Chapter 22

19 5 1
                                    

Doktor Jaehyun keluar dari bilik emergency room dan Jungkook berlari anak menuju arah doktor Jaehyun.

   "D..doktor macam mana dengan adik saya?" Soal Jungkook tergagap2.
   "Buat masa ni adik kamu kena banyakkan berehat keraan keadaan adik kamu masih lagi lemah dan..namja lelaki yang selamatkan adik kamu tadi masih lagi tidak sedarkan diri kerana kepalanya menerima hentakan yang sangat kuat dan berkemungkinan juga ingatan namja itu akan hilang" Jelas doktor Jaehyun itu sambil menepuk bahu Jungkook lalu beredar dari situ.

   "dan haa satu lagi emm...ni telefon bimbit namja tu" Doktor Jaehyun menyuakan telefon bimbit Kai dan beredar dari situ.

Jungkook dan yang lain meluru masuk dalam bilik itu selepas doktor Jaehyun beredar dari situ.

   "Junhyeon-ah mianhae2!!Kata Jungkook sambil memeluk aku.
   "Oppa..Junhyeon ok la" Jelas aku kepada Jungkook yang memeluk aku.

   "Syukurla kalau kau ok,kitorang dah risau dah tadi tambah2 si Jimin ni hah..menangis dari rumah lagi" Jelas RapMon aku tergelak kecil.
   "Yaaa!!m..mana ada"Acah Jimin lalu menunduk menyapu belakang lehernya malu.

   "Junhyeon-ah" Panggil Jungkook.
   "Dae" Balas aku.
   "Emm ni telefon namja yang selamatkan Junghyeon tadi" Jungkook menyua telefon bimbit Kai dan aku mengambilnya dari tangan Jungkook.

Aku hampir terlupa pasal Kai.Dia yang selamatkan aku tadi.Aku menoleh ke arah katil sebelah untuk melihat Kai.

   "Oppa" Panggil aku.
   "Dae" Balas Jungkook pula.
   "Doktor ada cakap apa2 tak pasal Kai?" Soal aku.
   "Kai??..Aaaa namja ni?" Soal Jungkook pula aku mengangguk laju.
   "Doktor cakap.. berkemungkinan ingatannya akan hilang sebab dia menerima hentakan yang kuat" Jelas Jungkook air mata aku bertakung.

   "Junhyeon-ah" Panggil J-hope pula.
   "Dae" Balas aku.
   "Kau ada ape2 ke ngan namja ni?" Kata J-hope aku menggeleng.
   "Mana adalah..kawan je" Jelas aku.

    *Karada wa koko ni ite
Kokoro wa koko ni inai
Come on, tell me where you at
(Tell me, tell me where you at)
Why don’t you tell me where you at*

Aku mengambil telefon Kai yang berdering di sebelah aku.

   "Nugu??" Soal Jungkook.

   "D.O??" Kata aku lalu menjawab panggilan itu.

   "Yoboseyo??" Soal aku.

   "Eh sejak bila pulak Kai ada bini ni" Kata D.O menjauhkan telefon dari telinganya.
   "Hah??Kai ada bini" Kata Chanyeol yang berada di sebelahnya.
   "Shhh" Kata D.O.

   "Yoboseyo??" Soal aku lagi.

   "Aaa mian..Emm Kai ada?" Soal D.O.

   "Ada tapi awak ni siapa ye?" Soal aku.

   "Saya member sekumpulan dengan dia,emm awak ni pula siapa ye?" Soal D.O.

   "Saya Junhyeon kawan satu universiti dengan dia" Jelas aku.

   "Aaa..bagi fon ni dekat Kai jap" Katanya lagi.

   "Kkai kemalangan" Kata aku tergagap2.

   "Mwo??"sentak D.O kerana tidak percaya.

   "Ya..dia kemalangan masa nak balik sekolah tad..." Kata-katanya terputus kerana namja dah letak telefon.

Tutttttttt...

   "Saytan betol..aku tak habis cakap lagi dia dah letak telefon!" Kata aku geram dan memandang telefon yang tidak bernyawa itu.
   "Amboi sakan mencarut..Sapa ajar adik oppa memcarut ni?" Soal Jungkook aku tersengih.
   "Hehe mian.Jin hyung yang ajar" Aku menunjuk jari telunjuk aku ke arah Jin yang sedang makan di meja.Jungkook memandang Jin tajam.
   "Yaaa..a..apa aku pulak!!!"Gagapnya.

EXO POV

   "Hyung!!!!"jerit aku.
   "Yaa!!Apa jerit2 ni??Aku duduk kat sini je pun bukannya duduk sebatu"kata Suho geram.
   "K..k..Kai hyung"kata aku tergagap-gagap.
   "Kenapa dengan Kai??"Soal Baekhyun pula.
   "K..Kai kemalangan"kata aku.
   "Mwoo!?"sentak mereka semua.
   "Yaa Kai kemalangan" Jelasnya lagi.

Bergegas mereka berlari masuk van yang telah disediakan di hadapan rumah Semi-D mereka itu sehelai sepinggang,yang ada hanya kunci van.

Maklumlah waktu malam sapa yang nampak.

Mianhae2..Sorry sebab lambat update cerita ni.Nas bz sikit lately ni.

Ape-apepun Nas nak mintak maaf kalau ada salah silap ngan hmpa terkasar bahasa ngan hampa.Kosong2 Ok.👌

And...sapa yang baca ff ringakanlah tangan tu untuk vote cerita ni.

Annyeong..Bye Muah ciked💕

  


Hatred At First Where stories live. Discover now