◾ t h i r t y ▶ s i x

2.3K 151 7
                                    

"kau rasa siapa?" Farish memandang aku

"Sebab aku tak tau la aku tanya bengap. Yang kau tanya aku balik buat apa" aku pandang geram farish

"Ok ok. Dia perempuan. Salah seorang ahli kongsi gelap dia patah tangan. Pakai van putih?" Danish cakap satu-satu dan mengira pakai tangan.

Aku mengangguk laju.

"Ha!" Danish bangun

"Siapa siapa?!" Aku bangun sekali.

"Aku masih tak tahu manusia itu siapa" dia duduk balik.

"Bana mu" hael meluku pinggang danish

Danish ni kadang-kadang bengap dia tak kira tempat. Aku tak tau la kalau dia dalam jamban tengah membuang seorang-seorang. Dia masih nak talk bengap lagi ke haih risau

" Aku rasa aku macam tahu tu siapa. MACAM je la " harraz bangun dari sofa.

"Tak habis-habis lagi ke topik ni?" Daniel datang dari dapur

Dah la rumah aku. Suka hati je buat macam rumah dia. Tu mesti baru lepas selongkar peti ais aku. Harap-harap dia tak makan tub ice cream Magnum classic aku. Dah la aku tak sentuh lagi.

Dia duduk sebelah hael. Aku meneliti mulut dia. Ha I got you daniel. Kau makan ais krim aku! Punya la comot dia makan.

"Daniel. Kau makan ais krim Magnum classic aku yang dalam tub tu ke?" Aku mengecilkan mata

"Nope hehe" dia senyum. Dasar comel tapi penipu

"Please be honest Muhammad Daniel bin Tan Sri Emiir Harris "

"Ya aku makan. Tapi aku ada la tinggal sikit" dia menggaru belakang kepala sambil tersengih. Comel

"Apa la niel makan ais krim orang" farish pandang daniel.

"Lepas tu nipu tak makan. Dasar kanak-kanak. Ha tepok " danish menepuk kuat tangan nya. Farish pun join.

"Kau pahal?"daniel jeling farish dengan danish.

Hael dah gelak gila.

"Dah dah la tu korang. Senyap, senyap" hael mengelap air mata yang keluar sebab gelak teruk tadi

Semua senyap.

"ok terima kasih hael. harraz sila sambung" aku memandang harraz.

"Ok aku rasa semua ni mungkin angkara mawar wardina sebab kan masa-"

Phone harraz berbunyi.

"Alamak bbg call. Salah timing la aduh. Kejap eh, I have to answer this" dia senyum nakal.

"Harraz!" kami semua berkata serentak.

"Sorry guys!" Dia berjalan ke arah pintu.

Tiber-tiberr

"Weh yana nak air" farish buat muka comel.

"haih kau ni kan!" Aku pandang dia.

"Kejap la" aku bangun dan berjalan ke arah dapur.

"Yana. Tak payah. Biar dia ambik sendiri. Duduk balik" daniel menjuihkan mulut ke arah tempat duduk aku.

"Never mean to be rude rish. Tapiiiii kau ambil sendiri je la hehehe" aku kembali ke tempat duduk aku kembali.

"Alah niel ni! Nak revenge la tu. Mentang-mentang gf dia. Senang je suruh" farish buat muka tak puas hati dan berjalan menuju ke arah dapur.

"Ha jangan cari gaduh lagi lain kali" daniel senyum nakal.

Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]Where stories live. Discover now