DANIEL POV
Daniel hanya memerhatikan ong yang berada disebelah katilnya, dia tidak dapat melelapkan matanya . Fikirannya bercelaru, masih keliru dengan apa yang ong beritahunya .
" He and taeyong are boyfriends? But how ?" Tanya daniel pada dirinya sendiri . Sebelum ini dia dan ong elok sahaja, tiada apa yang berlaku . Ong masih rapat dengannya dan kenapa tiba-tiba dia boleh ubah fikiran ?
Kedengaran seperti seseorang menutup pintu bilik mereka, daniel terus bangun dari katilnya lalu mula melangkah keluar dari bilik berkenaan .
" Ohh daniel, where's ong ?" Taeyong yang baru balik daripada membeli makanan meletakkan bungkusan tersebut diatas meja lalu memandang kearah daniel yang masih berdiri tegak tanpa sebarang kata-kata .
" Taeyong, i want to ask you somethig but please be honest to me okay ." Jawab daniel memandang kearah taeyong . Dia perlu berbuat demikian kerana hanya taeyong yang rapat dengan ong sepanjang masa .
" Yeah sure, what is it." Jawab taeyong mula duduk diatas sofa diikuti dengan daniel .
" It's about ong, why is he suddenly said that he and you are boyfriends ? But when i confess to him yesterday he said that you and ong are just friends ? Please tell me the truth taeyong . I can't look him cry like that ." Jawab daniel, yup memang betul dia tidak mahu ong menangis lagi disebabkan oleh dia . Dia perlu selesaikan masalah ni dengan segera .
" Its a long story, but please don't tell ong that i told you all of this . Because I don't wanna he crying and i also promise to him that I won't tell you about this ." Jawab taeyong tenang .
" Yes i promise ." Daniel memandang kearah taeyong .
" First yes we are just friends, but ong ask me to be his fake boyfriends cause of some reasons . And the reasons is rose ." Jawab taeyong dengan serius .
Daniel mengerutkan dahinya, kenapa mesti rose ? Or maybe dia mungkin dah dapat agak apa yang rose mahu kerana sebelum ini rose pernah kata yang dia tidak akan benarkan dia dan ong together .
" Hmm, dia ugut ong ? Macam tu ?" Jawab daniel .
Taeyong hanya mengangguk . Lalu dia bangun dari tempat duduknya .
" Ong kata yang rose nak sebarkan tentang hubungan korang dekat kolej and ong tak nak benda tu jadi so probably dia nak jauhkan diri from you daniel . Im not sure if that is the best way for him . But I cannot do anything." Jawab taeyong mula melangkah keluar dari bilik mereka . Namun sebelum dia sempat keluar , dia sempat pesan kepada daniel sesuatu .
" I think i give you two some times and just like i said before, if you dare to make him cry again , i will take him away from you daniel ." Jawab taeyong lalu menutup pintu bilik berkenaan .
Daniel hanya mampu memandang kearah lantai, dia juga buntu dengan apa yang terjadi .
" I think taeyong was right, aku perlu selesaikan masalah ni sebelum terlambat . I need to talk with rose tomorrow." Fikir daniel sendirian . Lalu daniel mula bangun dari tempat duduknya, mula melangkah masuk semula kedalam bilik tidur mereka .
Pergerakan daniel terhenti apabila terdengar seperti ong sedang menangis didalam tidurnya . Kelihatan seperti ong dalam keadaan ketakutan .
Daniel mendekatkan dirinya kearah ong lalu mula baring disebelahnya . Daniel menarik sedikit selimut lalu menutup badan ong yang terdedah . Menggusap perlahan mukanya yang berair .
Tiba-tiba ong memegang tangan daniel, tidak melepaskannya . " Please don't go daniel." Kata ong namun dia masih lena dibuai mimpi, mimpi buruk mungkin .
KAMU SEDANG MEMBACA
Only You - Ongniel Series ✔
Fanfiction> Ong Seongwu seorang pelajar dari universiti yang sama dengan lelaki idamannya yang dulu pernah menolak cintanya hanya kerana dia seorang lelaki . Dia masuk ke sekolah berkenaan hanya untuk mengintip lelaki pujaannya itu . Kang Daniel . Inspired by...