Chapter 13

23 5 0
                                    

Aku memeluk lutut aku kerana kesejukkan dan meletakkan dagu aku di atas lutut.

   "Jauh termenung!" Kata seorang namja aku menoleh ke belakang untuk melihat tuan empunya suara.
   "Takde lah mana ada termenung"Balas aku kepada V yang melabuhkan punggungnya di sebelah aku.

Aku memandangnya dan mata kami bertembung.

   " Wae?"soalnya.
   "Emm..Kau boleh terima aku sebagai kawan kau kan?" Soal aku kepada V.

V memegang tangan aku.

   "Lebih daripada seorang kawan" Balas V aku terdiam sejenak.

   "Junhy.." Panggilan Jimin terhenti apabila melihat V memegang tangan aku.

Aku segera melepaskan genggaman V itu.Jimin beredar dari situ tanpa sebarang kata-kata.

Aku mengejar Jimin dan menggapai tangannya.Jimin menepis tangan aku dengan kasar.

Aku berlari hingga ke hadapannya dan mendepakan tangan aku supaya dia berhenti berjalan.Dia menolak aku ke tepi dan aku terjatuh.Dia meninggalkan aku di situ dan aku dapat lihat air matanya mengalir.

  "Jimin!" Aku memanggilnya tapi dia menghiraukan panggilan aku.

•••••

Jungkook POV

   "Junhyeon!!"panggil aku.

Aku melihat Jimin yang tiba-tiba masuk dalam van.

   " Jimin-ah nampak adik aku tak?"soal aku kepada Jimin.
   "Ntah!" Balasnya.
   "Eh eh bukan ke kau cakap nak panggil Junhyeon tadi!mana dia?" Soal aku lagi.
   "Ntah" Balasnya dengan soalan yang sama.
   "Ish!mesti ada yang tak kena ni" Kata aku lalu berlari mencari Junhyeon.

   "Junhyeon!!" Panggil aku sambil mencarinya.
   "Oppa.."balas Junhyeon.

Jungkook berlari ke arah aku selepas dia nampak aku terbaring.

   " Junhyeon!wae gurae?"soal Jungkook sambil menggoncangkan bahu aku.
   "Se..se..seju..juk.." Balas aku terketar-ketar.

Jungkook mengangkat aku menuju ke arah van dan membaringkan aku.

   "Ju..Junhyeon bertahan.Oppa pergi ambil comfortable dalam khemah Suga" Kata Jungkook mengalirkan air matanya dan membuka jaketnya lalu menyelimutkan atas badan aku dan  beredar pergi ke khemah Suga.

Aku memegang tangan Jimin yang berada di sebelah aku.

   "Jimin-ah ka..kau dah salah fa..faham" Kata aku kepada Jimin yang sedang tidur menghadap aku.

Dia menggemgam tangan aku dengan kuat dan air matanya mengalir.

Aku mengesat air matanya dengan tangan yang terketar-ketar.

   "Tangan kau sejuk" Kata Jimin lalu dia menyelimutkan badan aku menggunakan comfortable nya.

   "Junhyeon-ah!" Panggil Jungkook lalu menyelimutkan comfortable yang dia ambik dari khemah Suga di badan aku.

Aku memegang kedua-dua tangan namja 2 orang itu dan aku memejamkan mata aku untuk berehat.

   "Junhyeon!!" Jerit 4 orang namja berlari ke arah aku.
   "Yahh!kwaenchana?" Soal J-Hope.
   "Hmmm" Balas aku tanpa suara.
   "Kitorang tido ngan kau lah malam ni.Kooki-ah boleh kan?" Soal RapMon pada Jungkook.

Mereka beredar dari van dan kembali semula dengan comfortable mereka.





Hatred At First Where stories live. Discover now