Chapter 12

25 5 0
                                    

   "Junhyeon-ah ppali!!ish budak ni selalu lambat" Jerit Jungkook.
   "Kejapppp!!" Balas aku.

Pintu bilik aku terbuka Jungkook meluru masuk dalam bilik aku lalu mengangkat beg aku ke luar untuk dimasukkan ke dalam van.Aku pun mengikuti jejak langkah Jungkook keluar daripada bilik.

   "Semua dah siap" Kata Jin.
   "Dah!" Balas aku serentak dengan mereka 6 orang.
   "Khaja" Kata Jin lagi lalu kami masuk ke dalam van yang telah disewa oleh RapMon.

Dalam Van

*Ting*

Aku mengambil phone yang berada dalam beg dan membuka apps line.

kaiyjie:annyeong!

JJunhV:Dae annyeong.

kaijie:Kau dekat mana ni?Bambam bagitau aku kau pergi bercuti betol ke?

JJunhV:Haah.

kaiyjie:Tak ajak aku pun..hihi.

   *Bluetick*

   "Sapa tuh?" Soal Jimin yang berada di sebelah aku.
   "Emm kawan" Balas aku lalu Jimin pegang tangan aku.
   "Betol ke kawan?" Soalnya lagi aku tergelak kecil.
   "Betol la" Balas aku lalu melepaskan genggamanya.

Dia senyum dan mendaratkan kepalanya dia atas bahu aku lalu memeluk pinggang aku.

   "Yaaa!" Aku menolak badannya.
   "Arhhh" Dia meraung kesakitan kerana belakang badannya terhentak.
   "Mianhae mianhae"maaf aku lalu menggosok belakang badannya.Dia tersenyum dan menolak bahu aku supaya bertentangan dengannya.
   " Wae?"soal aku.
   "I'm okay" Kata Jimin sambil mencubit pipi aku.

   "Wahhhh!Mentang-mentang kau duduk belakang kau ambik kesempatan kat Junhyeon ehh!Aku nak duduk belakang jugak la kalau macam tu.Dah tepi kau pulak duduk depan" Arah J-Hope.

Aku ketawa kecil lalu menyandarkan badan aku di kusyen dan memejamkan mata.

•••••

"Junhyeon-ah bangun kita dah sampai!" Gerak Jimin sambil menggoncangkan bahu aku.


Aku bangun dan keluar dari van dengan bantuan Jimin.Aku menyandarkan badan aku di pintu  dengan menyilangkan tangan.

Jimin berlari ke arah aku dan menarik tangan aku.

   "Yaaaa!!kau nak bawak aku pergi mana niii!Oppa tolong Junhyeon!" Jerit aku dan memanggil Jungkook.
   "Jommmm masuk laut!!" Jerit nya pula sambil berlari membawa aku ke arah laut.
   "Hahhh??Laut??taknak!!" Jerit aku lalu dia melepaskan tangan aku.
   "Na..nasib baik" Kata aku tercungap-cungap lalu duduk di atas permukaan pasir.

Aku melihat Jimin yang sedang bermain dengan air sambil tersenyum.

   "Tengok apa tu?" Soal Jin lalu duduk di sebelah aku.
   "Tengok si Jimin tu hah..ceria je aku tengok dia..." Kata aku kepada Jin yang sedang makan tembikai lalu dia senyum ke arah aku.
   "Nak?" Soalnya sambil menyuakan tembikainya ke arah aku lalu aku menggeleng.

Jimin berjalan ke arah aku sambil flipkan rambutnya ke belakang yang menutup matanya.

   "Hahhh puas dah main air?" Soal aku dia mengangguk.

Dia duduk di sebelah aku pula lalu dia membaringkan badannya dia atas permukaan pasir.

Aku bangun dan meninggalkan Jimin di situ lalu Jin meraih tangan aku.

   "Nak pergi mana?" Soal Jin.
   "Aku nak tukar baju" Balas aku lalu Jin melepaskan tangan aku.

Aku berjalan menuju arah van dan mengambil beg aku untuk mengambil baju.

Selesai menukar baju aku berjalan menuju arah Jungkook yang sedang baring di atas kerusi sambil bermain telefon.

   "Oppa!" Panggil aku lalu duduk di sebelahnya.
   "Wahh cantiknya adik oppa ni" Kata Jungkook sambil mengusap kepala aku.

Aku tergelak kecil.

Hatred At First Where stories live. Discover now