Sejak belakangan ni, farah and the geng tak pernah nak kacau aku dah tapi entah sebab apa. Dia stop macam tu je. Kalau tak everyday dia akan cari aku dan yeah gaduh sebab daniel. Dia kata aku rampas daniel. Otak tengkorak mu. Tapi aku bukan apa la. Aku bosan. Aku suka tengok dia kacau aku last-last kena marah dengan daniel dan yang lain. Aku ni kan princess diorang acewwahh. Ehh riak meningkatkan keyakinan diri ok.
Aku sampai dekat library. Ternampak farish dan danish. Buang tebiat apa lepak library. Kalau tak nasi lemak makcik kantin tu kau sapu lima bungkus time rehat ni. Hidup aku tak aman kalau diorang dekat library. Aku menutup muka aku dengan buku yang dibawa. Cover. Nanti aku jadi perhatian bunyi kencing dalam ni. Aku lalu tepi diorang dengan senyap. Ya allah selamatkanlah hambamu yang cantik serta comel ini. Aku dengar suara farish dan danish. Bukan main rancak sembang. Dah makin hampir dengan diorang. Aku rapatkan muka dengan buku.
Tiba-tiba diorang stop sembang. Ahh asal pulak ni. Jangan nampak aku please. Makin risau ni.
"Weh nish kau tau tak aku ingat nak beli beg prada lima buah untuk yana"
"Whatt?! Prada?! Thank you rish! I love you!" aku menepis buku yang dibuat cover tadi ke tepi. Dengan muka tak malu. Aku senyum lebar. Mata aku tak berkelip.
Diorang senyum
"ive told you rish" danish senyum menampakkan lesung pipitnya yang manis.
Bunyi kencing kedengaran.
Senyuman aku mula pudar bila sedar apa sebenarnya diorang cuba lakukan. Aku rasa dianiayai.
"Jangan cabar kitorang yana" danish senyum nakal.
Aku angkat kedua-dua tangan. Surrender sambil duduk diatas kerusi.
"Asal kau sorok-sorok?" farish tengok aku.
"You know why rish" aku tengok dia dengan pandangan penuh makna.
Dia meletakkan jari telunjuk dan ibu jari. Seperti pistol di dagu. Berfikir. dia buat 'oooo' empat harakat lepas tu "kuang ajar"
"Weh aku nampak en lately farah tak pulak nak kacau aku pasal daniel. Aku bukan apa. Terhibur tengok dia kena marah last-last. Haha" aku gelak kecil
"Kau tak tau lagi ke yana?" mata danish terbeliak besar. Comel.
"Aku nak bagi tahu ni. Jangan terkejut. Sebelum ni. Time kitorang teman kau balik dari sekolah yang time kau kena tolak dengan farah tu. Yang punggung kau sakit tu. Kan daniel dengan mikhael kata diorang pergi tengok match badminton?" danish kerut muka tengok aku
"Ouh ye eh . Ehh haah!" aku mengangguk.
"Sebenarnya diorang pergi ke rumah farah. Diorang warning dia kaw-kaw. Mikhael cakap muka farah pucat gila sebab daniel marah dia"
Mulut aku ternganga
"Serious la. Asal dia buat macam tu. Kesian farah dan kesian aku. Tanpa farah. Aku tak dapar attention yang cukup" aku buat buat lap air mata fake.
"Ceh kitorang kan dah kasi attention dan kasih sayang kitorang dekat kau. Daniel tu tak pernah marah sesiapa untuk sesiapa tau. Hanya yang istimewa je dia buat macam tu. Syukran sikit dekat kitorang" farish senyum. Nampak fake.
Hmm ye ah tu farish nipu lebih. Aku buat muka meluat. Danish gelak kecil.
|\
Time otw nak pergi secret place si power rangers tu. Aku terfikir asal la daniel ngan harraz buat macam tu. Sayang aku sangat sangat ke? HAHA OK DAH YANA cukup lah riak kau. Ingat nak tanya sikit lagi. Apa yang farish cakap tadi aku anggap fake
YOU ARE READING
Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]
Teen Fictiona u t h o r g i v e u p n a k m e n g e d i t ❝ you bring happiness to our life ❞ ✔INSPIRASI DARI BUKU SILVER HIGH : HANI CIPTAAN @AdrianHariz ⬇ / y a n a ' s V ( 5 ) f a v o u r i t e a n i m a l / ↘D A N I E L mamat yang kurang nak ada mani...