11 fejezet- Az alvilág kakaós csigát süt

801 62 9
                                    

Lia és Will a Tartaroszban bukkantak elő. De volt két apró kis problémájuk. Az egyik az hogy hat méter magasan voltak. A másik pedig, hogy alattuk egy tüzes folyó kígyózott. Lia kétségbe eseten hadonászott, hogy ne a folyóba landoljanak. Valószínűleg túl élték volna, hiszen a folyó életbe tartotta az áldozatait, de fájt volna. Nagyon. Sikerült oldalra kanyarodniuk, és így a földel szenvedtek fájdalmas találkozást. Will fájdalmasan felnyögött:

-Legközelebb szólj ha repülni akarsz, mert akkor ellopom apám kocsiját. 

Lia felkelt és leporolta a ruháját:

-Will, ez a Tartarosz, szóval poénkodás helyet inkább gyere. Nem jó ötlet túl sokáig maradni!

Will morogva ugyan, de feltápászkodott:

-Igazad van! Ez az égett szag rossz dolgokat juttat eszembe.

Közben az árnyékból egy kis ház bontakozott ki. Úgy nézett ki mintha egy mesében lenne. Fehér falak, piros tető és ajtó, muskátli az ablak alatt.

-Ez a gonosz, vasorrú bába lakhelye?- vonta fel a szemöldökét Will, miután a pacsirtái (akik természetesen vele jöttek) részletes leírást adtak a helyről. 

-Nagyon vicces... Különben apám lakik itt- felelte Lia.- Kicsit... hogy is mondjam... meredekek az elképzelései a fenti házakról. 

Határozott léptekkel az ajtóhoz sietett, és kopogás nélkül benyitott. Odabent egy lila bőrű férfi állt a sütő előtt, és szomorúan bámulta a kezében lévő tepsin álló megfeketedett kakaós csigákat, ám amikor Lia belépett meglepetten és idegesen nézett fel:

-Édes lányom, mégis mi a francos francot képzelsz magadról? Hogy tehettél ilyet?

-Nyugi, apa- sóhajtott Lia- legközelebb majd kopogok.

-Helyes- bólogatott Tartarosz.- Különben kértek egy kis kakaós csigát? Frissen sült.

-Kösz, inkább nem- felelte Will.- Nem hiányzik egy jó kis gyomorbaj az eddigi problémáink mellé.

Tartarosz a "fogd be vagy meztelen csigává változtatlak" nézésével jutalmazta. 

-Különben mi szél hozott ide? Mostanában alig jár erre valaki.

-Lehet hogy az az oka hogy mindenki fájdalmas halált hal aki erre jár- súgta oda Will Liának- Tudod, szörnyek, gonosz istenek, halálos kakaós csigák. 

Lia megállta hogy bokán rúgja, majd az apjához fordult:

-A nagy prófécia miatt vagyunk itt- ezzel elszavalta a jóslatot. 

Tartarosz elgondolkozva meredt maga elé:

-Az alvilág fenekének gyermeke akár te is lehetnél, Lia. 

-Engem az ellenség kiléte jobban izgat. 

-Arra ötletem sincs. Magamat azt hiszem kizárhatom, hiszen nekem nincs szükségem feltámadásra, de azt leszámítva rengetegen lehetnek.

-Nem igazán- szólalt meg Vox Will hátáról.

Tartarosz meglepetésében leesett a székről. 

-Ja, rólad el is felejtkeztem- jegyezte meg Lia- Apa Vox, a beszélő lándzsa. Vox Tartarosz, az alvilág. Most hogy túl vagyunk a bemutatkozáson, részletesebben is kifejthetnéd ezt?

-Persze. A veszélyt hozó a legveszélyesebb ellenség lesz már hosszú idő óta. És nem Gaia az. Kell még segítség?

Tartarosz komoran meredt maga elé:

-Lehetséges volna?  

-Micsoda?- kérdezte Will.

-Attól tartok hogy Uranosz. Végül is őneki fel kell támadnia, és rettenetesen erős. Talán még Gaiánál is erősebb. És kötve hiszem hogy különösebben rajongana az Olümposzért. 

-Ne félj! Ha ő az ellenségünk a kakaós csigáiddal könnyedén legyőzzük őt- jegyezte meg vigyorogva Will. Tartarosz egy "most már tényleg meg akarlak ölni" pillantást vettet rá (nagy mestere volt a gyilkos pillantásoknak), aztán folytatta:

-Mindenesetre meg kell győződnünk róla, hogy Ő-e az ellenség. Valahogy fel kell jutnotok az égig.    

Lia elgondolkozva meredt maga elé:

-Azt meg tudom oldani. Esetleg nincs valami ötleted a legyőzésére is?

Tartarosz megrázta a fejét:

-Nincs. 

-Szomorú- felelte Will.- Akkor szerintem lassan indulnunk kéne. Tudjátok, megmenteni a világot, meg ilyesmi unalmas programok várnak ránk.

Miután  visszautasították a megégett kakaós csigákat, tényleg elindultak. A kis házból kilépve Lia Willhez fordult:

-Muszáj volt ilyen szemtelennek lenned, és felemlegetned a kakaós csigáit? Elég kényes rájuk.

-Egy- felelte pimasz mosollyal Will- nem én tehetek arról hogy kikaparták a szemem és ezért szemtelen lettem. Másrészt mondtam hogy az az égett szag rossz emlékeket idéz fel... 

      



Kitaszított félistenWo Geschichten leben. Entdecke jetzt