Chapter 17

19 5 0
                                    

Aku cuba mengangkat tangan aku tapi terasa berat.Aku melihat di lengan aku.

   "Oppa.." Panggil aku.

Jungkook bangun dengan mengejut.

   "Junhyeon-ah kwaenchana?!" Soal Jungkook sambil mengusap pipi aku.
   "Lengan Junhyeon sakit" balas aku.
   "Wae?" Soal Jungkook memegang lengan aku.
   "Oppa tidur atas lengan Junhyeon" Adu aku.
   "Mianhae mianhae" Kata Jungkook aku senyum arahnya.

Jungkook membalas senyum aku.

Aku bangun dan melihat Jimin yang tersengguk-sengguk tidur.Aku turun dari sofa dan merangkak menuju arahnya lalu memeluknya.

   "Taehyung apa ni peluk-peluk" Kata Jimin.
   "Aku pulak" Kata Taehyung yang tersedar daripada tidur.

Jimin membuka matanya dan melihat aku yang sedang memeluk pinggangnya dan aku melihatnya.

   "Gomawo" Kata aku Jimin senyum.
   "Kyeowo"kata Jimin lalu mencubit pipi aku.

Aku melihat Suga pula yang tidur telentang sambil memeluk bantal Kumamonnya itu.

   " Jimin-ah"panggil aku dengan perlahan.
   "Dae" Balas Jimin.
   "Tolong ambik bantal Kumamon yang Suga peluk tu" Bisik aku kepada Jimin dan dia mengangguk faham.

Jimin berjalan perlahan-lahan menuju arah Suga.

   "Kau nak apa??"soal Suga mengejut.

Terbeliak mata Jimin mendengar Suga yang tiba2 bersuara semasa dia ingin mencapai bantal Kumamon yang Suga peluk itu.

   "Kau nak curi bantal Kumamon aku kan!?" Kata Suga.
   "Mmana ada!" Balas Jimin.

Aku ketawa melihat mereka dan aku tiba2 berhenti ketawa apabila mengingati pasal sekolah aku melihat jam tangan yang aku pakai dari semalam.

    "Omgg!!?" Jerit aku.

RapMon,Jin dan J-hope terjaga dari tidur apabila terdengar aku menjerit.

   "Wae!!?" Soal Jin dengan mata yang ingin tertutup.
    "Oppa!!kenapa tak kejut Junhyeon pergi sekolah" Kata aku lalu bangun dan tiba2 Jungkook menggapai tangan.
   "Takpayah pergi.Oppa dah call pihak sekolah kata Junhyeon tak boleh pergi sekolah."kata Jungkook aku menghela nafas lega.

Jungkook menarik tangan aku dan aku terjatuh lalu dia memeluk pinggang aku.

   "Yahh yahh geli laa" Kata aku sambil ketawa.

Jungkook menghiraukan kata-kata aku.

*Ting*

Aku mengambil telefon aku yang berada di atas meja dan membuka apps line.

kaiyjie:Annyeong!

JJunhV:Dae annyeong.

kaiyjie:Kau okay?Kenapa tak datang sekolah hari ni aku baru nak bagi kau sesuatu.

JJunhV:Mianh.Aku tak sihat sikit hari ni.

kaiyjie:Oh okk...nnti aku mesej kau balik eh...esok datang sekolah tau.

JJunhV:Dae.

   "Wah Junhyeon ada namjachin" Kata J-Hope Jimin memandang aku.
   "Kawan aku la mangkuk"kata aku menampar perut J-hope.
   "Aaah" Adu J-hope.

Weyh Suga kirim salam..Tak jawab dosa😁

  

Hatred At First Where stories live. Discover now