang farish kata hari tu betul atau tidak.

Dan hakikat yang sebenarnya aku dengan dia lebih kurang macam cousin juga.

Aku serabut. Lepas tu aku mula memerhatikan keadaan sekeliling.

Pengunjung semua bahagia bersama pasangan till jannah mereka. Ada yang bersama family.

Lepas tu aku nampak dua orang je yang tak berfamily atau tak berpasangan. Lelaki.

Aku perhatikan je mereka. sebab nampak dari gaya jalan nya yang tegap tu macam daniel.

Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]Where stories live. Discover now