Ong POVOng sudah pun selesai memakai pakaiannya dihadapan cermin . Dia membetulkan sedikit rambutnya lalu mengambil minyak wanginya lalu menyembur ke bahagian badannya . Setelah berpuas hati dengan penampilannya dia pun mengambil beg galasnya dan terus keluar dari biliknya .
Dia sudah berada di stesen bas, menunggu teksi yang dari tadi tidak kelihatan .
" Sempat lagi ke ni, macam lambat sangat je ." kata ong sendirian . Dia melihat jam ditangannya sudah menunjukkan 8.30 am . Lagi setengah jam kelasnya akan bermula .
Ong memandang semula kearah jalan, masih menunggu ketibaan sebarang teksi ataupun bas . Tiba-tiba, sebuah kereta yang sangat dikenalinya berhenti dihadapannya . " Daniel." Hatinya berbisik sendirian .
" Ong ! Hop in ." Daniel memanggilnya.
Ong hanya menganggukkan kepalanya, lalu dia membuka pintu disebelah tempat duduk pemandu . Ong hanya tersenyum memandang kearah daniel . " Thanks daniel, i owe you one." jawab ong sambil memakai tali pinggang keselamatannya .
" No problem ong, lagipun kitakan at same faculty . Lain kali tak payah lah tunggu teksi lagi, just knock at my door okey ? I will pick you up ." jawab daniel
" No no no, its okey ." Jawab ong lagi sambil memandang kearah daniel . " Menyusahkan je nanti, btw i can drive but my car still at the workshop . Esok lusa keluarlah tu ." sambungnya lagi
" Ahh, i see . Thats good then but lagi beberapa hari kan ? Takpelah saya hantar awak and ambil awak dari kelas nanti ." Jawab daniel yang masih focus memandu .
Ong memikirkan seketika cadangan yang diberikan daniel tadi . " If daniel pick me up, dah dapat jimat sikit duit aku, lagupun daniel also same faculty as me ." bisik ong didalam hatinya . " Just a few day till my car fixed." tambahnya lagi .
" Ermm okay daniel, but siries ni tak menyusahkan ?." Ong memandang kearah daniel .
" Yup, totally tak menyusahkan pun ." Jawab daniel juga memandang kearahnya sambil tersenyum menunjukkan kedua belah gigi arnabnya .
*************************************
( Kelas yang terakhir sedang berlangsung, dan sekarang ni tunggu masa untuk kelas bersurai )
" Okey class thats it for today, semua boleh bersurai. But ong and jihoon tunggu sekejap . Saya ada benda nak bagitau kalian berdua ." jawab professor berkenaan .
Ong dan jihoon yang berada disebelahnya hanya memandang sesama sendiri . Jihoon hanya menggelengkan kepalanya tanda dia juga tidak tahu apa-apa .
Ong dan jihoon menggalas beg nya lalu menuju ke meja professor .
" Ada apa yang prof nak bagitau kami berdua?" tanya ong kearah cikgunya yang kini sedang menggemaskan barangnya .
" Its about the event, prof nak bagitau yang korang akan bertolak ke satu tempat untuk shooting kat sana nanti ." jawab professor berkenaan . " Dalam Beberapa hari maybe, just shooting for your interview." tambahnya lagi .
" What kind of interview prof ? And are we gonna sleep at that resort too ?" Kini jihoon pula menanyakan soalan .
" Interview biasa-biasa saja, just nak tau korang dari faculty mana and about your biodata . Ala, intro simple-simple je ." jawab prof berkenaan . " And yeah korang akan overnight kat sana, 2-3 hari tak silap . Tak lama pun, but kenalah siap introduce korang tu dulu . Kalau lambat siap, lambat lah korang balik . Bukan korang dua je yang ada , faculty of arts, engineering, medical semua ada . Thats why its take 2-3 days ." jawab profnya lagi .
" Ahhh i see, thanks for the information prof . Kami berdua je kan pergi nanti ?" tanya ong sambil focus mencatit segalanya pada buku yang dipegangnya tadi .
" Nope, your senior akan temankan korang nanti ." jawab professor.
Tangan yang sedang menulis tadi terhenti seketika, lalu dia memandang kearah prof . Dia seperti tidak dengar dengan jelas jawapan yang diberikan oleh professornya tadi .
" Urgghh, maksud prof daniel and guanlin ?" Jawab ong tergagap-gagap .
" Yup , ada apa-apa masalah ke ?" tanya prof berkenaan sambil memandang kearah ong dan jihoon .
" Ermmm, no no no . Saya just nak pastikan saja." jawab ong sambil matanya memandang kearah jihoon yang dari tadi hanya senyap disebelahnya .
" Aku pun terkejut jugak, jangan pandang aku macam tu ." Jihoon bersuara apabila ong memerhatikannya .
" Kalau takde apa-apa, malam ni korang berdua standby apa yang patut and esok dalam pukul 9 pagi korang akan bertolak . Jangan lambat pulak ." Professor yang sudah berdiri sambil memegang bahan mengajarnya keluar dari kelas berkenaan .
Ong dan jihoon juga turut keluar dari kelas berkenaan . " Its will be a long day jihoon ahh ." jawab ong sambil mengeluh .
" Naaaaa, its not me . Aku okay je, kau je yang gelabah lebih-lebih pulak . Mentang-mentang ada encik pujaan hati dia ." jawab jihoon sambil ketawa kecil memandang kearah ong .
Ong menampar bahu jihoon membuatkan rakannya itu meraung keasakitan . " What ever jihoonie, but i still can't believe it ." jawab ong sambil matanya memandang kebawah lantai .
" Nothing will happen lah, i will stayed beside you okay ong . Don't worry too much okay, just imagine this is our first vacation !" jihoon memeluk leher ong sambil cuba untuk memujuknya .
" Ehmmm, okay jihoonie . Let's just have fun ! No class and books, just imagine like we are going to a vacation." ong kembali tersenyum memandang kearah rakan karibnya . Hanya jihoon yang dapat memujuknya ketika dia sedang bersedih dan hanya jihoon jugalah yang dapat mengembirakannya jika dia mempunyai masalah . Ong beruntung mempunyai rakan seperti jihoon .
" Now , lets go home . Esok nak kena bangun awal , and malam ni jangan lupa . Bawak je satu almari tu kalau rasa tak cukup dua tiga helai baju ." jawab jihoon sambil memandang kearah ong .
" Kalau boleh bawak dah lama aku bawak ! Yelah i know lahh, just bring importance thing and few clothes right jihoonie sayang ." ong memicit kedua pipi jihoon .
" Auchh its hurt ong ahh , yelahhhhh . I just remind you . Now lets go, its getting late ." jawab jihoon sambil mengeluarkan kunci keretanya . Lalu menyalakan butang ' unlocked' pada button kunci berkenaan .
" Okeyy jihoonie , i know lah ." Ong membuka pintu disebelah pemandu lalu masuk kedalam perut kenderaan berkenaan . ( Bersambung )
Hyeeee guysss ! Sorry this chapter kurang sikit ayat , i promise next chapter akan panjang sikit dari yang ini ! Keep voting and i hope you guys will like my stories ! THANKS ! 🤗❤️
KAMU SEDANG MEMBACA
Only You - Ongniel Series ✔
Fanfiction> Ong Seongwu seorang pelajar dari universiti yang sama dengan lelaki idamannya yang dulu pernah menolak cintanya hanya kerana dia seorang lelaki . Dia masuk ke sekolah berkenaan hanya untuk mengintip lelaki pujaannya itu . Kang Daniel . Inspired by...