Sampai di airport Suga menunjuk jari telunjuknya ke arah Junhyeon yang ingin terlelap menunggu abangnya.
Mereka berjalan menuju ke arah Junhyeon."Yaa Junhyeon!" Sapa Jungkook dari belakang.
Junhyeon menoleh ke belakang untuk melihat muka tuan empunya suara itu lalu dia berdiri.
"Aaa annyeonghaseyo Junhyeon imnida"Aku memperkenalkan diri aku kepada mereka kerana mungkin mereka tidak ingat namaku lagi.
"Dae dae,duduk-duduk"kata Jimin.
"Duduk??korang tak nak balik lagi ke?"soalku.
" Nak balik la ni,jom.Ehh jap-jap sebelum balik oppa nak tanya ni,Junhyeon dah makan belum?"soal Jungkook lalu aku menggeleng.
"Kalau macam tu..kita pergi makan dulu la ok?tanya Jungkook lagi.
"Ok"jawab ku.
"Junhyeon-ah"panggil Jimin.
"Dae" Jawabku.
"Kyeowo" Kata Jimin sambil mencubit pipiku.
"Gomawo..hihi"balas aku dengan senyuman dan Jimin membalas senyuman aku.
"Khaja" Kata Jimin menarik tangan aku.V membuat muka meluat.
Sempat aku menarik beg aku menuju ke arah kereta.
"Tak pe tak pe biar abang J-Hope tolong bawakkan" Kata Jhope aku ketadwa kecil lalu mengangguk.
Jimin menarik tangan aku semula meninggalkan Jhope di belakang dan berjalan menuju ke arah kereta.
Sampai di kereta aku menolong J-Hope memasukkan beg aku ke dalam bonet kereta.
Selepas semua dah masuk ke dalam kereta.Kereta itu pun meluncur laju meninggalkan kawasan airport itu.
Suga park keretanya betul-betul berhadapan dengan kedai makan itu dan kami keluar dari kereta.Secara tiba-tiba Jimin menarik tangan aku ke dalam dakapannya.
"Wae!?" Soal ku sambil memandangnya.
"Kau nak mati awal ke?" Soalnya pula dan mata kami bertentangan.
"Ehem ehem!Hai Jimin melebih nampak.." Kata Jin.Jimin melepaskan pelukanya dan kami berjalan menuju ke arah pintu masuk kedai makanan itu.
"Korang pergi cari tempat yang mana kosong,Junhyeon ngan Jimin ikot aku pesan makanan" Arah Jungkook.
"Dae"balas mereka."Junhyeon nak makan apa?" Soal Jungkook.
"Hmmm...Taekbokki"Balasku.
"Korang nak makan apa?"terpik Jungkook kepada kawan-kawannya yang duduk di meja yang bersebelahan dengan tingkap.
" Bibimbap!!"terpik Jin pula.
"Sama" Kata 4 orang namja irtu serentak.Terhinjut bahu Jimin terdengar terpikan mereka itu.
"Yaishhh jinjjah!!" Marah Jimin.
"Kau pulak Jimin?" Soal Jungkook pada Jimin pula.
"Sama" Balas Jimin."Taekbokki 1 Bibimbap 7" Kata Jungkook pada pengambil pesanan itu.
"Minum?"tanya pengambil pesanan itu pula.
"Jus anggur" Kata Jungkook pada pengambil pesanan itu lagi.
"Encik boleh duduk dulu nanti kami hantar" Arah pengambil pesanan itu.
"Dae" Balas Jungkook.Kami berjalan menuju ke arah meja makan yang diduduki oleh 5 orang namja itu.
"Junhyeon duduk sebelah aku!" Arah J-Hope.
"Dae!" Balas aku.Jimin menarik tangan aku dengan kasar duduk di sebelahnya.
"Yaa!!Kau ni dah kenapa??Sakit perut aku kau tau tak" Marah aku kerana terkena bucu meja.
"Mianhae.Kau duduk dengan aku...Plzz..." Rayu Jimin.
"Hmm..yelah-yelah.J-Hope aku duduk sebelah Jimin.Kau okey kan?" Soal aku pada J-Hope.
"Dae" Balas J-Hope dengan muka yang sedih.
"Alolo jangan la sedih.Lain kali aku duduk dengan kau okey?" Soalku lagi pada J-Hope.
"Okey" J-Hope tersenyum semula."Taehyung-ah!kenapa dari tadi kau diam ja?" Soal RapMon.
"Aku tak tau nak cakap apa..so aku diam je la" Balas Taehyung.(SWAG)"Perangai Taehyung tak pernah berubah dari dulu sampai la sekarang SWAG gila.Benci sangat ka dia dekat aku?Nasib baik la oppa aku tak SWAG macam si TaeTae tu .Tapi aku suka dia..." Diam sejenak dalam lamunan.
"Yahh!Junhyeon-ah!!" Jungkook menampar pipi aku dengan perlahan supaya tersedar dari lamunan.
"Dae..wae?" Aku tersentak dan tersedar dari lamunan selepas ditampar kecil oleh Jungkook.
"Tepi la lengan kau tu bahalol,waiter nak letak makanan.Dari tadi orang panggil tak dengar ka.Ka telinga tu dah pekak?"Kata V dengan nada yang kasar.
"A..a..ani" Balas aku dengan nada serak.(Malu sia.. dah la depan waiter..erkk)
"Woi,kalau ye pun cakap elok-elok tak boleh ke?" Soal Jungkook dengan nada yang tinggi sedikit.
"Boleh ja cakap elok-elok.Dah adik kau yang pekakkk dari tadi orang panggil tak dengar" Kata V dengan nada yang lembut sedikit.Jimin melihat ke arah aku yang mengesat air mata yang hendak jatuh kerana kata-kata V yang teramat keras.
Aku memandang ke arah Jimin pula dengan senyuman hambar.
"Kau okey?" Bisik Jimin di tepi telinga aku.
Aku memandang ke arah tuan empunya suara itu.
"Ak..aku okey" Balas aku pada Jimin dengan senyuman.
Aku mengambil keputusan untuk beredar dari situ lebih awal.Aku bangun dan beredar dari situ.Jimin memegang tangan aku.
"Kau nak pergi mana?" Soal Jimin aku menepis tangannya lalu berlalu pergi.
"Yahhh Junhyeon kau nak pergi mana pulak?" Tanya Jungkook pula.
"Everywhere" Balas aku dengan suara serak sedikit,nasib baik la tau selok-belok jalan kat Seoul ni.
"Lepastu sapa yang nak habiskan taekbokki kau ni?"Aku buat tak dengar soalan Jungkook tadi.
"Yahhhh Junhyeon!!!" Panggil Jungkook berulang kali.Jungkook memandang V yang sedang melantak makan.
(Kuanghajo kau V)
Nantikan chapter seterusnya tau.Vote tau,jangan tak vote.Bye mmuahh
YOU ARE READING
Hatred At First
FanfictionJeon Jungkook: Abang kepada Jeon Junhyeon.Seorang yang penyayang,baik dan caring akan adiknya dan kawan-kawannya.#BTS Jeon Junhyeon: Seorang adik yang manja,comel dan suka akan Kim Taehyung atau nama samaranya ialah V.Bersekolah di Jepun tapi dia pi...