Matahari dah naik tinggi tapi aku masih lagi tidur.
"Junhyeon-ah!tak nak bangun lagi ke?matahari dah naik" Soal Jungkook.
Aku diam tanpa sebarang jawapan.
"Junhyeon!" Panggil Jungkook berulang kali tapi aku tidak memberi sebarang jawapan.
Jungkook menarik badan aku supaya menghadapnya.Aku memandangnya sayu.Jungkook memegang dahi aku.
"Yahh!Junhyeon!!Junhyeon demam ni...badan Junhyeon panas.Oppa bawak Junhyeon pergi hospital ehh..jom" Ajak Jungkook menarik tangan suruh bangun.
"Junhyeon ok la.Panas sikit je,kejap lagi ok la ni." Kata aku dengan suara sekejap ada sekajap tak dak.
"Tapi...badan Junhyeon panas sangat nih."Kata Jungkook lagi.
"Junhyeon ok" Kata aku lagi lalu menekup seluruh badan aku."Wae?" Soal Jimin tiba2 meluru masuk ke dalam bilik aku.
"Junhyeon demam!" Balas Jungkook.
"Mwo!!" Tersentak Jimin apabila Jin tiba2 datang dari belakangnya.Jimin naik atas katil aku.
"Junhyeon-ah kwenchana?" Soal Jimin menarik comfortable aku dan mendaratkan tangannya di atas dahi aku.
"Naneun kwenchana" Kata aku dengan sayu.
"Panasnya!!" Jerit Jin apabila dia pegang dahi aku.
"Yaaa!tak payahlah jerit" Marah Jungkook.
"Mian,hihi" Maaf Jin.
"Kitorang bawak Junhyeon pergi klinik ehh" Ajak Jungkook sekali lagi.
"Taknak!" Kata aku lalu menarik comfortable menekup muka aku semula.
"Kalau macam tu..aku buat bubur kat kau ehh" Kata Jin.
"Hmm" Balas aku.
"Dah jom pergi dapur biar Junhyeon rehat" Ajak Jin.
"Dae" Kata Jungkook dan Jimin serentak.Selepas mereka bertiga keluar daripada bilik aku,aku teringat akan kata2 V yang menyayat hatiku semalam.
"Junhyeon ingat Taehyung tolong Junhyeon ikhlas dari hati tapi.." Air mata aku mengalir mengingati kata2 V berulang kali.
"Annyeong my Kumamon bride" Sergah Suga dari belakang aku."Makcik" Latah aku dan terhinjut bahu aku terdengar sergahan itu.
"Ishh..terkejut tau tak" Aku menampar perutnya dan lalu aku lap air mata aku laju2 takut Suga perasan.
"Auch.Yaa kenapa nangis ni?" Soal Suga sambil mengusap mukaku.
"Takdepe la..aku teringat kan kata2 V hyung semalam" Jelas aku kepada Suga.
"Ooo.Kau tak yah ambik hati sangat la kat Teahyung tu dia memang macam tu." Kata Suga.
"Suga!Kenapa V hyung benci aku?" Soal aku kepada Suga.
"Entahlah aku pun tak tahu kenapa.Semenjak kau duduk sini perangai dia lagi SWAG." Jelas Suga.Pintu bilik dibuka dan aku melihat Jimin memegang dulang yang berisi bubur Jungkook pula memegang segelas air.
"Omoo!!Yoongi hyung bila hyung masuk?"soal Jungkook.
"Baru je tadi"balas Suga.
"Ooo" Jungkook membulatkan mulutnya.
"Kalau kau nak bubur pergi ambil dekat dapur" Kata Jin yang sedang menghirup bubur.
"Dae" Balas Suga lalu berjalan keluar menuju ke arah dapur.Aku bangun dan bersandar pada bantal.
"Oppa suapkan ehh" Kata Jungkook.
"Tak pelah Junhyeon boleh suap sendiri" Aku ambil bubur tu dari tangan Jungkook.Jungkook ketawa melihat tangan aku terketar-ketar memegang mangkuk bubur.
"Meh sini oppa tolong suapkan" Jungkook mengambil semula mangkuk bubur di tangan aku.
Aku tunduk malu.
"Sedap tak aku masak?" Soal Jin,aku mengangguk laju.
Semua ahli BTS berada di bilik menggerumuni katil aku manakala V duduk di sofa.
"Kyeowo"puji RapMon sambil mencubit pipi aku ketika aku sedang menerima suapan daripada Jungkook.
"Hmmm apeun"Adu aku lalu senyum lepas kena puji.(hahax)
Jimin menampar tangan RapMon.
"Tengok...merah dah pipi Junhyeon kau ni" Kata Jimin sambil mengusap pipi aku dengan perlahan-lahan.
"Mian" Kata RapMon.V melihat aku tajam.
(Apa pandang-pandang!😂)
"Bila kau sekolah?" V bersuara.
"Esok" Kata aku dengan suara sekejap ada sekejap tak ada.
"Pukul 6 nanti kita ada sesi penggambaran" Kata leader BTS iaitu RapMon.
"Dae!" Balas mereka.
"Kau nak ikot tak Junhyeon?" Soal RapMon.
"Tak nak lah" Kata aku senyum ke arahnya.
"Wae?" Soal Jungkook.
"Tak laratlah.Nak tidur" Jelas aku.
"Janji ngan oppa yang Junhyeon akan ok masa oppa takde" Jungkook mengangkat jari kelingkingnya.
"Janji!"Aku mengangkat jari kelingking aku dan bertembung dengan jari kelingking Jungkook.
"Are you sure?" Soal Jungkook lagi.
"Sure" Kata aku.Kami meleraikan jari itu selepas berjanji.
"Junhyeon-ah!" Panggil Jungkook.
"Dae" Balas aku memandang muka Jungkook lagi.
"Hari ni hari ape?" Soal Jungkook.
"Hari Jumaat.Kenapa?" Soal aku pula.
"Junhyeon tak ingat ehh?" Soalnya lagi.
"Ingat apa?" Soal aku lagi.
"Takde pelah" Kata Jungkook.
"Alaaaa..bagitau laa!" Kata aku lalu hug blakang Jungkook.
"Takde pelah sayang saja tanya" Jelas Jungkook.
"Owww okay" Balas aku dengan senyuman.Jungkook mengusap rambut aku dan tersenyum.
"Betul ni?" Soal aku lagi.
"Betul la sayang oii" Kata Jungkook mencuit hidung aku.Wait for the next chapter okay.
~Mmmuahhh~😘😘
YOU ARE READING
Hatred At First
FanfictionJeon Jungkook: Abang kepada Jeon Junhyeon.Seorang yang penyayang,baik dan caring akan adiknya dan kawan-kawannya.#BTS Jeon Junhyeon: Seorang adik yang manja,comel dan suka akan Kim Taehyung atau nama samaranya ialah V.Bersekolah di Jepun tapi dia pi...