Chapter 24

206 15 3
                                    

ONG POV

Setelah selesai membersihkan dirinya, ong yang kini berada dikatilnya sedang diperiksa oleh seorang doktor sambil diperhatikan oleh daniel yang juga berada disebelahnya .

Doktor tersebut membuka balutan dikepalanya, perlahan-lahan kerana kepalanya masih tidak pulih sepenuhnya . Selepas doktor membuka balutan tersebut . Dia mengambil ubat kuning lalu disapukan dibahagian dahinya yang masih luka lalu ditampal sekeping plaster bagi menutup luka tersebut .

Ong hanya mendiamkan diri, dia hanya memerhatikan doktor tersebut membuat apa yang patut kerana dia merasakan diri dia semakin pulih . Namun dia sempat menjeling kearah daniel yang kelihatan seperti gelisah . Hanya memerhatikan doktor tersebut lalu menanyakan adakah dia sudah pulih ataupun masih dalam keadaan tidak stabil .

" Daniel, calm down . Sabar yea biar doktor ni buat kerja dia . You no need to worry too much okay ." Jawab ong sambil tersenyum diikuti oleh dokter tersebut yang hanya tergelak kecil dengan kelakuan daniel .

" Ong right ? Okay ong actually kamu dah sihat namun tak sepenuhnya . But rasanya kamu dah boleh balik harini . But saya tak rasa yang kamu boleh tidur sendiri or duduk sendirian . Setahu saya kamu tinggal berseorangan kan di dorm ?" Tanya doktor tersebut .

" Yup doktor, saya masih belajar and tinggal sendirian di dorm ." Jawab ong

" I see, so like i said . Kamu tak boleh pulang jika kamu tinggal berseorangan melainkan ada seseorang yang menjaga kamu selama seminggu ni ." Jawab doktor tersebut sambil mengangkat keningnya . Lalu dia mula memandang kearah daniel yang masih mendiamkan diri .

" You're? His friends collage? Tinggal satu dorm ?" Tanya doktor tersebut memandang kearah daniel .

" Yes, kitorang berbeza tingkat but sama satu dorm ." Jawab daniel .

" Thats good then, if you wanna go back today you can live with him for maybe a week and after that i will come to visit to check your condition." Jawab doktor berkenaan sambil mencatitkan sesuatu pada buku yang dipegangnya .

" Kamu boleh start sekolah balik but esok kamu still kena rehatkan diri . Lusa kamu boleh masuk kelas . But kalau kamu tak nak duduk dengan daniel saya terpaksa tahan kamu dalam masa seminggu ni disini ." Jawab doktor berkenaan memandang kearah ong .

Ong hanya mendiamkan diri, lalu dia memandang kearah daniel yang juga memandang tajam kearahnya . " What should i do, should i live with him or just stay here . But im boring here ." Fikir ong seketika . Namun dia tiada pilihan lain .

" Okay doctor, I'll choose live with him and go back as fast as i can cause im boring stuck in this room ." Jawab ong , itu sajalah keputusan yang terbaik baginya . Tak sanggup dia ingin terperap dalam bilik yang tiada apa-apa ini selama seminggu lagi .

" Okay then, saya akan tulis surat mc and kebenaran untuk kamu dan kawan kamu tinggal bersama selama beberapa hari . Selepas pemantauan saya selesai, kamu boleh tinggal semula di bilik asal kamu ." Jawab doktor berkenaan lalu mula beredar dari bilik tersebut meninggalkan daniel dan ong berduaan .

Ong membetulkan sedikit posisinya sedikit kerana badannya mula terasa sakit hanya bersandar pada katil tersebut . Lalu matanya sempat memandang kearah daniel yang mula duduk disebelahnya .

" Are you okay ?" Tanya daniel sambil memegang perlahan bekas luka didahinya .

Ong membiarkan sahaja daniel berbuat demikian namun tipulah kalau perbuatan daniel itu tidak membuatkan hatinya berdegup pantas .

" Like doctor said, im fine ." Jawab ong perlahan sambil tersenyum memandang kearah daniel yang masih merisaukannya .

" And are you really sure wanna live with me ?" Tanya daniel lagi namun kali ini daniel memegang pipinya pula cuba untuk menarik perhatiannya .

Only You - Ongniel Series ✔Tempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang