Chapter 21

26 5 0
                                    

Haera POV

   "Kau tunggulah pompuan,aku tau nak ajar kau" Kata Haera.
   "Kau nak buat apa?" Soal Yumi di sebelahnya.
   "Aku akan pastikan hidup dia merana" Kata Haera sambil menjengketkan kening sebelah Yumi terdiam mendengar kata-katanya itu.

   "Apa hal ni?" Soal Sie Yal yang baru muncul.
  "Haera gaduh ngan Junhyeon tadi" Jelas Yumi.
  "Gaduh?sebab?" Soalnya lagi.
  "Junhyeon tampar kepala Bambam,Haera marah la Junhyeon sebab pukul kepala namjachin dia lepastu Bambam marah Haera sebab mengaku Bambam tu namjachin dia" Jelas Yumi,Sie Yal mengangguk faham.
   "Kau pon satu la Haera,yang kau mengaku Bambam tu namjachin kau tu buat ape" Marah Sie Yal.
   "Aku ingat Bambam nak pertahankan aku tapi.."kata Haera dan terus menangis.
   "Dah la tak yah nangis,jom masuk kelas" Ajak Sie Yal.

.....

   "Annyeong oppa aku dah sampai" Kata aku pada Yuen Joo dan Bambam.
    "Dae" Balas mereka berdua.

Aku berjalan menuju ke arah kereta oppa aku di simpang jalan.Tiba2 sebuah kereta yang laju meluru ke arah aku.Aku terkaku.

Tiba2 seorang namja menolak aku supaya tidak dilanggar.Aku jatuh ke tanah.

..PPOWWW..

Aku melihat kereta itu sudah terbabas ke tepi dan aku mencari namja yang tadi menyelamatkan.Aku mencari sekeliling tapi tiada.Aku melihat di jalan kelihatan susuk tubuh seorang namja.

Aku lantas bangun dan berlari ke arah namja itu.Sedang aku berlari aku terjatuh di hadapan namja itu.Aku melihat muka namja itu.

   "Junhyeon-ah kwaenchana!?" Soal Bambam dengan Yuen Joo.

   "Kaiii!!!" Jerit aku di hadapan Kai sambil menangis kerana darah dikepalanya sangat banyak.

   "Junhyeon-ah kwaenchana?" Soal Jungkook pula yang baru muncul kerana sedang leka bermain telefon di dalam kereta hingga tidak sedar adiknya hampir dilanggar.

   "K..Kai.." Aku merangkak ke arah Kai yang tidak menyedarkan diri dan mengangkat kepalanya atas ribaku.
   "Oppa call ambulance!!ppali!!" Jerit aku pada Jungkook dan dia segera mengambil telefon di dalam kereta dan mendail no. ambulance.

.....

Sampai di hospital Kai dimasukkan dalam Emergency Room.

   "Kwaenchana?" Soal Jungkook mengusap rambut aku.
   "Naneun kwaenchana" Balas aku lemah dan pengsan.
    "Junhyeon!Junhyeon!!" Panggil Yuen Joo dan Jungkook menampar-nampar pipi aku.
    "Nurse!!nurse!!" Panggil Jungkook.
    "Kenapa ni encik??" Soal seorang jururawat lelaki yang lalu di situ.
   "Adik saya..bang!" Balas Jungkook dan jururawat lelaki itu terus mengangkat Junhyeon masuk ke dalam bilik emergency room.

   "Korang berdua balik lah dulu nanti kalau ada apa2 berita pasal Junhyeon oppa bagitahu korang" Kata Jungkook pada Yuen Joo dan Bambam.
   "Dae" Balas mereka.

Jungkook POV


Aku mendail no Jimin kerana ingin beritahu tentang Junhyeon.

   "Yoboseyo??" Soal Jimin.
   "Jimin ni Jungkook.Aku ada kat hospital Junhyeon kemalangan!!" Jelas Jungkook sambil menangis.
   "Mwoo!??" Tersentak Jimin dan mematikan call.

Jimin POV

   "Wae?" Soal Suga.
   "Junhyeonnn.." Kata Jimin mengalirkan air mata.
   "Kenapa dengan Junhyeon??" Soal RapMon pula.
   "Junhyeon kemalangan" Jelas Jimin.
   "Mwooo!?" Sentak mereka pula.

.....

BTS POV

  "Mm..mana Junhyeon!?" Soal Jimin tercungap-cungap kerana berlari.

   "Dalam bilik emergency room" Balas Jungkook.
   "Macam mana boleh jadi macam ni?" Soal Taehyung.
   "Aku..aku cuai" Kata Jungkook dan air matanya mengalir.
   "Kau tak boleh salahkan diri kau" Kata RapMon.
   "Memang aku yang salah sebab aku leka sangat main fon sampai tak sedar yang Junhyeon hampir kena langgar.Lepastu ada seorang namja tolong dia tapi namja tu yang kena langgar" Jelas Jungkook air matanya mengalir semakin laju.
   "Kau kena bersabar" Kata Suga lalu mereka memeluk Jungkook kerana tak sanggup melihat maknae mereka menangis.

....TBC...

Korang doakan Junhyeon dangan Kai selamat tau..Aminn.KBYE.

MUAH CIKED😘






Hatred At First Where stories live. Discover now