Chapter 7

28 5 1
                                    

Dalam kelas

"Ok kelas harini kita ada student baru.Junhyeon sila perkenalkan diri kamu" Arah cikgu Jinhye.
"Dae.Annyeonghaseyo Jeon Junhyeon imnida" Aku menundukkan badan aku dan memperkenalkan diri aku di hadapan student yang lain.
"Kamu boleh pilih tempat duduk kamu sekarang" Arah cikgu Jinhye lagi.
"Dae" Balas aku.

Aku mencari tempat duduk yang kosong.

"Junhyeon-ah!!sini-sini" Aku memandang yeoja itu dan aku berjalan ke tempat duduk di sebelah yeoja itu.
"Hi,nama aku Kim Hyuen Joo, panggil Yuen Joo je" Yeoja itu mengangkat tangannya untuk berselaman dengan aku dan aku menerima salamannya.
"Hi,nama aku pula Bambam,aku dari kumpulan Got7"namja yang duduk di sebelah yeoja meja sebelah berjalan menuju arah meja aku lalu memperkenalkan dirinya pula.

Aku memandang namja itu dan senyum.

"Hi" Aku bersalaman dengannya.

Aku melihat perempuan yang duduk di sebelah Bambam itu.Perempuan itu menjeling aku.

"Ermmm Yu..Yuen Joo Panggil aku.
"Dae" Menyutnya sambil menulis kerja yang diberi oleh cikgu Jinhye di hadapan.
"Perempuan yang duduk kat sebelah Bambam tu nama apa?" Soal aku kepadanya.

Yuen Joo memandang perempuan itu lalu dia memandang aku semula.

"Nama dia Yoon Haera.Dia suka kat Bambam tapi Bambam tak suka kat dia.Kira orang kata cinta bertepuk sebelah tangan" Jelasnya.
"Ooo" Aku membulatkan mulut aku lalu aku memyambung membuat kerja yang diberi oleh cikgu Jinhye.

KRINGGGGGGGGGGG..

"Jom rehat sama-sama" ajak Yuen Joo lalu menarik tangan aku.
"Tunggu dulu,aku nak join rehat sekali ngan korang dua boleh tak" Soal Bambam.
"Khaja"balas Yuen Joo.

Aku melihat Yoon Haera yang memandang aku dengan muka tidak puas hati lalu aku senyum ke arahnya.

Yoon Haera POV

"Kurang hajar betul la perempuan ni" Aku menghempaskan buku yang di tangan aku di meja.
"Kau pahal dho?" Soal Park Min Chi.
"Kau tengok student baru tu..dia rampas Bambam aku" Aku menunjuk jari telunjuk aku ke arah Junhyeon.
"Alah rilek arr..kita tengok apa lagi dia nak buat?" Kata Kim Sie Yal sambil menyengetkan mulutnya.
"Ok"balas aku lalu tunduk.
" Dah jom pergi makan.Aku lapar ni"Sampuk Park Min Chi.
"Khaja" Balas Kim Sie Yal lalu menarik tangan aku ke kantin.

••••

"Korang tu bukan kumpulan EXO ke?" Soal aku kepada Yuen Joo dan Bambam.
"Haah.Kau jangan cuba2 rapat dengan diorang ehh!" Kata Bambam.
"Wae?"soal aku lagi.
"Diorang tu mafia kat sekolah ni tau,cikgu pon takot dengan diorang" Jelas Bambam.
"Ala aku baru nak rapat ngan Kai" Tunduk aku sedih.

Bambam mencebik.

"Dah jom masuk kelas" Ajak Yuen Joo.

"Jap" Kata Bambam lalu memegang tangan aku.
"Bwoya?" Aku melepas tangan aku dari genggaman Bambam.
"Teman aku pergi bilik guru jap aku nak hantar pendrive dekat sosaengnim" Ajak Bambam.
"Pergi la sendiri" Aku berjalan menghiraukan Bambam.

Bambam menarik tangan aku.

"Yaa!!Yuen Joo-ah tolong aku" Aku menghulurkan tangan aku kepada Yuen Joo.

Yuen Joo melambai ke arah aku dengan muka sedih.

Kim Sie Yal dah datang korang bila lagi.Hahax joke joke

Hatred At First Where stories live. Discover now