Chapter 3

42 8 4
                                    

Semasa aku sedang berjalan aku dapat rasakan yang ada orang mengekori aku dari belakang.

Aku menoleh ke belakang dan melihat 3 orang namja yang tidak dikenali memandang aku tajam.(hensem oooo..tapi lahanat😂)

Aku berganjak sedikit demi sedikit ke belakang dan terus berlari dengan sekuat tenaga dan akhirnya aku jatuh tersungkur tersepak batu.Aku mengesot ke belakang sedikit demi sedikit untuk menjauhkan diri dari daripada 3 orang namja itu yang semakin dekat menghampiri aku.

"Yahhhh!!!.."Aku melihat tuan empunya suara itu.

V menerajang 3 orang namja yang tidak dikenali itu dan mereka pun terus beredar dari situ.

(Tau takot hahax)

"Yah!!kwenchana?"soal V.
Aku mendongak keatas dan memandang tepat ke arah matanya dengan sayu.
"Taehyung-ah!!aku takott!!" Aku menangis teresak-esak dalam pelukan V.

Taehyung menolak badan aku daripada badannya ke belakang dengan kasar.

"Na..nae mwohani?" Soal V tergagap-gagap kerana dia memeluk orang yang dia benci.

Aku bow dan menangis.

Aku cuba berdiri tapi tidak boleh.Kakiku lemah.Aku terduduk semula dan sambil-sambil itu aku mengetuk-ngetuk kakiku supaya boleh berdiri macam biasa.

Aku cuba berdiri buat kali yang kedua tapi masih tidak boleh.Tiba-tiba....

"Yaaa!!"Aku terketuk kepala V kerana mengangkat aku secara tiba-tiba.
"Yaaaa!sakit kau tau tak.Bukan ni ke yang kau nak dari aku" Kata V mendekatkan mukanya dengan muka aku.
"Aaa...ma..mana ada"Kata aku.
"Yela tu...Berat la kau ni!!Kau makan apa?" Soal V aku tunduk.

Aku menolong V membuka pintu dan melihat semua orang tengah memegang telefon masing-masing dengan muka yang risau.Mereka melihat kami sejurus kami masuk.V membaringkan aku di atas sofa.

"Yaaa Junhyeon-ah kwenchana?" Soal Jungkook sambil mengusap muka aku dan membelek badan aku takut ada kesan luka.
"Yahh oppa!!naneun g...gwenchana"kata aku dengan laju sejurus dia ingin membuka baju aku.

"Taehyung-ah!!" Panggil Jungkook.
"Dae." Balas V.
"Gomawo" Ucap Jungkook.
"Untuk apa?" Soal V lagi.
"Sebab kau tolong adik aku" Balas Jungkook.
"Alahh kecik jerr.Kebetulan aku lalu situ terdengar suara perempuan nangis.Pastu aku nampak Junhyeon dah jatuh tersungkur sebab kena kejar dengan 3 namja mana tah,sebab tu la aku tolong.Aku tolong sebab tu adik engkau,kalau bukan adik kau si Junhyeon tu memang tak la aku nak tolong." Jelas V.

Aku bow terdengar kata-kata V itu.Mahu saja aku menangis dekat situ tapi cukuplah aku dah nangis depan V tadi.Aku mengesat air mata aku yang mengalir dengan pantas supaya tidak ada orang perasan.

Aku memandang arah Jimin yang dari tadi sedang memerhati aku.Jimin bangun dan melabuhkan punggungnya di sebelah aku.

"Wae?" Soal Jimin.
"Takde pe la, just habuk masuk mata" Balas aku.
"Jinjja?meh sini nak tengok"kata Jimin supaya aku berhadapan dengannya.
" Bulatkan mata kau"arah Jimin.
Jimin meniup mata aku dengan perlahan supaya tidak berasa pedih.Aku menggosok mata aku selepas Jimin tiup mata aku kerana rasa gatal.
"Jangan gosok!Nanti mata kau jadi merah" Arah Jimin.Tersentak aku secara tiba-tiba kerana Jimin memegang tangan aku dan mengalihkan tangan aku supaya berhenti menggosok.

"Junhyeon-ah,kau pergilah berehat.Kami nak masuk tidur dah ni" Arah Jungkook.
"Dae" Aku menurut perintah oppa.
(Kitew budak baik okay)

Aku bangun dan cuba berjalan tapi alangkah baiknya aku terjatuh dan mendarat atas paha Jimin.

"Auchhh yaa!!nasib baik kau ringan tau kalau kau berat dah lama patah tulang kaki aku" Perli Jimin.(Mana satu ni tadi V kata berat ni Jimin kata ringan)
"Yaaa paboo!!" Kata aku sambil mengetuk kepala Jimin.
"Auchh yaa!!aku gurau je la" Kata Jimin sambil mengusap kepalanya yang diketuk.
"Mianhae" Kata aku ketawa mengekek.
"Dah la tepi aku nak masuk tido,nanti kalau sekali lagi aku jatuh atas kau kudung terus kaki kau" Perli aku pula.
"Takpa2 biar aku angkat kau masuk tido" Kata Jimin tersenyum.
"Aigooo beratnya...macam mana la Taehyung angkat kau tadi" Perli Jimin lagi.
   "Tadi kata ringan" Kata aku Jimin ketawa kecil.

"Dah sampai" Kata Jimin lalu meletakkan badan aku atas katil dan menolong aku menarik comfortable menutupi badan aku.
"Tidur tau!" Arah Jimin.
"Dae" Balas aku.

Ya aku tahu chapter ni hambar.Terus nantikan chapter sererusnya tau..bye

"Muah ciked" 😘

Hatred At First Where stories live. Discover now