Ong POV
Kini Ong Dan Daniel sudah sampai dihadapan faculty of science. Daniel pakir kenderaannya di kawasan letak kereta di bawah sebatang pokok berdekatan faculty berkenaan . Lalu daniel mematikan enjin kenderaanya, namun belum sempat daniel ingin membuka pintunya . Ong membuka pintunya lalu tergesa-gesa meninggalkan daniel di belakangnya .
" Wait Ong ! Actually ... " Belom sempat dia menghabiskan kata-katanya, ong telah hilang dari pandangannya .
" Fiuhh that actually close, nasib sempat lari " Kini ong berada di dalam tandas . Melipat lengan bajunya keatas, mendedahkan kulitnya yang putih . Lalu membuka paip air , menbasahkan sedikit mukanya dengan air yang terpasang . " Apa Yang Aku Buat Tadi, Kenapalah Aku Tak Pandang Tempat Lain Masa Dia Pandang Aku Arghhh ! " Ong Mengingati semula kejadian yang berlaku tadi . Dia dapat merasakan nafas daniel betul-betul dimukanya, menatap muka daniel yang putih , matanya yang agak sepet, dan tahi lalat yang kecil betul-betul berada disebah mata kanannya . Bibirnya yang merah , cukup membuatkan semua orang terpesona . Bukan sahaja ong , maybe seluruh faculty ni akan gugur jantungnya melihat betapa sempurnanya daniel ." Stop Thinking About Him Ong, Remember Why You Come Here . Your Mission ! Make Him Fall For You And After That Leave Him ! " Ong masih berdiri di hadapan cermin tandas , cuba untuk melupakan peristiwa dia bersama daniel tadi . Lalu Ong membetulkan semula rambutnya yang sedikit serabut dan menggelap semula mukanya yang basah . Kemudian dia keluar dari tandas berkenaan, menuju ke arah kelasnya yang berada tidak jauh dari tandas bekenaan.
Sebaik sahaja dia tiba di muka pintu, matanya melihat sekeliling bilik darjah berkenaan . Cuba untuk mencari seseorang yang dikenalinya . Tidak berapa lama kemudia matanya tertumpu ke arah seorang jejaka yang sedang duduk sendirian, sambil memakai cermin mata bulatnya . Sedang kusyuk membaca sesuatu . Ong tidak melenggahkan masa lalu terus berlari meluru kearah rakannya . Park jihoon, kawan karibnya sejak sekolah menengah lagi .
" Jihoon ahh , baca apa tu " Ong meletakkan beg galas nya disebelah jihoon .
" Nothing, just a random book and how about you ong ? Aku cuba cari kau kat dorm tapi kau takde . Where have you been ?" Jihoon menutup bukunya lalu duduk menghadap rakannya yang sedang kusyuk mengeluarkan alat tulisnya .
" Ermm , sebenarnya aku pergi keluar sarapan ... " jawab ong gagap, namun belum sempat ong menghabiskan kata-katanya jihoon memotong perbualan tersebut .
" Nilah Kawan, makan tak ajak . Takpe-takpe ." Jihoon mencebik bibirnya yang kecil tanda protes .
" Noo, aku belum habis cakap lagi lah sayangg oiii , aku pergi breakfast dengan someone actually . Dia ajak yang ajak aku , so aku ikotkan jelah ." Ong Cuba untuk memujuk rakannya yang pura-pura merajuk .
" Ouh, Dengan Siapa ?" Jihoon yang tadi mencebik mula duduk semula menghadap ong .
" Erkk Daniel ? " Jawab Ong Gagap
" WHAT DANIEELLL ? " Suara jihoon tiba-tiba meninggi, pelajar lain mula memandang kearah mereka .
" Like srsly jihoon, can you slow a bit " Ong menutup mulut jihoon menggunakan tangannya lalu hanya mampu senyum melihat pelajar lain memandang mereka . Pelajar lain mula melakukan hal masing-masing .
" Aku Ingatkan Korang Belum Jumpa Sesama Sendiri, But Now . Wow Ong, Nice Fast Move Hahahaha " Jihoon ketawa sendirian ditempat duduknya, masih menghadap ong .
" Aku Terserempak Dengan Dia Actually Semalam Masa Pindah Ke Dorm Tu, And Then Dia Tegurlah Aku . But Aku Yang Sebenarnya Nampak Dia Dulu . But Time Tu Aku Tak Tahu Nak Buat Apa . Tup Tup Dia Dah Ade Kat Belakang Aku Daa . Nak Isi Air Dia . " Ong menceritakan semula satu persatu peristiwa yang berlaku semasa hari dia pindah masuk ke dormnya .
KAMU SEDANG MEMBACA
Only You - Ongniel Series ✔
Fanfiction> Ong Seongwu seorang pelajar dari universiti yang sama dengan lelaki idamannya yang dulu pernah menolak cintanya hanya kerana dia seorang lelaki . Dia masuk ke sekolah berkenaan hanya untuk mengintip lelaki pujaannya itu . Kang Daniel . Inspired by...