Daniel POV"Yeah Of course i will reject it .. " Jawab Daniel Perlahan .. Sambil Tersenyum Hambar dihadapan jisung and guanlin . " Paaapp " Daniel tersentak apabila terdengar sesuatu seperti pintu dilanggar .. " What's That " Jisung And Guanlin jawab serentak .. Daniel berjalan menuju ke pintu untuk melihat bunyi tadi . " No " Jawab Daniel tiba-tiba apabila melihat kelibat orang yang sangat dikenalinya .. Kini matanya terlihat sesuatu seperti sepucuk surat berada disebelah pintu tadi .. " It's Must Be From Him " Jawab Daniel gagal sambil memegang surat itu . Jisung dan Guanlin Hanya Mendiamkan Diri, Sambil Memerhatikan Surat Yang Dipegang Daniel . Tanpa Teragak-agak Daniel Membuka Surat Itu Dengan Perlahan-Lahan .. Membaca Isi Kandungannya Dengan Teliti, Lalu Dia Berlari Menuju Ke Arah Yang Sama Ong Melarikan Diri .. " Oiiii Daniel Ahhh, Nak Pergi Mana! " Jisung Menjerit Memanggil Nama Daniel Yang Sudah Pun Mula Tidak Kelihatan .. " Kau Nampak Apa Isi Surat Tadi ? " Tanya Guanlin . Jisung Hanya Menggelengkan Kepalanya .
Daniel Menaiki Anak Tangga Dengan Tergesa-Gesa Cuba Untuk Mencari Ong Di Merata Tempat .. Di kelasnya, padang, kantin , dan juga belakang sekolah tapi masih tidak melihat kelibat Ong . " Ong Where Have You Been Now " Jawab Daniel sendirian , tercunggap-Cunggap akibat daripada berlari tanpa henti untuk mencari orang yang ingin ditemuinya .. Namun ianya sia-sia .. " Aku Tak Bermaksud Kata Macam Tu, I know im wrong " tambah daniel . Daniel cuba untuk mencari lagi apa yang dia ingini namun kali ni dia berjaya menangkap satu bayang yamg dikenalinya .. Yup, ong yang kini menuju ke pagar ingin pulang ke rumahnya .. " Ohhh, shit " Daniel Terus Berlari Ke Arahnya Tanpa Berlengah Lagi .. " OOONGGGG !! " Daniel Cuba Memanggilnya Tetapi Ong Tidak Menoleh , Mungkin Suaranya Tidak Berapa Nak Jelas Akibat Daripada Kepenatan . Kini Daniel Berada Di Hadapan Pagar Sekolah Namun Harapannya Ingin Berjumpa Dengan Ong Punah Apabila Kereta Yang Dinaikinya telah berlalu pergi meninggalkan nya di belakang . Daniel cuba untuk kejar namun kereta itu sudah jauh di depan meninggalkannya tercungap-cunggap di belakang .
Daniel Duduk Bersendirian Di Kantin Sekolahnya . Memikirkan semula apa yang telah berlaku tadi, dia kelihatan pucat dan lelah akibat berlari and mencari Ong tanpa henti . Namun ianya bukan satu masalah, dia menyesal dengan perbuatannya . " If I Be Honest, This Thing Must Be Not Happen " Kata Daniel Sambil Menghembuskan nafasnya dengan kuat . " Daniel, Kitorang mintak maaf . Bukan maksud kitorang untuk tanya soalan merapu tadi " Daniel tersentak sekitaka namun dia cam suara siapakah ia .. Jisung menegurnya sambil menarik kerusi disebelah daniel, begitu juga guanlin . " Its Okey Guys, Bukan Salah Korang . Kalau aku jawab dngn jujur maybe semua ni takkan terjadi . " Keluh Daniel . " Kitorang Tak Sepatutnya Tanya Soalan Yang Kitorang Sendiri Pun Dah Tau, Salah Kitorang Jugak Cuba Nak Sakat Kau . Lagipun ni last kan kau kat sini, next year kita dah takde sini . Kan nak sambung belajar ke kolej. " Jawab Guanlin Yang Tadinya Hanya Mendiamkan Diri . " Hmm, Mention About That . I think i can't see him anymore right ? " Daniel Memandang Kedua Sahabatnya , matanya sedikit berair dan mukanya kelihatan penat . " Takdelah, Maybe Dia Akan ikut kau jugak nanti, walaupun dia kene habiskan spm dia dulu . Setahun je niel . Sabar ok ? " Jawab Jisung Yang Baru Sahaja Membeli 3 bungkus air lalu diberikan kepada Daniel dan Gianlin . " Setahun Tu Dah Macam 10 tahun lah jisung T^T " Jawab Daniel Sambil Menhirup Air Yang Dibeli Oleh Jisung Tadi . " Kau Ni Niel, Mcm Tu Pulak . Setahun tu sekejao je, pejam celik pejam celik dah setahun. " Kata Guanlin Yang Hanya Tersenyum Memandang Keadaan Daniel . " What Ever Happen We Will Stayed Beside you daniel " Jawab Jisung Lagi . Kini mereka bertiga hanya tersenyum hambar . Tidak berani lagi untuk berkata-kata . Daniel hanya menundukkan kepalanya, cuba untuk mengigati kali pertama dia melihat ong .
4 Tahun Yang Lalu ( Daniel 14 Tahun, Ong 13 tahun )
Daniel berjalan sambil memegang bola keranjangnya menuju ke arah kelasnya, namun pergerakannya terhenti apabila terlihat seorang budak , memakai cermin mata bulat yang agak besar memegang seekor kucing yang sesat di tangga . " Cute " Bisik Daniel di dalam hatinya . Daniel cuba untuk tidak membuat sebarang bunyi bagi mengelakkan budak itu melihatnya . " Meow, macam mana boleh ade kat sini ? Where's your mom ? " Kata Budak Itu Sendirian sambil memeluk kucing yang tadi berada dibawah kini berrada di dadanya. " Ahhhh cute nya kau niiiii " Jawabnya sendirian sambil memicit dan membelai anak kucing tadi . Daniel Hanya Memerhati perbuatannya , daniel hanya tersenyum sendirian melihat kelakuan budak itu . " Ehhmm .. Rasanya kau mesti sensorang je kan ? Takpelah .. I will take you home okey ? And You Must Be Hungry, nanti kita singgah kedai beli makanan kau okey ? Jawab Budak Tadi Sendirian, Dia Mula Melangkah Menuruni tangga menuju ke pagar sekolah . Mungkin hendak pulang ke rumahnya. Daniel mengekorinya dari belakang namun pergerakannya terhenti apabila dua sahabatnya menegurnya secara tiba-tiba " Hah Niel, kenapa kau intip budak tu hah " Jawab jisung tadi sambil memangang bahu Daniel . " Kau Kenal Ke Budak Tu Niel Ahh " Guanlin bertanya kan ke arah daniel sambil tersenyum melihat reaksi daniel. " Tak, Korang Kenal Tak Budak Tu Siapa ? " Daniel Menanyakan soalan kepada sahabatnya yang kini tergelak sendiri . " Hahahahah kenapa kau nak tau , tapi kitorang memang kenal dia .. Dia budak baru .. Kelas 1 A Dekat sebelah kelas kitorang , so kitorang memang selalu nampak dia sebab dia duduk kat tepi tingkap " Jawab jisung " Haah, Tapi Kalau Kau Nak Tau Nama Dia , Kitorang bukan tolong kau free " Jawab Guanlin yang masih menahan tawanya . " Yelah-yelah lepasni aku belanja lah korang makan nasi ayam ke ape ke cepatlah " Jawab Daniel sambil memukul lembut kedua kawan kawanya yang hanya tersenyum melihat gelagatnya . "Kenapa lah aku dpt kawan macam korang ni hah" Tambah Daniel lagi . Jisung Dan Guanlin Hanya Ketawa Terbahak-bahak sambil berkata " Tak Nak Sudah Bye " Mereka berkata serentak cuba untuk menoleh dan meninggalkan Daniel Bersendirian . " Yelah Yelah Aku Gurau Jelah , Cepatlah .. Apa nama dia haizzzzz" Jawab Daniel sambil berlari ke arah rakannya yang ingin meninggalkannya. Jisung dan guanlin hanya mampu tersenyum namun cuba menjawab soalan daniel tadi . " Nama Dia Ong, Ong Seong Wu ." Kata Guanlin . Daniel hanya mampu tersenyum apabila mendengar soalannya yang tadi kini telah terjawab . "Owh" Jawab Daniel Ringkas namun jawapan itu cukup but daniel gembira . "Ong Seong Wu" bisik daniel sendirian . Jisung dan Guanlin hanya memandang sesama sendiri . Tersenyum melihat kawan baiknya yang dari tadi tersenyum sendirian " Okalah niel, kitorang balik dulu ahh kalau takde pape lagi .. Jangan lupa ehh kau nak lanje kitorang makan or else aku dengan Guanlin Kacau "Yours" Ong "Jawab Jisung sambil tergelak . Meninggal kan daniel sendirian di pagar sekolah . Guanlin juga melambai ke arah daniel dan jisung sambil menaiki kereta yang dipandu oleh ibu bapanya .
Daniel Hanya Mampu Tersenyum . Mengingati nama budak yang tadi di sekolah , melihat dia dengan cermin mata yang besar , kulitnya yang putih dan juga bibirnya yang kecil dan kemerahan cukup buat hatinya berdebar . " Whats Wrong With Me " Keluh Daniel yang kini berada di dalam biliknya bersendirian mengigati apa yang terjadi di sekolah . " He's A Boy And Im A Boy, Why I I Just Fall In Love Ahhhhhhh " Jerit Daniel . Namun jeritannya tidak kedengaran kerana daniel menekup mukannya dengan bantalnya . " But Who Care Right, Maybe He Too Cute To Me " Daniel Berkata Sendirian dambil mukanya masih ditutupi bantalnya .
Sudah 4 tahun berlalu , kini sudah genap 4 tahun daniel 'stalk' ong . Melihatnya ketawa borak dengan kawannya, melihat ong ketika ia serius mengulang kaji pelalajarannya di perpustakaan . Melihat dia melakukan segalanya cukup buat hari daniel lengkap . Namun harini hari terakhirnya berada di sekolah ini kerana dia akan menyambungkan pelajarannya ke kolej . Selepas menghabiskan masa 5 tahun berada di sekolah menengah . Kini dia berada di kantin sekolah , sendirian selepas kedua sahabatnya meminta diri untuk pulang ke rumah masing-masing . Dia mengeluh , menyesal dengan perbuatannya tadi . If he be honest to himself . This must be not happen . Akan tetapi semuanya sudah terlambat . Hanya penyesalan yang tidak sudah mehantui fikirannya . ( Bersambung )
Okey guys itu je yang saya mampu, for singkatan chapter ni ialah dia ingat semula kali pertama and kali terakhir buat dia berjumpa dengan ong 🙂 But Actually Thats Not The End Of Their Relationship 😉 Wait for next chapter okey 😊 Vote And Leave A Comment For Me Okey, i really appreciate it! 🙏
KAMU SEDANG MEMBACA
Only You - Ongniel Series ✔
Fanfiction> Ong Seongwu seorang pelajar dari universiti yang sama dengan lelaki idamannya yang dulu pernah menolak cintanya hanya kerana dia seorang lelaki . Dia masuk ke sekolah berkenaan hanya untuk mengintip lelaki pujaannya itu . Kang Daniel . Inspired by...