17| SOON

54.4K 2.3K 131
                                    

De'luz menghempas kasar tubuhnya di atas kerusi beroda dalam bilik pejabat miliknya. Wajah diraup perlahan sebelum mengusutkan rambutnya.

Memikirkan tentang gadisnya yang hampir saja disentuh lelaki lain membuatkan amarahnya semakin membuak-buak.

"Fuck!" sumpahnya dengan suara dicelah gigi. Rahang diketap rapat dengan wajah yang semakin tegang.

Hanya sesaat, kesemua kertas-kertas, fail dan juga dokumen yang berada di atas meja kerjanya dihempas ke dinding bilik dan juga dicampak keatas lantai.

Bilik pejabatnya berselerak dengan kertas dan juga fail serta dokumen tersebut.

Mata birunya mencerlung tajam dengan fikiran yang kembali mengimbas tentang apa yang berlaku seminggu yang lepas.

Selama seminggu itu ,dia langsung tak bertentang dan juga bersemuka dengan Carla Liliana Pia memandangkan ada perkara yang perlu diuruskannya.

Ketukan di pintu bilik pejabat menarik perhatian De'luz , seketika muncul wajah serius Lorenzo sebelum lelaki itu masuk dan bersandar disebelah dinding di pintu bilik tersebut dengan sebelah tangan yang dimasukkan ke dalam poket seluar .

Lorenzo berdehem kecil.

"It's about Da Cruz. Our men got him." serius Lorenzo berbicara saat melihat De'luz yang begitu bengis tika ini.

De'luz menarik nafas dalam yang terasa tersekat dikerongkongnya saat nama Da Cruz meniti dibibir Lorenzo, salah seorang musuh yang paling dikehendakinya.

Sebelah tangan naik mengusutkan rambutnya dengan kasar seraya bersandar di kerusi kulitnya, wajahnya pula makin membengis.

"Do what you have to! I don't fucking care! I want him!" arahnya keras seraya merenung Lorenzo dengan pandangan membunuhnya.

Lorenzo mengangguk faham sebelum melangkah keluar daripada bilik pejabat De'luz, musuh yang satu itu telah lama mereka buru tetapi teramat sukar untuk ditemukan.

Lorenzo hanya mempamerkan wajah kusutnya saat terserempak dengan pembantu rumah tersebut.

Wajah diraup perlahan, De'luz bangun dari duduknya seraya melangkah keluar daripada bilik pejabatnya lalu menuju ke arah bilik Carla Liliana Pia.

Jari-jemari sibuk membuka butang bajunya kemejanya manakala sebelah tangan lagi membuka pintu bilik gadis tersebut.

Senyuman sinis tersungging di bibir saat melihat figura Carla Liliana Pia yang baru keluar daripada bilik air seraya mengikat tali bathrobe nya tanpa perasan akan kehadirannya.

Diperhati tubuh kecil gadis tersebut dari atas hingga ke bawah dengan pandangan yang mula berubah gelap dan pekat berbalut nafsu.

Carla Liliana Pia menghela nafas halus setelah selesai membetulkan ikatan bathrobe nya. Kepala didongak ke atas apabila mendengar pintu biliknya ditutup.

Saat anak matanya bertentang mata dengan De'luz, nafasnya terasa tersekat dikerongkong dengan matanya terbuka luas.

Seketika, keningnya berkerut apabila melihat De'luz hanya merenungnya tajam dan itu membuatkannya agak kurang selesa sekaligus menyebabkan wajahnya mula kemerahan.

Carla Liliana Pia berdehem perlahan menyedarkan lelaki yang sedang merenungnya itu. De'luz berdecit perlahan seraya perlahan menuju ke arah gadis tersebut.

Melihatkan keadaan De'luz, kemeja yang dipakai mendedahkan dada bidangnya dengan pandangan mata tajam lelaki itu menyebabkan Carla Liliana Pia sedikit gelabah.

De'luz hanya tersenyum sinis melihat tingkah gadis tersebut, belum pun sempat Carla Liliana Pia memikirkan apa yang lelaki itu inginkan matanya terus terbuka luas l.

THE ITALIAN MAFIA'S AMORE (UNPUBLISHED)Where stories live. Discover now