Sejak daniel confess. aku dan daniel selalu keluar date. Dia kan dah dapat restu dari abang. Senang la kitorang nak dating sebab abang dah tahu dan abang percayakan daniel.
Lagi-lagi selepas exam mid-year ni. Boleh dikatakan 12 jam aku bersama dengan daniel. Nak dekat 2 bulan jugak la aku couple dengan daniel. Laju nya masa berlalu
Gosip? Satu sekolah tahu aku dan daniel couple. Ramai yang support kecuali farah (ofc). Cikgu pun tahu sebab daniel ni kan atlet sekolah. Tak hairan la kan.
Mikhael? Dari dulu sampai sekarang aku tak dengar lagi apa-apa khabar dari dia. And I'm still waiting for the results and him. Jika treatment canser dia berjaya. Aku tunggu dia balik ke malaysia.
Aku tak tau pulak daniel ni seorang yang sweet. Aku banyak kali cair dengan dia. Bahagia ya amat.
Aku pergi sekolah pun daniel yang hantar ambikkan.
Farish Danish dan harraz pulak kadang kadang nak menyebuk ikut kitorang dating. Tapi aku bagi jelah. Bila aku kasi daniel mesti jeling aku. What? They're still my friends and yours too!
Harraz khabarnya tengah nak try seorang perempuan ni. Aku ermm. Kalau dia cakap pasal perempuan tu dengan kitorang aku mesti tak layan. Ya Allah yana tamak betul kau. Daniel kan ada. Ni kalau daniel tahu. Mahu kang dia merajuk.
Cakap pasal daniel.
"Yana, jom" panggil daniel dari aras bawah.
"Jap niel" aku membetulkan tali beg dibahu.
"Abang,yana keluar jap dengan dani-"
"Pergi. Balik lambat WhatsApp"dia pandang aku dan mengalihkan pandangan dia ke skrin phone nya kembali.
Abang. Ha abang dengan perempuan di taman hari daniel confess hari tu. Jadi beb hubungan diorang. Mula-mula perempuan tu cuma alasan je nak ajak aku teman dia untuk kasi daniel confess.
Ok la tu. Perempuan tu baik,lawa. Nama dia skylar irdina. Dia campuran. Macam daniel. kenalan daniel.
"Okay boss! Bos tak keluar dengan kak kyla ke? Haha ok bye !"
"Yana!"
Aku lari keluar. Nampak daniel di sebelah keretanya. Memeluk tubuh. Kaca mata hitam di mata. Kaki disilang. Tangan di dalam poket seluar Levi's hitamnya. Baju kami sedondon. Baju sweatshirt berwarna pink pastel. Maaf daniel. Kau kan benci colour pink. Ah kesah apa aku. Haha. Dia kata disebabkan aku. Dia sanggup pakai baju warna pink. Awwww
"Niel. maaf lambat hehe"
"Hmm kau tak pernah awal. Date sebelum ni pun kau dalam bilik bersiap nak dekat setengah jam. Aku dekat bawah ni tunggu la macam tunggul tepi kereta"
"Hehe maaf la niel"
"Heh nasib sayang. Cubit kang. Ha cepat masuk" daniel membuka pintu keretanya.
|\
"Nah makan " daniel menghulurkan aiskrim.
"Thank you sayang hehe" aku senyum panjang. Tak boleh ke uji pakwe sendiri?
"Welcome sayang. Kiss takde?" Daniel menunjuk pipinya menggunakan jari telunjuk.
"Melebih!" Aku menolak bahu daniel lembut.
Tiba-tiba. Aku tercekik kon aiskrim.
"Ermm ermm uhukk ermm niel tolong uhukk"
Daniel mengusap belakang aku lembut. Sambil mengusap dia melihat muka aku.
"Hmm tula makan elok-elok. Nervous ke kesayangan dekat sebelah?"
Aku menjeling daniel.
"Ishh !" Aku memukul lengan daniel.
Daniel mengaduh.
"Ha okey dah?"
Aku mengangguk.
Daniel memegang lengan aku dan membantu aku untuk bangun lalu dia menyambar handbag aku.
"Jom beli air dekat seven eleven tu" dia memapah aku. Lengan aku dipegang erat
"Elok-elok masuk tu"
Daniel membukakan pintu.
Seorang jejaka terlanggar bahu aku. dan dia melihat wajah aku lalu senyum dan berkata sorry. Dia meneruskan perjalanannya untuk keluar dari seven eleven tersebut
Aku terkedu. Wajah yang aku begitu kenali, sayangi. Insan yang aku nak sangat jumpa.
"Mem-mem-mik-mikhael?" Aku membuka mulut aku yang berat. Daniel disebelah terkedu
Dia terhenti dan berpusing.
"Yes?"
"Do I know you?" Dia tersenyum dan berjalan ke arah aku kembali.
'di-dia tak kenal aku?' mustahil. Ini memang betul dia. Senyumannya yang aku dambai. Tak mungkin aku salah orang.
"Ya saya mikhael. Maaf saya tak kenal awak. Saya baru balik malaysia dua minggu yang lepas. Awak salah seorang kenalan saya dari London ke? Kita pernah kenal ke di malaysia?" Dia senyum lagi.
Aku pasrah. Sudah tiba masa untuk aku lupakan dia kerana dia pun sudah lupa tentang aku.
"Ma-maaf sa-saya mungkin salah orang" aku senyum. Mata mungkin sudah bertakung.
Peritnya. Dia dah tak akan kenal aku lagi. Ingat segala kenangan aku bersama dia.
Mikhael mengalihkan pandangan nya ke arah daniel pula
"Ehh niel wassup dude!" Dia menampar lengan daniel.
Eh?
"Hael.hmm apa khabar?" Daniel senyum paksa.
"Aku baik baik je. Ni siapa? Gf kau ke? Fuyoo ada gf tak khabar eh. Ni ah member" dia menolak lembut lengan daniel sambil tengok aku.
"Baru je ingat nak bagi tau" daniel senyum lagi
"Not bad. Lawa. Bruh goodjob! Ha niel aku nak gerak dulu ni. Mak aku tunggu dalam kereta. Bye assalamualaikum. Kirim salam aku dekat farish danish harraz sekali eh. Nanti ada masa kita lepak mamak sekali !" dia senyum dekat aku dan daniel lalu dia beredar.
"Waalaikumussalam" aku dan daniel jawab serentak. Masing-masing memandang kaki masing-masing
"Niel jom balik aku-ermm-aku rasa tak sedap badan la tiba-tiba" aku memeluk tubuh.
"Jom"
Memori mikhael tentang aku telah hilang. Begitu saja. Mungkin rawatan tersebut telah menjejaskan otak mikhael. Aku faham. Aku bukan sesiapa yang penting lagi bagi mikhael.
YOU ARE READING
Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]
Teen Fictiona u t h o r g i v e u p n a k m e n g e d i t ❝ you bring happiness to our life ❞ ✔INSPIRASI DARI BUKU SILVER HIGH : HANI CIPTAAN @AdrianHariz ⬇ / y a n a ' s V ( 5 ) f a v o u r i t e a n i m a l / ↘D A N I E L mamat yang kurang nak ada mani...