2 orang namja yang mabuk itu lari lintang pukang selepas namja yang berhodie hitam itu menerajang namja yang enggan melepaskan tangan aku.
"Yah kwaenchana!?" Kata namja itu sambil mengusap pipi aku.
Aku melihat muka namja itu.
"Jiminnn"sayu aku memanggil namanya lalu aku pengsan dalam pegangannya.
"Yahhh Junhyeon!"raung Jimin sambil menggoncangkan bahu aku.
.....
Jimim POV
Aku mangangkat Junhyeon lalu berlari pulang meninggalkan J-hope di belakang.
" Yaa Jimin tunggu la aku..aku pon takot jugak"kata J-hope berlari anak menuju ke arah Jimin yang semakin laju lariannya.
"Dah tau penakot yang ajak orang keluar malam2 buta buat apa?" Kata Jimin dengan perlahan sambil belari.
Di Rumah
"Jungkookkk!!!!"Jerit Jimin.
Jungkook keluar daripada biliknya dan berlari ke arah Jimin yang sedang meletakkan Junhyeon di sofa.
"Jimin!!kenapa dengan adik aku!!!?"soal Jungkook dan Jimin menunjuk jari telunjuknya ke arah J-hope yang sedang bow.
Jungkook melihat arah J-hope.
" J-hope kau buat kat adik aku!!!!!!!"jerit Jungkook.
"Akuuu akuuu...aku ajak dia keluar makan lepastu...." Kata-katanya terhenti kerana tak sanggup untuk menceritakan kepada Jungkook kerana takut dimarahi."Lepastu apa!?" Kata Jungkook lalu membaling bantal peluk ke arah J-hope.
"Lepastu kami kenaa kenaa..." Kata J-hope terhenti.
"Kena kacau dengan 2 orang namja mabuk" Sambung Jimin.Jungkook memandangnya tajam lalu bangun dan meluru ke arahnya.
"Aku dah katakan jangan bawak Junhyeon keluar malam...kau ni tak paham bahasa ke haah!!" Jerit Jungkook dan menolak badan J-hope.
"Aku minta maaf Jungkook.Aku janji aku tak buat lagi" Kata J-hope lalu memeluk Jungkook.
"Apa bising2 ni" Kata Suga dan berlari arah Junhyeon selepas nampak Junhyeon terbaring.
"Kenapa Junhyeon tidor kat sini?" Soal Suga.
"Dia pengsan la mangkuk" Kata Jimin.
"Hahh pengsan..wae?!" Soal Suga lagi.
"J-hope bawak dia keluar makan lepastu kena kacau dengan namja mabuk mana tah.Nasib baik aku adaa kalau tidak tak tau la apa jadi dengan dua ekor ni" Balas Jimin senyum senget.
YOU ARE READING
Hatred At First
FanfictionJeon Jungkook: Abang kepada Jeon Junhyeon.Seorang yang penyayang,baik dan caring akan adiknya dan kawan-kawannya.#BTS Jeon Junhyeon: Seorang adik yang manja,comel dan suka akan Kim Taehyung atau nama samaranya ialah V.Bersekolah di Jepun tapi dia pi...