Dalam kereta.
"Junhyeon-ah tengok Jimin dah terlenggak dah" Kata Suga.
Aku melihat Jimin yang sedang tidur.
Aku bangun dan duduk di hadapan Jimin.Tiba-tiba kereta break mengejut.
"Auchh" Kata aku mendarat atas dada Jimin.
"Fuhh nasib baik Jimin tak sedar!" Kata aku seorang diri lalu aku bangun.
"Khajima!" Kata Jimin lalu memeluk aku.
"Wahh so sweet Jimin-ah" Jerit RapMon.Aku mencubit pinggang Jimin dengan kuat.
"Aah aah!yaa apeun"kata Jimin.
" Padan muka!"balas aku.Mereka di belakang ketawa mengekek.
•••••
Jimin menolong aku turun dari kereta.Al-maklumlah kasut tinggi terlajak.
"Khaja" Kata Jimin.
Jimin berjalan sambil memimpin tangan aku.
"Awak nak beli apa?saye belanja!" Kata Jimin.
"Sejak bila berawak awak ni"kata aku memandangnya.
" Baru tadi"balasnya.
"Takyah nak berawak-awak sangat la geli aku" Kata aku Jimim tergelak kecil."Junhyeon-ah jom masuk kedai ni" Kata mereka 6 orang menarik aku masuk dalam kedai kecuali V yang sedang melenggang berjalan.
"Junhyeon!pilihlah oppa bayar.Junhyeon nak borong satu kedai pon tak pa" Kata Jungkook."Dae" Kata aku dengan gembira.
Tiba-tiba mereka 5 orang menarik aku duduk di sofa yang disediakan di kedai itu.
"Wae?" Kata aku.
"Kau duduk sini..biar kami pilih untuk kau" Kata mereka aku mengangguk.
"Pilih yang cantik2 tau and jangan seksi sangat!" Jerit aku pada namja 5 orang yang sedang leka memilih baju.
"Lambatnya diorang ni pilih baju ke buat baju..Ngantuk dah ni" Kata aku seorang diri.Aku menyandarkan badan aku dan tanpa aku sedar aku terlelap.
Taehyung POV
Sedang aku memilih baju aku ternampak Junhyeon yang tersengguk-sengguk di sofa.Aku berjalan menuju arahnya dan membuka jaket aku lalu menyelimutkan ke badan Junhyeon.
"Aku suka engkau tapi,aku masih lagi tak boleh terima apa yang pompuan tu dah buat kat aku" Kata aku seorang dari sambil mengusap pipi Junhyeon lalu aku beredar.
"Hahh?Jaket sapa ni?" Tersedar aku dari tidur lalu aku memandang sekeliling dan melihat Taehyung yang tadi memakai jaket tapi sekarang berpakaian t-shirt.Aku senyum seorang diri.
"Yang kau senyum sorang-sorang ni pahal.Dah Jom balik" Ajak J-hope.
"Dah pilih ke?" Soal aku.
"Dah!!oppa kau dah siap bayar dah" Sambung J-hope."Banyaknya!korang beli apa?" Jerit aku pada mereka.
"Macam-macam kitorang beli" Kata mereka.
"Gomawo" Aku senyum gembira dan memaut shopping bag itu dari tangan mereka.
"Takpa kau jalan ja..biar kami yang bawak" Kata Suga.
"Dae" Balas aku.Aku berlari menuju arah kereta.
"Yaaa!Junhyeon jangan la lari jatuh tersungkur baru tau!" Jerit Jungkook.
Aku menjelir lidah kepadanya.
"Kyeopta" Kata RapMon.
"Tengok la adik siapa?" Kata Jungkook mengherotkan mulutnya."Ppali ppali,tak sabar nk balik ni. nak tengok korang beli apa?" Kata aku sambil melompat-lompat.
"Ish,tak sabar-sabar la pompuan ni" Kata V aku tunduk.Jimin berlari menuju ke arah aku dan memeluk bahu aku.
"Khaja kita balik,aku pun tak sabar nak tengok kau pakai baju2 ni" Kata Jimin lalu kami masuk dalam kereta.
•••••
KAT RUMAH.
Mereka masuk dalam bilik aku dan meletakkan shopping bag atas katil.Aku membuka satu persatu shoppingbeg itu.
"Wah cantiknya!Gomawo" Kata aku lalu senyum.
RapMon mencubit pipi aku."Mana oppa?" Soal aku pada mereka.
"Ada kat luar,katanya dia nak ambil barang dalam kereta" Jawab Jimin.
"Ooo" Aku membulatkan mulut aku."Nah special gift" Jungkook menyua 2 shopping bag didepan mata aku.
"Wahhh!Gumaptah" Kata aku lalu aku memeluknya.Jungkook mengusap rambut aku dan mencium dahi aku.Aku senyum ke arahnya.Wahh wahh wahhh
Special Gift from JK
YOU ARE READING
Hatred At First
FanfictionJeon Jungkook: Abang kepada Jeon Junhyeon.Seorang yang penyayang,baik dan caring akan adiknya dan kawan-kawannya.#BTS Jeon Junhyeon: Seorang adik yang manja,comel dan suka akan Kim Taehyung atau nama samaranya ialah V.Bersekolah di Jepun tapi dia pi...