Aku mencapai kunci kereta Maserati aku yang sekian lama agak tak bersentuh. Nasib papa ada la guna sikit kereta ni. Abang pun ada la kadang-kadang panas kan engine kereta ni. Nanti susah nak start engine kalau tak panas kan engine dia.
Selalu nya aku naik dengan niel je. Daniel...... ermm aku-aku tak balas pun mesej dia. Dia call pun aku declined. Aku rasa serba-salah la pulak. Tapi demi nyawa dia dengan yang lain. Aku terpaksa buat.
Haih hari ni mesti susah nak avoid daniel. For the first time.
|\
"Yana. Kau pergi mana penat ak-" daniel berlari anak ke arah aku.
Aku terus memasuki tandas yang terletak di tepi aku. Nasib baik la ada tandas masa ni haih.
"Yana!"
Aku menolak salah satu pintu tandas randomly. Kedengaran bunyi tapak kaki. Daniel mesti dekat depan tandas sekarang. Haih susah la
"Yana. Aku tak tau ni perasaan aku atau apa. Tapi perasaan aku kuat kata yang kau tengah sorok kan something dari aku. Kita dah janji. No secret between us kan?" Suara daniel bergema satu tandas. Nasib tak ada orang fuhhh.
Tiba-tiba senyap. Tak ada suara. Aku masih berdiam diri di dalam tandas. Nak tunggu daniel betul-betul dah beredar aku buka pintu sedikit untuk menjenguk.
Ha daniel dah tak ada. yeahh
Dengan perasaan gembira. Aku keluar dari tandas. Keluar je tandas. Aku menarik nafas lega. Gila ke nak tarik nafas lega dalam bilik air. Mana boleh dapat oksigen yang segar dalam bilik air
"Yana" suara yang amat aku kenali.
Dia memegang lengan baju aku.
Rambut dia serabai. Muka yang putih jadi agak merah
Dia tunggu aku? Sanggup? Aku ingat dia dah beredar ke kelas
Aku berjalan pergi tanpa sebarang kata. Aku tak nak dilihat berduaan dengan daniel sekarang. Bukan sebab risau kena gosip. Tapi aku risau mawar boleh nampak. Dia tu bahaya sikit. Nanti aku dapat second warning and third warning. Lepas third warning nanti apa la yang akan berlaku.
"Yana. What's wrong with you? Kenapa kau tiba-tiba berubah? Tell me. Kita dah janji dulu. No secret between us kan? Jangan lah buat aku macam ni. You drive me crazy!" Daniel meninggikan suara nya sedikit.
"Nothing daniel. I got nothing to tell you" aku menarik lengan aku dan meleraikan pegangan serta beredar.
"Wtf!" Dia menendang tong sampah berdekatan.
Lagi laju la aku jalan jawabnya
|\
"Mana kau pergi yana? Setengah jam pulak tu" rayyan di sebelah aku berbisik.
Cikgu keluar kejap nak ambil barang dalam kereta. Fuh nasib baik. Lagi sekali. Tapi dengan daniel je nasib baik aku melayang pergi ditiup angin.
Aku melabuhkan punggung dan aku memandang rayyan.
Belum sempat aku nak buka mulut. Satu ketukan yang kuat kedengaran dari pintu masuk. Semua senyap.
YOU ARE READING
Yana+V [ᴄᴏᴍᴘʟᴇᴛᴇᴅ]
Genç Kurgua u t h o r g i v e u p n a k m e n g e d i t ❝ you bring happiness to our life ❞ ✔INSPIRASI DARI BUKU SILVER HIGH : HANI CIPTAAN @AdrianHariz ⬇ / y a n a ' s V ( 5 ) f a v o u r i t e a n i m a l / ↘D A N I E L mamat yang kurang nak ada mani...