Zsuzsi
Napokig forgattam a kezemben a telefont, hogy majd ma elhívom Bekát kávézni. Jó lett volna tisztázni a műhelynél történteket. De egyszer sem jutottam odáig, hogy ténylegesen fel is hívjam. Amikor Beka bevallott mindent, akkor azt mondta, hogy nagyon szereti Timit és én is úgy láttam rajta. De közben meg ott van neki Meli és velem is kikezdett. Nem tudom, hogy ez a régi megmaradt szokása, vagy tényleg igaza van Bettiéknek és ingatag a kapcsolatuk. Elég sokat van távol Timi, lehet Beka csak „unatkozik". Nem tudom bele akarok-e kavarni az életébe. Hiszen ha elhívom kávézni akkor biztos, hogy megint elejt egy-két olyan megjegyzést, én meg megint beismerem neki, hogy még mindig vonzódom hozzá. Végül a meditálásomnak Betti vetett végett, írt, hogy jövő héten szombaton lesz egy „meleg" buli az egyik bárban és mondta, hogy menjünk mi is Edinával. Nem mertem megkérdezni tőle, hogy Bekáék is jönnek-e, nem akartam, hogy kombinálni kezdjenek. De aztán ő félve mondta, hogy jönnek ők is. Rajtam áll, hogy tudom-e kezelni a helyzetet.
Szombat este Bettiékkel szinte egy időben érkezünk meg a bárhoz. Kikérjük az italunkat, majd leülünk egy szabad asztalhoz. Egész sokan vannak már, de folyamatosan jönnek az emberek. Egyszer csak a semmiből lehuppan mellénk Beka.
- Sziasztok! – mosolyog ránk.
- Szia! – köszönünk vissza, majd bemutatom a páromat. Illedelmesen kezet fognak, nem úgy tűnik, hogy Bekát zavarná Edina jelenléte. Engem viszont annál jobban feszélyez ez az egész helyzet. Tényleg már csak Timi hiányzik és én teljesen szétcsúszom.
- Asszonyt hol hagytad? – kérdezi Adri.
- Nemsokára jön. Hazamegy letusolni és átöltözni. Csak engem előre küldött, hogy ne zavarjam a készülődésben – magyarázza vigyorogva.
- Zavard? – nézek rá kérdőn.
- Igen! Két hete nem találkoztunk, kint dolgozott. Most ér haza. De kijelentette, hogy nem várhatom meg otthon! És hát azért két hét az két hét!
- Jajj ti! Még jó, hogy nem várod otthon! Akkor tuti nem jöttetek volna – csapja meg Beka vállát Adri nevetve.
- Ugye! Timi meg ki akar kicsit kapcsolódni. Ki a pultos? – fordul a pult felé.
- Zita meg Csabi, de itt van Dalma is! – mondja Betti.
- Akkor megyek köszönök nekik – áll fel mellőlem és elsiet.
- De fel van pörögve – állapítja meg Adri, mire mind bólogatni kezdünk. Beka teljesen olyan, mintha kettőnk között mi sem történt volna a műhelynél, pont ugyanígy ignorálta a teremben történteket. Játszadozott csak velem, mert ahhoz volt kedve. Pont mint régen! Ha olyan kedve volt flörtölt a pincérrel, eladóval. Mikor rákérdeztem miért kell ezt, azt felelte, hogy csak leellenőrizi, hogy megy-e még neki a csábítás, hogy zavarba tudja-e még hozni az embereket. Ez csak játék, ez volt a magyarázata! Mi újra belemerülünk Bettiékkel a beszélgetésbe, Beka vissza sem jön hozzánk. Ahogy látom a pultnál maradt beszélgetni. Egyszer csak megjelenik mellettünk egy hosszú, barna hajú nő és Bettiék puszival köszöntik. Ő Timi.
- És mégis hová a francba rejtettétek el a páromat? – kérdezi csípőre tett kézzel.
- Itt vagyok – lép mögé Beka és maga felé fordítja Timit.
- Szia Bébi! – öleli magához Bekát, majd szenvedélyesen meg is csókolja. Kelletlenül húzom el a szám, amit Betti észre is vesz.
- Annyira hiányoztál! – mondja Beka, majd leül egy szabad székre és húzza magával Timit is.
- Társaságban vagytok! Viselkedjetek! – szól rájuk nevetve Adri, mikor Timi újra megcsókolja Bekát.
- Igaz! Bocsánat, csak hát két hete nem találkoztunk! – szabadkozik mosolyogva a lány, majd bemutatkozik nekünk. Bettiék faggatni kezdik Timit, hogy merre járt, mit csinált. Ő pedig belekezd a mesélésbe, közben a keze végig Beka combján fekszik. Ugyanolyan gyűrűjük van. Beka teljesen beleveszik Timibe, simogatja a hátát és szinte már pofátlanul bámulja. Timi megelégelhette, mert egyszer csak felé fordul és megharapja a száját.
- Fejezd be Beka! Bírj még ki egy kis időt és ígérem utána otthon mindent megkapsz! – mondja mosolyogva Timi és megsimogatja Beka arcát.
- Oké – vigyorog rá Beka elégedetten, majd feláll és belecsókol Timi nyakába és otthagy minket.
- Mit csináltatok vele? – kérdezi Bettiéket Timi.
- Már így jött! Szerintem örül, hogy végre itthon vagy! Nagyon hiányolt egész héten! – magyarázza Adri.
- Az jó! Nekem is hiányzott! – néz hosszasan a távozó Beka után – Na megyek iszom valamit, úgyis Beka vezet haza!
- Ő nem iszik? – kérdezi Edina.
- Beka nem iszik!
- Soha? – csodálkozik a párom.
- Soha! Mióta majdnem megölte egy részeg sofőr – jegyzi meg keserűen Timi, majd otthagy ő is minket.
- Motorbalesete volt, egy részeg autós kikanyarodott elé – magyarázom Edinának.
- Uh! Durva! – döbben le. Az este folyamán többször figyelem Bekát és Timit, önfeledten táncolnak és beszélgetnek a terem valamelyik sarkában. Nagyon nem úgy tűnik, hogy baj lenne a kapcsolatukkal. Mindketten odaadóan bánnak a másikkal és őszinte szeretettel néztek egymásra. Egyszer csak Betti finom bokán rúg és jelentőségteljesen rám néz. Valószínű túlságosan is elmerültem a bambulásba. Megrázom a fejem és újra a társaságra figyelek. Később Beka ismét csatlakozik hozzánk, nem tudom Timit hol hagyta.
- Beka! – szól rá a lányra Betti és a pult felé mutat. Beka hátra fordul és összehúzott szemmel figyelni kezd. Timi éppen egy pasival beszélget, de ahogy kiveszem a testbeszédéből nem igazán vágyik a társaságára. Beka egy darabig összeszorított szájjal ül mellettem, majd amikor a srác már Timi karját fogja feláll és határozott léptekkel a pult felé indul. Bettiékkel némán nézzük az eseményeket, tudom miért ment oda. Félti, hogy újra megtörténik az. Odalép Timi mellé és valamit mond a pasinak, majd kézen fogja a párját és visszajönnek hozzánk.
- Jól vagy? – kérdezi Beka, ahogy leülnek az asztalhoz.
- Igen, köszönöm! – néz rá hálásan Timi és belebújik Beka ölelésébe és ott is marad. Ezután már nem maradnak sokáig, kézen fogva távoznak a bárból. Láttam Bekán, hogy megijedt és féltette Timit. Ezeket látva döntöttem el magamban, hogy nem fogom keresni Bekát a kávé miatt, meg más miatt sem. Láthatóan nagyon szeretik egymást Timivel, nem akarom tönkretenni a kapcsolatukat.