" Euphoria
Take my hands now
You are the cause of my euphoria
Euphoria
Euphoria
Close the door now
When Im with you Im in utopia"tersentak Jungkook apabila telefonnya berbunyi ketika dia sedang breakfast dengan kawan-kawannya kecuali V yang tiada di situ kerana kurang sihat.Dia melihat di skrin telefonnya dan tertera nama adiknya Junhyeon."Nugunya?" Soal Jimin.
"Changkamanyeo"kata Jungkook kepada kawan-kawannya yang sedang makan lalu beredar dari meja makan dan berjalan menuju ke luar rumah.Dia mengankat telefonnya yang sedah beberapa kali berbunyi.Junhyeon:Annyeonghaseyo oppa!!
Jungkook:Dae annyeong.
Junhyeon:Oppa sihat?
Jungkook:Sihat je.Adik kesayangan oppa ni sihat tak?
Junhyeon:Sihat jugak. Oppa dah breakfast?
Jungkook:Baru makan dua suap Junhyeon dah call.
Junhyeon:hikhik..
Jungkook:Ada apa call oppa pagi-pagi nie?
Junhyeon:Oppa boleh datang ambik Junhyeon tak kat airport malam niy?
Jungkook:Boleh but wae?Junhyeon nak balik sini ke?
Junhyeon:Haah.Junhyeon pindah sekolah kat sana.
Jungkook: Oow ok..Nanti kalau dah sampai Junhyeon call la oppa ok.
Junhyeon: Ok...annyeong oppa.
Jungkook:Dae annyeong.
Jungkook mematikan perbualannya dan menuju ke arah meja makan semula untuk memberitahu kawan-kawannya tentang adiknya yang mahu pulang ke Korea.Tanpa disedari V yang keluar untuk mengambil angin itu terdengar perbualannya dengan adiknya sambil membuat muka bosan.
"Ya Jungkook!nugunya?"soal Jimin lagi.
"Adik aku.Dia balik Korea malam ni sebab dia pindah sekolah kat sini" Jelas Jungkook.
"Jinjja-yo" Kata mereka serentak.
"So malam ni aku kena pergi ambik dia kat airport" Jelas Jungkook lagi.
"Kitorang nak ikot!!" Kata Jin dengan Suga.
"Ofcourse la korang ikot,takkan la aku nak pergi sorang" Rungut Jungkook.
"Yeayy" Sorak mereka
"Yaa!!apa bising pagi2 ni?" Sergah V dari belakang.Terhinjut bahu Jungkook terdengar suara yang tiba-tiba datang menyergah dari belakang dan sudu yang dia pegang terlempar.
"Yaa Taehyung-ah!!boleh tak jangan sergah dari belakang macam tu" Marah Jungkook.
"Wae?" Soal V.
"Terkejut kau tau tak.Nasib baik sudu tu tak kena muka kau" Marah Jungkook lagi.
"Aaa..mianh"kata V.
" Taehyung-ah"panggil Suga.
"Dae" Menyut V yang sedang makan makanan suapan Jungkook.
"Malam ni a.." Kata-kata Suga dipotong.
"Adik Jungkook balik Korea malam ni" Jelas V.
"Mana kau tahu?" Soal Jungkook.
"Aku terdengar perbualan kau ngan adik kau tadi masa aku ambil angin kat luar.Kau tak perasan aku duduk kat meja luar tu" Jelas V lagi.
"Ooo..Kalau macam tu kau nak ikot kitorang tak? Soal Jungkook.
"Ikot korang??pergi mane??" Soal V.
"Pergi airport la...ambik adik aku." Jelas Jungkook.
"Ok" Balas V.Jimin dan J-Hope berlari anak masuk ke dalam bilik Jungkook untuk mengejutkan Jungkook yang sedang lena dibuai mimpi kerana letih menyimpan rumah.
Jungkook terjaga daripada tidurnya kerana katilnya bergoncang.Jungkook membuka mata dan melihat Jimin dan J-Hope melompat atas katilnya.
"Jungkook bangun!"kata mereka berulang kali.
" Yaa!!turunla.Runtuh karang korang ganti"marah Jungkook.
"Naenae" Kata mereka.
"Pergi la siap,adik kau dah sampai sini,dia baru call tadi kau tak jawab,so aku la yang tolong jawabkan" Kata Jimin dengan selamba.
"Jinjja!!Dah keluar-keluar...japgi lambat sampai sana,kesian Junhyeon tunggu lama"Halau Jungkook.
" Dae"kata Jimin dan J-Hope.
First time buat cerita ni..so noob lagi,so korang tolong support cerita aku nie ok..sayang korang!!
YOU ARE READING
Hatred At First
FanfictionJeon Jungkook: Abang kepada Jeon Junhyeon.Seorang yang penyayang,baik dan caring akan adiknya dan kawan-kawannya.#BTS Jeon Junhyeon: Seorang adik yang manja,comel dan suka akan Kim Taehyung atau nama samaranya ialah V.Bersekolah di Jepun tapi dia pi...