◾ s e v e n

4.3K 229 28
                                    

Tangan farah yang tadinya di udara kini sedang berada di dalam genggaman Daniel. Disebelah kiri aku Mikhael bersama Harraz sedang berdiri tegak memandang kejadian tersebut.

Sebelah kanan aku tidak kosong, Danish dan Farish turut memerhatikan Farah dengan pandangan yang tajam. Yang bodoh nya, kenapa diorang tak cuit aku ke apa. Lama kot aku pejam tu hm

"Hey baby!" Farah yang tadi nya bermuka ketat pantas menukarkan wajah nya.

"Kalau niat kau nak datang sini untuk buat semak. Baik kaj blah sebelum aku hilang sabar" Daniel melepaskan genggaman tangan nya pada pergelangan tangan Farah, dia mencampak tangan Farah ke tepi.

Terdapat segelintir pungunjung yang mula memberikan perhatian terhadap kejadian yang sedang berlaku ini.

Farah menghentakkan heels dia dengan penuh geram dan pantas beredar bersama anak-anak anjing nya. Oh, dia ni kalau ada Daniel baru nak mengalah, nak nampak macam dia ni sebenar nya innocent nak mampus. Dasar anjing berkurap.

Farah hanya menjeling aku sebelum beredar menuju ke arah pintu pagar.

"Kau okey tak?" serentak empat manusia di tepi kiri dan kanan aku bersuara. Daniel? Dia hanya mendiamkan diri, cukup lah dia bantu aku hadapi Farah pun aku dah bersyukur. Nak caring dekat aku ke tak suka hati dia la aku malas

Aku mengangguk walaupun dalam hati aku tadi berdebar kencang, takut dilempang sebenarnya. Tak kan la aku nak bagi tahu diorang yang aku hampir sahaja terkucil sambil berdiri tadi.

Setelah memastikan aku baik-baik sahaja, mereka mula bergerak untuk menjamah makanan.

Aku pun turut mengekori mereka, sesampai sahaja ke arah meja yang menjadi pilihan mereka untuk bertandang sambil makan.

Ternampak kelibat abang, ah buat apa pula dia menyibuk dekat sini. Bukan main rancak lagi sembang, macam dah kenal lama. Semak betul si haram ni, aku nak juga lepak dengan kawan-kawan aku.

Aku ajak diorang datang untuk lepak dengan aku, buka dengan kau laghanat.

"Hai, yanasz!" Farish melambai. Hensem je dia dengan hanya mengenakan t-shirt putih bersama leather jacket hitam. Simple tapi nampak elegant.

"Yana, kau tak kata group power rangers kau ni ada yang atlet runner sekolah! Aku kan runner handal sekolah kita dekat johor dulu, boleh kenal-kenal juga dengan junior yang runner " abang menyiku lengan aku.

Buat apa entah aku nak kena kenal kan dengan dia, lagi pun dia tak pernah nak tanya. Jadi siapa yang salah sebenarnya dalam hal ni?

Daniel yang sedang tersenyum bahagia tiba-tiba terhenti dan menjeling aku. Mulut menggumam, berkata 'power rangers?'

"Kau tak tanya dan kejap, mana Danish, Harraz dengan Hael?" Kening aku bersambung, dahi aku berkerut sambil memandang Daniel dan Farish, menanti jawapan yang ditunggu.

"Toilet" pendek sahaja jawapan dari Farish. Pelik, selalu nya jawapan yang datang dari dia tak akan pernah pendek dan selalu sahaja panjang, merepek.

Tiba-tiba, lagu Happy Birthday berkumandang. Oh aku lupa ni birthday party aku kan, semua gara-gara Farah and the geng tadi. Lupa aku ni sebenarnya majlis siapa.

Danish tiba dengan membawa sebuah kek di tangan nya, Harraz disebelah pula sibuk memastikan sepanduk yang tertulis "Happy Birthday Yana Aulia!" agar kekal stabil.

Dibelakang mereka pula Mikhael sedang membawa sebuah kotak hadiah yang besar sambil menguntumkan senyuman yang bahagia.

Tutup mulut Yana, nanti lalat masuk membiak bawah lidah kau.

Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]Where stories live. Discover now